Το πολυδιαφημισμένο «ψηφιακό κράτος» και οι συναλλαγές των πολιτών μέσω διαδικτύου με τις δημόσιες υπηρεσίες σίγουρα έχει προχωρήσει πάρα πολύ και οι υπεύθυνοι είναι άξιοι συγχαρητηρίων όμως αυτό δεν συμβαίνει σε όλες τις περιπτώσεις.
Και αυτό διότι στις δύσκολες εποχές που ζούμε και με τους εργαζόμενους να περιμένουν εναγωνίως κάποιο κρατικό επίδομα ώστε να ανακουφιστούν από την ανεργία ορισμένοι λειτουργούν με την παλιά καλή δημοσιοϋπαλληλίστικη νοοτροπία!
Περιμένει πάνω από 2 μήνες μια απάντηση
Τρανταχτό παράδειγμα η περίπτωση της Ι.Π. (τα στοιχεία της καταγγέλλουσας βρίσκονται στη διάθεση κάθε Αρχής), η οποία μετά από αίτηση που υπέβαλε στον ΟΑΕΔ Ηρακλείου Κρήτης υποκατάστημα Κνωσσού, στις 7 Οκτωβρίου 2020 και σε συνέχεια επιχείρησε κάθε τρόπο επικοινωνίας -φυσική παρουσία, τηλέφωνο, mail, αιτήματα στην πλατφόρμα του ΟΑΕΔ– περιμένει ακόμα και σήμερα (μέχρι αυτή τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές) απάντηση για το πότε θα πάρει το επίδομα ανεργίας, όταν συνάδελφοί της έκαναν πολύ αργότερα το αίτημά τους και ήδη πληρώνονται.
Η κυρία Ι.Π. μας έκανε την παρακάτω καταγγελία:
Το ξενοδοχείο το οποίο εργαζόμουν έκλεισε στις 30/9 και μας είπαν ότι δεν δικαιούμασταν αναστολή για τον Οκτώβρη οπότε ούτε εγώ ούτε κάποιος άλλος από τους συναδέλφους μου πήραμε επίδομα για τον μήνα Οκτώβριο.
Στη συνέχεια στις 7/10 λάβαμε στα email μας τη σύμβαση εργασίας από το ξενοδοχείο και μπήκαμε να φτιάξουμε το δελτίο ανεργίας και να κάνουμε την αίτηση για το Ταμείο. Εγώ μάλιστα είχα περάσει από τον ΟΑΕΔ για να ρωτήσω τι έπρεπε να κάνω και μου είπαν ότι λόγω covid είχα τη δυνατότητα να κάνω τις αιτήσεις μου online και στην ερώτηση σε πόσες μέρες θα έχω απάντηση μου είπαν το αργότερο σε 50 ημέρες.
Η αλήθεια είναι ότι δεν διευκρίνισα αν οι ημέρες ήταν εργάσιμες ή ημερολογιακές αλλά στο σήμερα ακόμα και αν εννοούσαν εργάσιμες έχουν περάσει 56 εργάσιμες ημέρες και δεν έχω νέα τους. Μίλησα με τους συναδέλφους μου και μπήκαμε όλοι να κάνουμε την ίδια ημέρα τις αιτήσεις. Εδώ και ένα μήνα οι συνάδελφοι μου ξεκίνησαν να επικοινωνούν μαζί μου και σε όλους είχε εγκριθεί το ταμείο και στο σήμερα έχουν πάρει τα χρήματα και το δώρο ενώ εγώ δεν έχω πάρει καν απάντηση.
Ξεκίνησα να παίρνω τηλέφωνο, βρήκα 6 τηλέφωνα άρχισα να παίρνω και μετά από μια ώρα κατάφερα να συνδεθώ. Αυτό που μου είπαν είναι ότι δεν ήξεραν γιατί δεν έχει πάρει έγκριση η αίτηση μου και ότι ενώ εγώ έκανα την αίτηση στις 7/10 εκείνοι ήταν ήδη στις εγκρίσεις αιτήσεων που έγιναν στις 20/10. Μου είπαν να στείλω email για να το δουν και να μου απαντήσουν. Με πήραν για να μου κάνουν ερώτηση αν έκανα την αίτηση online ή όχι και μου είπαν ότι θα το προχωρούσαν.
Τους είπα ότι αν δεν βρίσκουν «αυτεπάγγελτα» τα δικαιολογητικά που χρειάζονται να τους τα στείλω εγώ προκειμένου να επισπεύσουν τη διαδικασία.
Το τηλεφώνημα αυτό έγινε στις 2/12. Από τότε έχω στείλει αλλά 4 email και στον ΟΑΕΔ Ηρακλείου Κρήτης (υποκατάστημα Κνωσσού) όμως απάντηση δεν πήρα και η αίτηση μου είναι ακόμα σε επεξεργασία. Έρχονται Χριστούγεννα δεν γίνεται να μην απαντάνε.
Το ψηφιακό κράτος ακούει ή ξεκίνησε ήδη τις… διακοπές;
**UPDATE**
Λίγες ώρες μετά την δημοσίευση του θέματος, λάβαμε το παρακάτω σχόλιο από την Ι.Π.: