«Καμπάνα» ύψους 5.000 ευρώ έριξε η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων σε εταιρεία για την αποστολή διαφημιστικών μηνυμάτων χωρίς την συγκατάθεση των αποδεκτών.
Στην ανεξάρτητη αρχή προσέφυγε πολίτης ο οποίος κατήγγειλε πως παρά το γεγονός είχε ζητήσει κατ’ επανάληψη να διαγραφούν τα δεδομένα του από συγκεκριμένη εταιρεία και να μην συνεχιστεί η αποστολή μηνυμάτων, η εταιρεία συνέχιζε να του στέλνει διαφημίσεις.
Συνολικά 78 πολίτες είχαν προχωρήσει σε καταγγελίες προς την εταιρεία για τη μη διαγραφή τους από την αποστολή μηνυμάτων προώθησης προϊόντων και πέντε πολίτες διαμαρτυρήθηκαν για την τακτική της εταιρείας.
Η εταιρεία επικαλέστηκε τεχνικό πρόβλημα για τη μη διαγραφή δεδομένων και την συνέχιση αποστολής μηνυμάτων για σκοπούς προώθησης προϊόντων.
Ειδικότερα, δημιουργήθηκε διπλή εγγραφή της διεύθυνσης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου του καταγγέλλοντος στη Βάση Δεδομένων E-mail.
Το τεχνικό αυτό σφάλμα της διπλής εγγραφής εντοπίστηκε και διορθώθηκε προκειμένου να μην επαναληφθεί στο μέλλον.
Το διπλό αρχείο εγγραφής της διεύθυνσης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail) του καταγγέλλοντος παρέμεινε στη Βάση Δεδομένων E-mail, με αποτέλεσμα ενώ διαγράφηκε το πρώτο αρχείο εγγραφής, το δεύτερο αρχείο παρέμεινε στη Βάση Δεδομένων E-mail με αποτέλεσμα ο πολίτης να συνεχίσει να λαμβάνει email.
Από τη διερεύνηση της υπόθεσης από την στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα προέκυψε «ότι υπήρξαν άλλες 78 περιπτώσεις αποτυχίας στην ικανοποίηση του δικαιώματος διαγραφής υποκειμένων καθώς και 5 αιτήματα-διαμαρτυρίας για το ζήτημα αυτό, τα οποία ο υπεύθυνος επεξεργασίας δεν είχε εντοπίσει μέσω των διαδικασιών που εφάρμοζε, ούτε επίσης και το τεχνικό σφάλμα. Διαπιστώνεται λοιπόν ότι η εταιρεία δεν διέθετε στην πράξη τις απαραίτητες διαδικασίες ώστε να εξασφαλίσει τη διαγραφή των δεδομένων, ώστε να πληρούνται οι απαιτήσεις του ΓΚΠΔ και να προστατεύονται τα δικαιώματα των υποκειμένων των δεδομένων».
Για το λόγο αυτό η Αρχή έκρινε πως υπήρξε παραβίαση του Κανονισμού, επιβάλλοντας στην εταιρεία διοικητικό πρόστιμο 5.000 ευρώ.