Μπορεί να μην έχει μετρό η Θεσσαλονίκη, αλλά συμβόλαιο 400.000.000 ετοιμάζεται να υπογράψει η Αττικό Μετρό για τη λειτουργία και τη συντήρηση του… Μετρό Θεσσαλονίκης!
Είναι η πρώτη φορά που η εταιρία (πρόεδρος ο Νικόλαος Ταχιάος) θα ανοίξει τις πύλες του μέσου σταθερής τροχιάς σε ιδιώτες, βήμα το οποίο εκτιμάται ότι θα ενεργοποιήσει το ενδιαφέρον ελληνικών τεχνικών ομίλων, αλλά και διεθνών.
Ήδη στην αγορά έχουν αρχίσει να συζητούνται τα ονόματα που θεωρούνται οι πιθανοί διεκδικητές του έργου, που το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σχεδιάζει να υλοποιήσει με ΣΔΙΤ.
Η ιαπωνική Hitachi Rail, η γαλλική Keolis, η ιταλική ΑΤΜ, αλλά και εταιρίες που ελέγχονται από τους γερμανικούς (Deutsche Bahn) και ολλανδικούς (Nederlandse Spoorwegen) σιδηροδρόμους, βάζουν ισχυρή υποψηφιότητα για το έργο, που η κυβέρνηση έχει ως στόχο υλοποίησης να παραδοθεί τον Απρίλιο του 2023.
Η σύνταξη του τεύχους δημοπράτησης του διαγωνισμού για τη λειτουργία και τη συντήρηση του έργου βρίσκεται στο τελικό στάδιο και αναμένεται να προκηρυχθεί το επόμενο διάστημα. Πρόκειται για τον δεύτερο μεγάλο διαγωνισμό της Αττικό Μετρό, η οποία πρόσφατα προκήρυξε και το έργο για τον τεχνικό σύμβουλο του μετρό της Αθήνας ύψους 35.000.000 ευρώ.
Ένα από τα πιο σύγχρονα μετρό της Ε.Ε. χωρίς οδηγό θα είναι αυτό της Θεσσαλονίκης, ενώ κάτι αντίστοιχο λειτουργεί στην Κοπεγχάγη. Μάλιστα το έργο είχαν επισκεφθεί κατά το παρελθόν εκπρόσωποι της Αττικό Μετρό και ο ανάδοχος, καθώς αποτελεί ένα δοκιμασμένο μοντέλο λειτουργίας μετρό στην Ε.Ε.
Σήμερα στην Ευρώπη λειτουργούν ελάχιστες γραμμές μετρό χωρίς οδηγό. Εκτός από την Κοπεγχάγη, πλήρως αυτοματοποιημένοι συρμοί μετρό κυκλοφορούν στη γραμμή 9 της Βαρκελώνης και στη γραμμή 14 του Παρισιού. Αντίστοιχο σύστημα σχεδιάζει να εγκαταστήσει η Αττικό Μετρό και στη γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας.