Ανοικτό άφησε το ενδεχόμενο να αρχίσει νωρίτερα η επόμενη σχολική χρονιά τον προσεχή Σεπτέμβριο η Υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, ενώ σχολίασε πως δεν υπάρχει θέμα υποχρεωτικότητας του εμβολιασμού για τους εκπαιδευτικούς… αυτή τη στιγμή, υπονοώντας ότι στο προσεχές μέλλον μάλλον θα υπάρξει.
«Yπάρχει ένα ενδεχόμενο να αρχίσουμε νωρίτερα τα σχολεία, εντός Σεπτεμβρίου, θα δούμε πώς θα εξελιχθούν τα δεδομένα. Ο λόγος που τα σχολεία μπορεί να ανοίξουν νωρίτερα είναι για να κερδηθεί περισσότερος χρόνος, καθώς φέτος ήταν κλειστά σχεδόν όλη τη χρονιά», ανέφερε η κ. Κεραμέως.
Με ορίζοντα το άνοιγμα γυμνασίων, δημοτικών και νηπιαγωγείων στις 10 Μαΐου, η Υπουργός τόνισε για τη φετινή χρονιά και τη μη πραγματοποίηση προαγωγικών και απολυτήριων εξετάσεων: «Η φετινή χρονιά είναι μια ιδιαίτερη χρονιά, και καταλαβαίνουμε πλήρως την αγωνία την κόπωση των μαθητών, των οικογένειών τους, των εκπαιδευτικών. Οι λόγοι για τους οποίους αποφασίσαμε μετά από σύσταση του αρμόδιου οργάνου της εκπαιδευτικής πολιτικής να μη γίνουν φέτος οι προαγωγικές και οι απολυτήριες εξετάσεις είναι πρώτον γιατί καταλαβαίνουμε τη γενικευμένη πίεση στην εκπαιδευτική κοινότητα όλο αυτό το διάστημα της πανδημίας. Ο δεύτερος λόγος είναι ότι μάς δίνεται η δυνατότητα να εμβαθύνουμε περισσότερο δια ζώσης στην ύλη και με βάση και τις οδηγίες που έχουν δοθεί για την προτεραιοποίηση της ύλης θέλουμε να αξιοποιήσουμε αυτό τον πολύτιμο χρόνο για να μπορέσουν τα παιδιά μας να εμβαθύνουν περισσότερο στην ύλη».
Τα πανεπιστήμια
Σε ότι αφορά τα πανεπιστήμια και το πότε θα ξανανοίξουν, η κ. Κεραμέως δεν εξέπεμψε ιδιαίτερα αισιόδοξα μηνύματα: «Βήμα – βήμα ανοίγουμε δομές και δραστηριότητες. Η επιτροπή των ειδικών είχε εισηγηθεί στην κυβέρνηση το εαρινό εξάμηνο να γίνει εξ αποστάσεως. Δεν είναι ακριβώς το ίδιο να ανοίγεις σχολεία και πανεπιστήμια. Προχωρά πολύ καλά η τηλεκπαίδευση. Πρόθεση της κυβέρνησης είναι να δοθεί η δυνατότητα για επιλογή τρόπου εξετάσεων στα πανεπιστήμια, δηλαδή οι φοιτητές να κάνουν τις εξετάσεις τους δια ζώσης είτε εξ αποστάσεως όπως έγινε και πέρυσι, ωστόσο αυτό ακόμα δεν έχει συζητηθεί στην επιτροπή. Είναι απλώς μια σκέψη της κυβέρνησης για τις εξετάσεις του εαρινού εξαμήνου χωρίς να έχει κριθεί ακόμα».
Ενώ σε ότι αφορά την αστυνόμευση στα ΑΕΙ, επέμεινε: «Ο νόμος για την αστυνόμευση στα πανεπιστήμια θα εφαρμοστεί, ενώ η αναβάθμιση των ελάχιστων βάσεων εισαγωγής έχει αρχίζει να υλοποιείται, διευκρίνισε η υπουργός. Υπήρχε, τόνισε συστημική παραβατικότητα, εστίες παραβατικότητας σε κάποια πανεπιστήμια της χώρας εμποδίζοντας φοιτητές και καθηγητές, γι’ αυτό θεσπίσαμε την ομάδα προστασίας των πανεπιστημίων αλλά και την ελεγχόμενη είσοδο. Η εφαρμογή του νέου πλαισίου θα γίνει σε διάφορα στάδια».
Τηλεκπαίδευση και self tests
Για τη διαδικασία της τηλεκπαίδευσης, η Υπουργός Παιδείας επεσήμανε παρουσιάζοντας μια σχεδόν ιδανική εικόνα, παραλείποντας τα τεράστια προβλήματα: «Η τηλεκπαίδευση είναι πολύτιμο εργαλείο, επ’ ουδενί δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη δια ζώσης διδασκαλία, όμως είναι ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο το οποίο χάρη στην τεράστια προσπάθεια που κατέβαλαν οι εκπαιδευτικοί, και οι μαθητές και οι οικογένειές τους, μπόρεσε και κράτησε όρθια την εκπαίδευση, συνεχίστηκε η εκπαιδευτική διαδικασία, προχώρησε η ύλη υπό αυτές τις αντίξοες συνθήκες. Ότι θέλουμε να αξιοποιήσουμε όσο περισσότερο χρόνο μπορούμε για τη δια ζώσης εκπαίδευση νομίζω ότι συνάδει πλήρως και με τη φιλοσοφία ότι δεν υπάρχει τίποτα που να μπορεί να υποκαταστήσει τη δια ζώσης εκπαίδευση. Το σχολείο σαφώς είναι για να μαθαίνει γράμματα στα παιδιά, αλλά είναι και η διάδραση στο σχολείο η διάδραση μεταξύ μαθητών, το ψυχοσυναισθηματικό κομμάτι στο οποίο εστιάζουμε επίσης πέρα από το μαθησιακό».
Για τα self tests και το τι έχουν προσφέρει μέχρι τώρα, θέλησε να πει αρκετά πράγματα ευλογώντας ουσιαστικά τα γένια της κυβέρνησης: «Τα self tes tείναι ένα πολύτιμο εργαλείο γι’ αυτό που είναι… Μας βοηθάει να εντοπίσουμε νωρίτερα ανθρώπους οι οποίοι είναι ως επί το πλείστον ασυμπτωματικοί. Ήδη στην πρώτη εβδομάδα λειτουργίας των αυτοδιαγνώσεων βρέθηκαν 600 άνθρωποι, μαθητές και εκπαιδευτικοί, οι οποίοι δεν γνώριζαν καν, δεν είχαν την υπόνοια ότι είναι φορείς του ιού, συνεπώς κυκλοφορούσαν και θα είχαν βρεθεί στις τάξεις, με τον κίνδυνο να μεταδώσουν τον ιό σε χιλιάδες άλλους ανθρώπους. Άρα, είναι ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο, το οποίο συνδυαζόμενο με τον εμβολιασμό μας βοηθάει να ανοίγουμε ολοένα και περισσότερες δραστηριότητες. Έχουμε παραπάνω από 1% των τμημάτων της χώρας τα οποία είναι κλειστά. Όταν ένα κρούσμα επιβεβαιώνεται ως θετικό κλείνει όλο το τμήμα. Έχουμε πάνω από 2% των σχολείων της χώρας τα οποία επίσης είναι κλειστά, βάσει του πρωτοκόλλου του ΕΟΔΥ».
Εμβολιασμός στην εκπαίδευση
Τέλος, για τον εμβολιασμό της εκπαιδευτικής κοινότητας, η Νίκη Κεραμέως είπε ότι προς το παρόν δεν τίθεται θέμα υποχρεωτικότητας και σχολίασε ότι διαδικασία πηγαίνει καλά: «Ο εμβολιασμός των εκπαιδευτικών έγινε σε τρεις φάσεις. Στο πρώτο στάδιο πήγαν οι εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής, με ανταπόκριση της τάξης του 58% των εκπαιδευτικών. Στο δεύτερο πάνω από 11.000 οι οποίοι έχουν εμβολιαστεί σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα μέσα από την αξιοποίηση των αδιάθετων δόσεων, και από χθες άνοιξε η πλατφόρμα σε όλους τους εκπαιδευτικούς που δεν έχουν ήδη εμβολιαστεί για να κλείσουν ραντεβού. Δεν υπάρχει θέμα υποχρεωτικότητας για τους εκπαιδευτικούς αυτή τη στιγμή, αν και το θέμα συζητείται σε αρμόδια επιτροπή. Ο εμβολιασμός προχωρά με γοργούς ρυθμούς, έχουμε ξεπεράσει τα 2,5 εκατ. εμβολιασμούς, το πιο ευάλωτο τμήμα του πληθυσμού έχει ήδη εμβολιαστεί, προφανώς αυτό θα επιταχυνθεί και τους επόμενους μήνες αυτό το μεγάλο όπλο θα μας επιτρέψει πρωτίστως να επιστρέψουμε σε μια πλήρη κανονικότητα σε όλες τις εκπαιδευτικές δομές από τη νέα σχολική και εκπαιδευτική χρονιά».