Περισσότερα λεωφορεία ακούμε, αλλά θα εξακολουθούμε να… μη βλέπουμε, καθώς το Ελεγκτικό Συνέδριο μπλόκαρε τις συμβάσεις για τη μίσθωση 300 λεωφορείων με leasing από την ΟΣΥ, λόγω «τεχνικού προβλήματος».
Πρόκειται για λεωφορεία τα οποία η ΟΣΥ θα μίσθωνε με στόχο να αυξηθούν τα δρομολόγια στην Αθήνα, ώστε να υπάρξει, επιτέλους, μια όσο το δυνατόν μεγαλύτερη αποφυγή των συνθηκών συνωστισμού που ευνοούν τη διασπορά του κορωνοϊού. Όπως έγινε σήμερα γνωστό, ωστόσο, το Ελεγκτικό Συνέδριο απεφάνθη πως «κωλύεται η υπογραφή των τριών (3) σχεδίων σύμβασης για την προμήθεια από την Οδικές Συγκοινωνίες (ΟΣΥ) Α.Ε. 90 αρθρωτών (με ρυμουλκό) και 210 κανονικών (διαξονικών) ντιζελοκίνητων λεωφορείων με χρηματοδοτική μίσθωση για τρία (3) έτη».
Το Ελεγκτικό Συνέδριο έκρινε πως δεν απορρίφθηκαν προσφορές με μη νόμιμο τρόπο, ενώ το βασικό «αγκάθι» για την μη έγκριση των συμβάσεων αποτέλεσαν οι αποκλίσεις στις τεχνικές προδιαγραφές των οχημάτων και κυρίως αυτές που αφορούν στην απόκτηση οχημάτων χωρίς ή με ελάχιστα ανοιγοκλειόμενα παράθυρα, κάτι το οποίο αποτελεί κρίσιμο ζήτημα σε περίοδο πανδημίας.
Εσφαλμένη πληροφόρηση
Από την πλευρά της, η ΟΣΥ, σε ανακοίνωση που εξέδωσε προ ολίγου, κάνει λόγο για «εσφαλμένη πληροφόρηση», προσθέτοντας ότι μπορεί στην μπροσούρα που συνόδευε τα δεσμευτικά έγγραφα στα αρχικά μοντέλα των λεωφορείων τα παράθυρα να εμφανίζονταν ως μη ανοιγοκλειόμενα, αλλά στην εταιρία θα παραδοθούν αφού έχει προηγηθεί η σχετική μεταβολή και θα ανοιγοκλείνουν.
Το θέμα είναι πως παραμένει άγνωστο το πόσος χρόνος θα χρειαστεί για να συμβεί αυτό, κάτι που σίγουρα δεν ευνοεί την όλη κατάσταση στην Αττική, που εδώ και καιρό βρίσκεται μονίμως στο «κόκκινο», με τα σημερινά καταγεγραμμένα κρούσματα του κορωνοϊού να φτάνουν τα 1.047.