Την πλήρη αποτυχία του σχεδιασμού του υπουργείου Παιδείας, αλλά και τον ανορθολογισμό στη διαχείριση της πανδημίας σκιαγραφούν εκπαιδευτικοί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Όπως καταγγέλλεται, αντί στο Υπουργείο Παιδείας να δώσουν tablets εν όψει της τηλεκπαίδευσης στους μαθητές, ή να προσλάβουν νοσηλευτές και γιατρούς για να μείνουν ανοιχτά τα σχολεία, προτίμησαν να προσλάβουν κοινωνικούς λειτουργούς και… ψυχολόγους.
Συγκεκριμένα, στις αρχές Οκτωβρίου, έναν μήνα πριν τα σχολεία κλείσουν λόγω καραντίνας, ανακοινώθηκαν προσλήψεις 2.800 ατόμων με το κόστος να ανέρχεται σε 46.000.000 ευρώ, ενώ στις αρχές Δεκεμβρίου και ενώ τα σχολεία είχαν ήδη κλείσει, προσελήφθησαν 621 άτομα στις συγκεκριμένες ειδικότητες.
Το γεγονός ότι με τα σχολεία κλειστά και ενώ οι εκπαιδευτικοί προσπαθούν μέσω τηλεκπαίδευσης να κρατήσουν τα παιδιά σε «τροχιά μάθησης», με μεγάλες δυσκολίες που δεν έχουν πάντοτε να κάνουν με την ποιότητα του συστήματος το οποίο χρησιμοποιείται, αλλά και με τις συνθήκες σε κάθε σπίτι μαθητή ξεχωριστά, χωρίς ακόμη να ξέρουμε πότε θα ανοίξουν τα σχολεία, οι προτεραιότητες του υπουργείου δημιουργούν -αν μη τι άλλο- προβληματισμό.
Δεν θα ήταν πιο λογικό τα συγκεκριμένα κονδύλια -που, όπως αναφέρεται, ανήκουν στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, το οποίο αφορά έργα υποδομών- να πάνε ακριβώς στις υποδομές για την τηλεκπαίδευση ή να διατεθούν για να βοηθηθούν οικογένειες που αντιμετωπίζουν πρόβλημα με την τηλεκπαίδευση, αντί να γίνονται προσλήψεις, των οποίων το όφελος δεν μπορεί -τουλάχιστον αυτή τη στιγμή- να προσδιοριστεί;
Φυσικά, το πολιτικό ερώτημα που προκύπτει είναι αν πρόκειται για «μπάχαλο» και έλλειψη σχεδιασμού ή απλά η προτεραιότητα στο υπουργείο είναι οι διορισμοί, έτσι ώστε να μην απογοητευτούν πιθανοί ψηφοφόροι.
Γιατί, με την κουβέντα για πρόωρες εκλογές να ανοίγει ξανά, είναι σαφές ότι οι προσλήψεις είναι προτιμητέες από το να δοθούν, παραδείγματος χάριν, σε μαθητές γρήγορες συνδέσεις στο ίντερνετ. Ή να κατευθυνθούν τα χρήματα αλλού, γιατί σίγουρα ψυχολόγοι σε… κλειστά σχολεία δεν έχουν και πολλά να προσφέρουν.
Θα έπρεπε στο υπουργείο Παιδείας και συνολικά στην κυβέρνηση να είναι πιο προσεκτικοί ως προς το πού επιλέγουν να «επενδύσουν» τα χρήματα του ελληνικού λαού. Άλλωστε, όλη η από απόσταση εκπαίδευση στήθηκε χάρη στον επαγγελματισμό, την προσπάθεια και τον εξοπλισμό των εκπαιδευτικών και των γονιών και στο φιλότιμο κάποιων ανθρώπων και όχι της κυβέρνησης.