Από το… συρτάρι βγάζει το υπερταμείο το σχέδιο για την αξιοποίηση των 23 κρατικών περιφερειακών αεροδρομίων προωθώντας μια σειρά από διαγωνισμούς.
Πιο ώριμο δεδομένων των τουριστικών ροών που κατεγράφησαν τα προηγούμενα χρόνια, είναι το αεροδρόμιο της Καλαμάτας (Κρατικός Αερολιμένας Καλαμάτας «Καπετάν Βασ. Κωνσταντακόπουλος»), ενώ 5-6 ακόμη από τα μικρά περιφερειακά αεροδρόμια, όπως Αλεξανδρούπολης, Χίου και Πάρου, παρουσιάζουν επίσης εμπορικό ενδιαφέρον και είναι εκείνα που θα πάρουν σειρά στις προκηρύξεις διεθνών διαγωνισμών.
Τα 23 περιφερειακά αεροδρόμια είναι:
- Αλεξανδρούπολης,
- Ιωαννίνων,
- Κοζάνης,
- Καστοριάς,
- Νέας Αγχιάλου,
- Καλαμάτας,
- Άραξου,
- Λήμνου,
- Χίου,
- Ικαρίας,
- Σκύρου,
- Μήλου,
- Νάξου,
- Πάρου,
- Σύρου,
- Καλύμνου,
- Αστυπάλαιας,
- Σητείας,
- Λέρου,
- Κάσου,
- Καρπάθου,
- Κυθήρων και
- Καστελλόριζου
Για το «Καπετάν Βασ. Κωνσταντακόπουλος» της Καλαμάτας που στόχος είναι να αποτελέσει το επόμενο μεγάλο διεθνές αεροδρόμιο της χώρας, τις επόμενες εβδομάδες σχεδιάζεται διαγωνισμός για την παραχώρησή του. Το βασικό ζήτημα για την περαιτέρω ανάπτυξη του αεροδρομίου που σήμερα χρησιμοποιείται από την Πολιτική Αεροπορία έχει να κάνει με τις απαλλοτριώσεις της ευρύτερης περιοχής που εκκρεμούν δικαστικά.
Tο αεροδρόμιο Kαλαμάτας εμφάνιζε πριν από την πανδημία εκρηκτική ανοδική κίνηση ξεπερνώντας πλέον τους 280.000 επιβάτες, κυρίως λόγω των αυξημένων τουριστικών ροών για την ευρύτερη περιοχή, με επίκεντρο το συγκρότημα του Costa Navarino.
Για τα υπόλοιπα αεροδρόμια, τα απαιτούμενα έργα χωρίζονται σε δύο βασικές κατηγορίες. Σε εκείνα που έχουν στόχο την βελτίωση της ασφάλειας διαδρόμου προσαπογειώσεως και των εναέριων λειτουργιών και στα έργα για την άμβλυνση των λειτουργικών σημείων συμφόρησης. Το βάρος πέφτει στα αεροδρόμια της νησιωτικής χώρας.
Στην πρώτη σειρά της αξιοποίησης μετά το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, μπαίνουν αυτά της Αλεξανδρούπολης, της Πάρου, της Νάξου και της Χίου.