«Ο παραχωρησιούχος δεν δικαιούται αποζημίωση για το κλείσιμο της εθνικής οδού κατά την κακοκαιρία “Μήδεια”» αποσαφήνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής.
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση στη Βουλή, σημείωσε πως, δεδομένου ότι οι παραχωρησιούχοι σε όλη την Ελλάδα και στην περίπτωση της Μαλακάσας πέτυχαν οι αυτοκινητόδρομοι να παραμείνουν απόλυτα λειτουργικοί κατά τη διάρκεια της κακοκαιρίας, δεν τίθεται θέμα αποζημίωσης. Ο υπουργός Υποδομών επισήμανε ότι, καθώς το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και η Ελληνική Αστυνομία έλαβαν την απόφαση να κλείσει η εθνική οδός με γνώμονα τη διασφάλιση της δημόσιας υγείας και της ασφάλειας των πολιτών, «ο παραχωρησιούχος δεν δύναται να προβεί και δεν έχει προβεί σε αίτημα αποζημίωσης».
Ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε, επίσης, ότι από την παρούσα κυβέρνηση το 2019 για πρώτη φορά θεσμοθετήθηκε ειδική διαδικασία για την επιβολή προστίμων σε περίπτωση που ο παραχωρησιούχος δεν κρατήσει τον δρόμο ανοιχτό. Για την απόφαση να κλείσει η εθνική οδός, ο υπουργός τόνισε ότι δεν οφείλεται σε αδυναμία του παραχωρησιούχου να τη διατηρήσει ανοιχτή, αλλά η Ελληνική Αστυνομία ανησυχούσε όχι για την κατάσταση του δρόμου, αλλά για την αδυναμία ορισμένων οδηγών να οδηγήσουν κάτω από τέτοιες επικίνδυνες συνθήκες και υπενθύμισε δε ότι το 2017 και πάλι ήταν ανοιχτή η εθνική οδός, αλλά είχαν «διπλώσει» μία νταλίκα και δύο λεωφορεία, με αποτέλεσμα να εγκλωβιστούν πάνω από 10 ώρες εκατοντάδες πολίτες.
Υποχρεώσεις
Σε ό,τι αφορά τις υποχρεώσεις της εταιρίας, ο κ. Καραμανλής υπογράμμισε ότι, όπως διαπιστώθηκε έπειτα από έλεγχο, για τα τμήματα της Νέας Οδού Μεταμόρφωση – Σκάρφεια – Ράχες ο παραχωρησιούχος είχε 68 εκχιονιστικά μηχανήματα, 32 λοιπά μηχανήματα αποχιονισμού και 4.000 τόνους διαθέσιμο αλάτι. Τα αντίστοιχα νούμερα για το τμήμα Ξυνιάδα – Τρίκαλα είναι 25 μηχανήματα και 1.100 τόνοι αλάτι.