Οργή στην Γαλλία για το νέο φιάσκο με το χρονοδιάγραμμα απόκτησης των γαλλικών μαχητικών αεροσκαφών Rafale, που βαρύνει πλέον προσωπικά τον Κυριάκο Μητσοτάκη. Έρχεται μάλιστα σε συνέχεια της προηγούμενης υπόθεσης με τις Γαλλικές φρεγάτες!
Μόλις πριν από λίγες ημέρες, ο φιλοκυβερνητικός τύπος είχε γεμίσει με διθυραμβικά δημοσιεύματα για την αναμενόμενη επίσκεψη της Γαλλίδας υπουργού άμυνας Florence Parly στην Ελλάδα στις 22 Δεκεμβρίου (δηλαδή χθες!), προκειμένου να υπογράψει με τον υπουργό Άμυνας Νίκο Παναγιωτόπουλο τη σύμβαση για την προμήθεια 18 (καινούργιων και μεταχειρισμένων) Rafale. Σύμβαση η οποία θα είχε έρθει προς κύρωση στην Βουλή των Ελλήνων, προχθές!
Τα παρατράγουδα άρχισαν, όταν οι κοινοβουλευτικές ομάδες ενημερώθηκαν πως αντί για την σύμβαση προμήθειας των γαλλικών μαχητικών αεροσκαφών, στη Βουλή θα ερχόταν το πολυνομοσχέδιο – τέρας με εμπλεκόμενα 24 υπουργεία. Κουβέντα όμως για την πολυπόθητη σύμβαση με την Γαλλία, η οποία απλά εξαφανίστηκε! Όπως ήταν επόμενο, η ενέργεια αυτή προκάλεσε μεγάλες αντιδράσεις, διότι ουδείς γνώριζε τι είχε συμβεί.
Γίναμε περίγελος!
Σύμφωνα με όσα αποκαλύπτει ο καλά ενημερωμένος Χρήστος Μαζανίτης στο enikos.gr, η αιτία της καθυστέρησης είναι ένα πρωτοφανές φιάσκο το οποίο αγγίζει όχι μόνο τον υπουργό εθνικής άμυνας, αλλά τον ίδιο τον πρωθυπουργό! Φυσικά είναι ανεπίτρεπτο να συμβαίνει κάτι τέτοιο ειδικά απέναντι στην Γαλλία, μία χώρα της οποίας την στήριξη και την συμμαχία επιδιώκουμε σε όλα τα επίπεδα, διότι είναι η μοναδική ευρωπαϊκή χώρα στην Μεσόγειο με την οποία την δεδομένη στιγμή μοιραζόμαστε κοινά συμφέροντα. Και όμως είναι η τρίτη φορά που πουλάμε τους Γάλλους με αυτόν τον τρόπο, προκαλώντας δίκαια, την οργή τους.
Καμμιά εμπιστοσύνη από τον Μακρόν στον Μητσοτάκη
Στις 15 Δεκεμβρίου άλλωστε μιλώντας από το βήμα της Βουλής ο ίδιος ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης διαβεβαίωνε: «Σας ανακοινώνω ότι τις επόμενες ημέρες υπογράφουμε τη συμφωνία για την παραλαβή 18 Rafale»!
Αυτά δυστυχώς δεν συγχωρούνται στην διεθνή πολιτική, ειδικά σε κρίσιμες στιγμές σαν αυτές που διανύουμε. Και καθίστανται πολιτικά και διπλωματικά εγκλήματα, εάν προσθέσουμε αυτά που έχουν συμβεί το τελευταίο χρονικό διάστημα με τις γαλλικές φρεγάτες.
Όπως λοιπόν αποκαλύπτει ο Χρήστος Μαζανίτης, το μπλόκο στην διαδικασία κύρωσης της συμφωνίας, “μπήκε” από τον υπουργό επικρατείας Γιώργο Γεραπετρίτη, ο οποίος έκρινε ότι η σύμβαση για τα Rafale έπρεπε να περάσει από το Ελεγκτικό Συνέδριο για έλεγχο, ενώ στελέχη της ΓΔΑΕΕ διαβεβαίωναν για το αντίθετο. Θεωρώντας ότι η σύμβαση μπορούσε να πάει στη Βουλή έπειτα από την κύρωση του σχετικού νόμου.
Το ρεπορτάζ αποκαλύπτει ότι γαλλικές πηγές κάνουν λόγο για εκνευρισμό από κύκλους της γαλλικής κυβέρνησης εξαιτίας του «ερασιτεχνισμού» της ελληνικής πλευράς. Κι αυτό γιατί όπως αναφέρουν «δόθηκε μάχη με τον χρόνο και ασκήθηκε υπέρμετρη πίεση προς την πολεμική αεροπορία της Γαλλίας για να βρεθούν τα 12 μεταχειρισμένα Rafale». Τώρα είναι άπαντες εκτεθειμένοι. Ειδικά απέναντι στην ηγεσία της πολεμικής αεροπορίας της Γαλλίας. Και εκεί παρόμοιες καταστάσεις δεν δικαιολογούνται.
Κάποιος πρέπει να πληρώσει
Η παρούσα κυβέρνηση δυστυχώς έχει συνηθίσει να λειτουργεί σε καθεστώς πλήρους ασυλίας και φυσικά ατιμωρησίας. Η σκανδαλώδης στήριξη των ΜΜΕ αποδεικνύεται μεγάλος κίνδυνος ακόμα και για τα εθνικά συμφέροντα, αλλά οδηγεί σε τεράστια πολιτικά λάθη, αφού οι κυβερνητικοί παράγοντες θεωρούν ότι βρίσκονται στο απυρόβλητο. Εδώ όμως δεν υπάρχουν περιθώρια για παρερμηνείες. Η Ελλάδα υπέστη μία εθνική ήττα και έναν διεθνή διασυρμό από άστοχους κυβερνητικούς χειρισμούς. Διότι δεν θέλουμε καν να διανοηθούμε το σενάριο ότι υπάρχουν κάποιοι μέσα στην κυβέρνηση που προσπαθούν μεθοδικά να διαρρήξουν τις σχέσεις μας με την Γαλλία ειδικά αυτή την κρίσιμη περίοδο.
Εφόσον λοιπόν μιλάμε για ολέθριο σφάλμα, κάποιος πρέπει να αναλάβει την ευθύνη. Δεν μπορούν όλοι να έχουν δίκιο. Και το ποιος θα πληρώσει, ας το κρίνει ο πρωθυπουργός. Εάν είχε δίκιο ο υπουργός επικρατείας και δικαίως μπλόκαρε την σύμβαση, θα πρέπει να πληρώσουν όσοι θεωρούσαν πως η κύρωση με νόμο καθιστούσε μη απαραίτητη την εισήγηση του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
Εάν όμως τα στελέχη της ΓΔΑΕΕ είχαν δίκιο, τότε η ευθύνη βαρύνει αποκλειστικά τον Γιώργο Γεραπετρίτη.
Σε κάθε περίπτωση πρέπει επιτέλους να δείξουμε στους Γάλλους ότι δεν υπάρχει δόλος στις συνεχείς τρικλοποδιές που τους βάζουμε. Και αυτός είναι ο μόνος τρόπος.