Μετά τους επαγγελματίες της εστίασης της Θεσσαλονίκης που εξέφρασαν την αντίθεσή τους στα τραγελαφικά μέτρα διαχωρισμού των πολιτών στα καταστήματα και οι συνάδελφοί τους στην Ηλεία, πράττουν το ίδιο.
Σύμφωνα με τους εστιάτορες οι αμιγείς και μεικτοί χώροι (εμβολιασμένων, ανεμβολίαστων) δεν πρόκειται να λειτουργήσουν, οι ίδιοι δεν πρόκειται να κάνουν τους… αστυνομικούς επικρίνοντας την κυβέρνηση για τη μετάθεση των ευθυνών της στους επιχειρηματίες.
«Τα μέτρα είναι πρόχειρα, ανεδαφικά και στην πράξη δεν μπορούν να λειτουργήσουν», σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο του σωματείου εστίασης Πύργου, Βασίλη Σιγούρο. Όπως αναφέρουν εκπρόσωποι της εστίασης στην εφημερίδα «Πελοπόννησος», δεν έχουν δικαίωμα επιλογής οι καταστηματάρχες, ενώ κρίνουν από δύσκολο έως αδύνατο το να μπορούν να ελέγξουν στην πράξη εμβολιασμένους και μη, ή ποιος φέρει αρνητικό τεστ.
«Μεταβιβάζουν την ευθύνη των αποφάσεων στους επιχειρηματίες του κλάδου», επεσήμανε ο κ. Σιγούρος και τόνισε ότι η κυβέρνηση «οφείλει να υποστηρίξει με επιπρόσθετα μέτρα την εστίαση χωρίς να εφαρμόζει «δύο μέτρα και δύο σταθμά», εννοώντας τις επιχειρήσεις που δεν έχουν εξωτερικό χώρο και οι οποίες είναι… ξεχασμένες και δεν λαμβάνουν κρατική αρωγή.
Μάλιστα, τονίστηκε ότι προτεραιότητα για τους επαγγελματίες είναι να δοθεί η ενίσχυση επανεκκίνησης του 7% του τζίρου-που δεν έχει δοθεί μέχρι σήμερα.
«Τα μέτρα αυτά πρακτικά οδηγούν στον διαχωρισμό και διάκριση των πελατών ή τουριστών και φυσικά στην ατομική ευθύνη της απόφασης για κάθε επιχειρηματία. Αν λάβουμε υπόψη μας και τον εποπτικό έλεγχο, ο οποίος θα πρέπει να διενεργείται από τους ιδιοκτήτες και το προσωπικό των καταστημάτων μας υποκαθιστώντας τους αρμόδιους ελεγκτικούς φορείς, αντιλαμβανόμαστε όλοι το λάθος της απόφασης», αναφέρει ο κ. Σιγούρος.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση που εξέδωσε το σωματείο εστίασης του Πύργου προκύπτουν κάποια ερωτήματα:
- «Τι θα γίνεται στην αμιγή λειτουργία στην περίπτωση κατά την οποία ένας πελάτης από παρέα των 4 ατόμων είναι ανεμβολίαστος; Τι θα πράττουν οι επιχειρηματίες;
- Πώς θα χειρίζεται τον συγκεκριμένο πελάτη χωρίς να δημιουργεί πρόβλημα στις σχέσεις της επιχείρησης –πελατών και τι κυρώσεις θα έχει το κατάστημα το οποίο ουσιαστικά δεν έχει ευθύνη;
- Τι θα γίνεται με τους τουρίστες που θα επισκέπτονται τα καταστήματά μας μετά από 10ημερη παρουσία στη χώρα μας άσχετα εάν εισήλθαν με αρχικό πιστοποιητικό καθαρό;
- Πώς θα αντιμετωπίζονται οι παραπλανητικοί πελάτες που θα χρησιμοποιούν άλλο QRcode; Θα ζητάμε ταυτότητες;»