Το μεγαλύτερο έργο υποδομής στο λιμάνι Θεσσαλονίκης, η επέκταση του 6ου προβλήτα, μπαίνει στην τελική ευθεία, αφού την Παρασκευή οι έξι υποψήφιοι που έχουν προεπιλεγεί στην Α’ φάση του διαγωνισμού κατέθεσαν τις δεσμευτικές τους προσφορές για το έργο των 130.000.000 ευρώ.
Είναι το μεγαλύτερο έργο του προγράμματος των δεσμευτικών επενδύσεων των 180.000.000 ευρώ, που συμβατικά υποχρεούνται να υλοποιήσουν οι ιδιώτες επενδυτές – βασικοί μέτοχοι της ΟΛΘ Α.Ε., μεταξύ αυτών ο Ιβάν Σαββίδης, που ήδη έχει καταθέσει πρόταση αγοράς του 67% (συνολικά), με στόχο να γίνει ο «απόλυτος κυρίαρχος» του ΟΛΘ, αναμένοντας πλέον την (τυπική) απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού.
Ανάδειξη του αναδόχου
Όσον αφορά τον 6ο προβλήτα, εκτιμάται ότι στο επόμενο τριήμερο θα ελεγχθούν ως προς την πληρότητά τους οι φάκελοι των υποψηφίων, ενώ στη συνέχεια θα ακολουθήσει η αξιολόγηση των προσφορών, με στόχο την ανάδειξη του αναδόχου στο συντομότερο δυνατό χρόνο.
Σύμφωνα με τις τεχνικές προδιαγραφές, το έργο της επέκτασης του 6ου προβλήτα περιλαμβάνει:
- την κατασκευή νέου πρόσθετου κρηπιδώματος, μήκους 513 μέτρων, εκ των οποίων τα 470 μέτρα έχουν ωφέλιμο βάθος 17,7 μ.
- την κατασκευή πρόσθετης χερσαίας ζώνης, πλάτους 306,5 μέτρων, κατά μήκος του νέου πρόσθετου κρηπιδώματος
- συμπληρωματικά έργα υποδομής, ώστε να διασφαλιστεί η πλήρης λειτουργικότητα του νέου κρηπιδώματος και της αντίστοιχης χερσαίας ζώνης
Κατά την Α’ φάση του διαγωνισμού επιλέχθηκαν τα παρακάτω σχήματα υποψηφίων αναδόχων:
- ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ (Κ/Ξ) TERNA SA – EIFAGGE GENIE CIVIL MARINE
- ARCHIRODON GROUP NV
- ΣΥΜΠΡΑΞΗ INTRAKAT CONSTRUCTIONS SA – INTERCANTIERI VITTADELLO SPA – SALES SPA
- Κ/Ξ MYTILINAIOS SA – ROVER MARITIME SL – HDK SA
- Κ/Ξ AVAX SA – ETERMAR SA – NV BESIX SA
- Κ/Ξ ACCIONA CONSTRUCCION SA – DREDGING INTERNATIONAL NV
Όπως έγινε φανερό, για το έργο ενδιαφέρον έχουν δείξει σχεδόν όλοι οι μεγάλοι Έλληνες κατασκευαστές, αλλά και μεγάλες ξένες εταιρίες, όπως η γαλλική Eiffage, η ιταλική Vittadello, η Besix από το Βέλγιο, η Etermar από την Πορτογαλία και η Acciona από την Ισπανία.