Επτά αλλαγές στην επιδότηση αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων ετοιμάζει το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, ομολογώντας ουσιαστικά την αποτυχία του προγράμματος.
Οι περισσότερες από τις 10.000 αιτήσεις που έχουν υποβληθεί μέχρι στιγμής αφορούν κατά κύριο λόγο ηλεκτρικά ποδήλατα, με το ΥΠΕΝ να σχεδιάζει διορθωτικές κινήσεις, μήπως και καταφέρει να δώσει ώθηση στο «Κινούμαι Ηλεκτρικά».
Μιλώντας, λοιπόν, σε συνέδριο για την ηλεκτροκίνηση, η γενική γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών του ΥΠΕΝ Αλεξάνδρα Σδούκου προανήγγειλε την κατάργηση της υποχρεωτικής αγοράς του ηλεκτρικού οχήματος μετά το τέλος της ελάχιστης χρονομίσθωσης των 36 μηνών. Πρόκειται για αυτοκίνητα για τα οποία επιδοτείται η χρονομίσθωση.
Επίσης, διευκολύνεται η ρευστότητα, καθώς θα δίνεται η δυνατότητα της εκχώρησης του ποσού της επιδότησης στις τράπεζες, ώστε αυτές να δανειοδοτούν τους συμμετέχοντες στο πρόγραμμα με ισόποσο ποσό για την απόκτηση του οχήματος.
Παράλληλα, διευρύνονται οι δικαιούχοι, με το υπουργείο ΠΕΝ να βάζει στη λίστα των επιλέξιμων εταιριών τόσο τις δημοτικές επιχειρήσεις (ΝΠΙΔ) όσο και τις εταιρίες του ευρύτερου δημόσιου τομέα. Επίσης, προωθείται η αύξηση του αριθμού των επιδοτούμενων οχημάτων των εταιριών. Με το τρέχον πρόγραμμα οι εταιρίες μπορούν να επιδοτηθούν για την αγορά τριών οχημάτων, αλλά αριθμός θα ανέλθει στα 10.
Οι υπόλοιπες αλλαγές που σχεδιάζει το ΥΠΕΝ αφορούν την αύξηση του ποσού της απόσυρσης για τα ταξί, την επιδότηση του ηλεκτρικού ποδηλάτου και σε συγκεκριμένους επιχειρηματικούς κλάδους, όπως τα ξενοδοχεία και οι εταιρίες ενοικίασης οχημάτων, αλλά και την επιδότηση και νομικών προσώπων για την απόκτηση φορτιστών.
Η κυρία Σδούκου έκανε επίσης γνωστό ότι στο πρώτο εξάμηνο του έτους θα χωροθετηθούν 10.000 φορτιστές, δημιουργώντας τζίρο της τάξης των 100.000.000 ευρώ για τις εταιρίες παροχής υπηρεσιών ηλεκτρικής φόρτισης.