Την ώρα που η ελληνική κοινωνία βρίσκεται στα όριά της και το μέλλον από τις συνέπειες της πανδημίας φαντάζει πιο αβέβαιο από ποτέ, τα «μαύρα κοράκια» των εισπρακτικών εταιριών έχουν επιδοθεί σε σαφάρι κατά των οφειλετών και δεν διστάζουν να απειλούν ακόμη και άνεργους πολίτες που χρωστούν μικροποσά!
Ενδεικτική είναι η περίπτωση του κ. Κουτσογιαννόπουλου, ο οποίος καταγγέλλει στην «Εspresso» πως πριν από λίγες ημέρες δέχθηκε απειλητικό τηλεφώνημα από εργαζόμενο σε εισπρακτική εταιρία, ο οποίος τον προειδοποίησε ότι θα του κόψουν την παροχή ρεύματος λίγο πριν από τα Χριστούγεννα.
«Με πολύ επιθετικό ύφος, μου ξεκαθάρισαν πως αν δεν καταβάλω το ποσό των 126 ευρώ που οφείλω στη ΔΕΗ, θα μου κόψουν το ρεύμα στις 23 Δεκεμβρίου. Δεν μου άφησαν περιθώρια διαπραγμάτευσης, παρά μόνο με ενημέρωσαν πως πρόκειται για μια νέα τακτική της ΔΕΗ, καθώς υπάρχει σοβαρό πρόβλημα».
Ο ίδιος είναι άνεργος το τελευταίο χρονικό διάστημα λόγω των αλλαγών που έχει επιφέρει ο κορονοϊός στην αγορά εργασίας. Μη μπορώντας να ξεπληρώσει τον λογαριασμό των 226 ευρώ που έληγε στις 19 Νοεμβρίου, κατέθεσε αρχικά 100 ευρώ και περίμενε να κάνει κάποια μεροκάματα για να καταβάλει το υπόλοιπο ποσό.
«Είναι μια τακτική που ακολουθώ χρόνια και ποτέ έως τώρα δεν είχα πρόβλημα. Είναι η πρώτη φορά που με καλούν και μάλιστα με τόσο έντονο ύφος» επισημαίνει ο ίδιος. Η περίπτωση του κ. Κουτσογιαννόπουλου δεν είναι η μοναδική, καθώς δέκτες παρόμοιων εκβιαστικών τηλεφωνημάτων γίνονται σε καθημερινή βάση χιλιάδες εργαζόμενοι, που είτε βρίσκονται σε καθεστώς αναστολής είτε, ακόμη χειρότερα, δεν έχουν έσοδα εξαιτίας του λουκέτου που μπήκε στην επιχείρησή τους. Εκτός από τον ψυχολογικό εκβιασμό που υφίστανται, ιδιαίτερα έντονος είναι και ο αιφνιδιασμός τους μόλις ανακαλύπτουν πως τράπεζες, ΔΕΚΟ και εταιρίες τηλεπικοινωνίας ανέθεσαν την είσπραξη των οφειλών τους σε άλλη ιδιωτική εταιρία, διαβιβάζοντας μάλιστα ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα.
Καταγγελία
Οπως κατήγγειλε ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Δανειοληπτών Ευάγγελος Κρητικός, μια υπερήλικη γυναίκα 86 ετών υπέστη καρδιακό επεισόδιο πριν από λίγες ημέρες, μετά την ασφυκτική πίεση που δέχθηκε από υπάλληλο εισπρακτικής εταιρίας για το δάνειο του γιου της! Ενυπόγραφη καταγγελία για το περιστατικό έχει κατατεθεί ήδη από τη Συνομοσπονδία στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, καθώς και τον Συνήγορο του Καταναλωτή, προκειμένου να καταγραφεί το περιστατικό και να γίνουν οι δέουσες ενέργειες για την προστασία των οφειλετών.
Από την πλευρά του, ο δικηγόρος και αναπληρωτής τομεάρχης Δικαιοσύνης στο Κίνημα Αλλαγής Βασίλης Κατσαφάδος, μιλώντας στη «δημοκρατία», κάνει λόγο για μια γάγγραινα που απλώνεται διαρκώς τα τελευταία χρόνια και μολύνει την κοινωνία. «Εχω δεχθεί κι εγώ στο γραφείο μου πολλές τέτοιες καταγγελίες, το τελευταίο χρονικό διάστημα. Παίρνουν τηλέφωνα και εκβιάζουν τον κόσμο. Είναι απάνθρωπο αυτό που συμβαίνει και ειδικά σε περίοδο καραντίνας» δηλώνει, προσθέτοντας πως πολλά είναι και τα δικηγορικά γραφεία που αναλαμβάνουν χρέη εισπρακτικών: «Ο Δικηγορικός Σύλλογος Αθηνών και εν γένει όλοι οι δικηγορικοί σύλλογοι πρέπει να πατάξουν αυτά τα φαινόμενα. Οι δικηγορικές εταιρίες και τα γραφεία πρέπει να ασκούν αμιγώς δικηγορικές εργασίες και όχι να πλουτίζουν σε βάρος των οφειλετών. Αυτό το φαινόμενο με τις δικηγορικές εταιρίες γιγαντώνεται τα τελευταία δέκα χρόνια. Είναι ένα μέσο εύκολου πλουτισμού» καταλήγει.