Γράφει ο Δήμος Βερύκιος
Εμφύλιος στην Αμερική για τα ελληνικά καράβια και αεροπλάνα! Πέτρα του «σκανδάλου» ο «Κόκκινος υπότροφος» όπου με την καθοδήγηση του Αμερικάνου πρέσβη που ανοιχτά προωθεί τις «αλουμινότρατες» πάνε κόντρα στο νομοσχέδιο Μενέντες που ανάβει «πράσινο φώς» για διάθεση F-35 στην Ελλάδα καθώς και στον εκσυγχρονισμό των F-16 block 50 που αγόρασε το 90 ο επίτιμος…
Ο αμερικανικός εμφύλιος για τα ελληνικά εξοπλιστικά προγράμματα εκδηλώθηκε το βράδυ της Τρίτης 27 Ιουλίου όταν ο «κόκκινος υπότροφος» υπό την καθοδήγηση της εδώ Αμερικανικής πρεσβείας ανέπτυσσε έντονη δραστηριότητα στα μέλη της επιτροπής εξοπλισμών της βουλής και σε δημοσιογραφικά κέντρα για να μπλοκάρει η απόφαση εκσυγχρονισμού των F-16 block 50 ύψους 450 εκατομμυρίων ευρώ. Όπως και τελικώς έγινε…
Ο στόχος ήταν προφανής. Τα χρήματα συνολικά 700 εκατομμυρίων ευρώ να διατεθούν για τις αμερικανικές αλουμινότρατες (φρεγάτες) και όχι για τα F-16. Μόνο που εδώ υπάρχει μια σημαντική λεπτομέρεια: Και τα καράβια και τα αεροπλάνα κατασκευάζονται από την ίδια εταιρία , την Lockheed Martin !
Υπάρχει και μια άλλη ιδιαιτερότητα! Ο εμφύλιος πυροδοτήθηκε από έναν πρώην κομμουνιστή, υπότροφο στην ΕΣΣΔ, που σήμερα εμφανίζεται ως ο «άνθρωπος κλειδί» των Αμερικανών στην Ελλάδα. Ως εκλεκτός του Αμερικάνου πρέσβη και των δορυφόρων του σε κυβέρνηση και αξιωματική αντιπολίτευση αλωνίζει χωρίς φραγμό, χωρίς αιδώ… Δρα εναερίως και υποβρυχίως. Τον βρίσκεις πίσω από κάθε πρότζεκτ που ενδιαφέρει και προωθεί ο απερχόμενος αμερικανός πρέσβης. Επισήμως ασχολείται με την συντήρηση ελαφρών ιπτάμενων μέσων, ωστόσο ταυτοχρόνως ενδιαφέρεται και κάνει ραντεβού για φρεγάτες και ναυπηγεία…. Συλλέγει πληροφορίες και «πυροβολεί» ότι αμερικανικό προϊόν δεν είναι στα άμεσα ενδιαφέροντα του μαρμάρινου κτιρίου της Λεωφόρου Βασιλίσσης Σοφίας…
Για το πώς ο «κόκκινος υπότροφος» του ´80 έγινε «οικότροφος» της Αμερικανικής πρεσβείας το 2020… Για το πώς από την τοπική Κομματική Οργάνωσης του ΚΚΕ επί εποχής Δημήτρη Βίτσα, εστάλη στην ΕΣΣΔ για να σπουδάσει και εκείνος από το Κίεβο περιπλανιόταν στα λιμάνια της Κριμαίας με μια φωτογραφική μηχανή, είναι μια ιστορία καταγεγραμμένη και καλά στοιχειοθετημένη στα αρχεία του ΚΚΣΕ και του ΚΚΕ…
Μια ιστορία που εξηγεί την πορεία του πως από την Δυτική Αθήνα, το ΚΚΕ ,το Κίεβο και την Οδησσό διέβη τον Ρουβίκωνα, πέρασε τον …Ατλαντικό και έγινε ο εκλεκτός του Τζέφρι Πάιατ και της εδώ Αμερικανικής πρεσβείας.
Ο «φωτογράφος της Κριμαίας» εμφανίζεται δειλά – δειλά στην Ελλάδα και την περίοδο του χρηματιστηρίου ασχολείται με την συντήρηση των αεροταξί (ελικοπτέρων) που χρησιμοποιούν οι νεόπλουτοι για τις δουλειές τους αλλά και τις εκδρομές τους στα θερινά και τα χειμερινά θέρετρα του εσωτερικού…
– Το 2003 επιχειρεί να μπει στην αγορά των ευρωπαϊκών ελικοπτέρων ΝΗ-90 αλλά δεν τα καταφέρνει. Ήταν μικρό «ψαράκι» τότε αλλά και πονηρούτσικο… Κρύφτηκε πίσω από τα βράχια για να μην το καταβροχθίσουν τα μεγαλύτερα, έτρωγε την τροφούλα του για να μεγαλώσει μέχρι να μπορέσει και να βρει την ευκαιρία για να ξεμυτίσει…
Ήθελε και να ξεχαστεί το «κόκκινο παρελθόν» του, όπως συνέβαινε και με πολλούς άλλους πρώην «συντρόφους», από διάφορους χώρους, όπως και της δημοσιογραφίας…
Μόνο που ο οξύθυμος χαρακτήρας του και οι κακίες που βγάζει για παλιούς «συμφοιτητές», πρώην «συντρόφους» και «συναδέλφους» του, τον καθιστούν άτομο συγκρουσιακό που συγκεντρώνει τρομερές αντιπάθειες στον στίβο της ελεύθερης αγοράς και του σκληρού ανταγωνισμού. Τον αποκαλούν «μονοφαγά» καθώς στους διαγωνισμούς καταθέτει διαρκώς ασφαλιστικά μέτρα κατά αποφάσεων που δεν αποκλείουν τους υπόλοιπους συμμετέχοντες , προκειμένου να μείνει μόνος του ! Πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα με τα ελικόπτερα Super Puma της Πολεμικής Αεροπορίας που βρίσκονται εγκλωβισμένα στα δικαστήρια εξ αιτίας των προσφύγων του «κόκκινου υποτρόφου»…
Μόνο που η «ελεύθερη αγορά» δεν λειτουργεί όπως το ΚΚΕ που κλείνει την πόρτα και σταματάει να ασχολείται με όποιον αποχωρεί. Στην ελεύθερη αγορά η περπατησιά του καθενός παραμένει ανεξίτηλη, όπως και του «κόκκινου υποτρόφου»…
– Το 2011 όταν ισπανική εταιρία αναλαμβάνει την συντήρηση ελικοπτέρου Super Puma της Πολεμικής Αεροπορίας μέσω διαγωνιστικής διαδικασίας που έκανε η νατοϊκή υπηρεσία NSPA, ο «κόκκινος υπότροφος» επαναστάτησε και άρχισε να διαμαρτύρεται λέγοντας ότι η συντήρηση κόστισε 2.200.000 ευρώ , ενώ η δίκη του προσφορά ήταν μόλις 700.000 ευρώ ! Στο μεταξύ την ίδια περίοδο:
-Στην NSPA αλλάζει ο εκπρόσωπος της Ελλάδας όπου τοποθετείται ένας απόστρατος αεροπόρος (αδιευκρίνιστο εάν του έχει γίνει οικονομικός έλεγχος την τελευταία δεκαετία )
-Το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη ζητάει η διαγωνιστική διαδικασία για την συντήρηση των ελικοπτέρων Super Puma της Αστυνομίας και της Πυροσβεστικής να γίνει μέσω της ΝSPA , όπως είχε προηγηθεί για το ελικόπτερο της Πολεμικής Αεροπορίας…
ΞΑΦΝΙΚΑ ο «κόκκινος επαναστάτης» σταματάει να φωνασκεί για την υπερτιμολόγηση της συντήρησης του ελικοπτέρου της Πολεμικής Αεροπορίας διότι η NSPA του αναθέτει την συντήρηση των ελικοπτέρων του «Προ-Πο». Κόστος συντήρησης 2.700.000 ετησίως !
-Το 2015 η νέα κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ επί αναπληρωτή υπουργού Άμυνας Δ. Βίτσα ανανεώνει για δυο επιπλέον έτη σύμβαση συντήρησης των ελικοπτέρων όπου και ο «κόκκινος υπότροφος» βγαίνει από την σπηλιά και εμφανίζεται ως μπροστινός της εταιρίας συντήρησης.
-Το 2016 το ΚΤΕΟ ελικοπτέρων της Πάχης χάνει την εξουσιοδότηση ως επισκευαστικό κέντρο μετά από κόντρα με την Eurocopter-Airbus που κατασκευάζει τα Super Puma. Πολλά λέγονται και κυκλοφορούν στην πιάτσα των αεροταξί για τα πιστοποιητικά που εμφανίζει το συγκεκριμένο ΚΤΕΟ , κάτι που ωστόσο αφορά τα αρμόδια ελεγκτικά όργανα και τους εξειδικευμένους μηχανισμούς του κράτους.
-Το 2017 εκχωρείται εκ νέου σύμβαση συντήρησης των ελικοπτέρων της πυροσβεστικής για ένα επιπλέον έτος ως το μοναδικό εξουσιοδοτημένο ΚΤΕΟ της Airbus στην Ελλάδα ! Μάλιστα ο νέος διαγωνισμός της NSPA που έγινε υπό την επίβλεψη του έλληνα απόστρατου περιέχει φωτογραφική διάταξη βάσει της οποίας «οι υποψήφιοι προμηθευτές πρέπει να πάνε στις εγκαταστάσεις του «κόκκινου υπότροφου» για να ελέγξουν τα αρχεία των ελικοπτέρων επί ποινή αποκλεισμού εάν δεν τα ελέγξουν»! Δηλαδή στέλνουν στο «στόμα» του ανταγωνιστή, τις υποψήφιες εταιρίες συντήρησης! Αυτό είχε σαν συνέπεια να μην εμφανιστεί κανείς και την δουλειά συνεχίζει από το 2011 να παίρνει η ίδια εταιρία , το ίδιο πρόσωπο…
-Το 2018 παραμονές Χριστουγέννων και ενώ η χώρα οδεύει σε εκλογές , ανανεώνεται η σύμβαση για την συντήρηση των ελικοπτέρων της πυροσβεστικής και της Αστυνομίας μέσω NSPA για άλλα δυο χρόνια με 6.777.379,95 ευρώ!! Παράλληλα ο απόστρατος αεροπόρος έχει αποχωρήσει από την NSPA και τοποθετείται ως σύμβουλος στο Προ-Πο!!!
Μια επταετία συνεχών ανανεώσεων της σύμβασης συντήρησης των ελικοπτέρων της Αστυνομίας και της Πυροσβεστικής ενδυναμώνουν τον «κόκκινο υπότροφο» ο οποίος στο μεταξύ έχει γίνει ο πλέον απαραίτητος του Αμερικανού πρέσβη στην Αθήνα.
Το σύστημα τον καλύπτει απόλυτα !
-Το 2019 με την τραγωδία στο Μάτι τα ελικόπτερα της πυροσβεστικής και της Αστυνομίας αναπόφευκτα βρίσκονται στο επίκεντρο των ερευνών κυρίως από τους δικηγόρους των συγγενών των θυμάτων. Η χαροκαμένη Βαρβάρα Φύτρου που έχασε τα δυο παιδιά της και τον σύζυγο της, με τον δικηγόρο της Βασίλη Καπερνάρο καταθέτουν ασφαλιστικά μέτρα στο Αρχηγείο της Πυροσβεστικής και στην εταιρία συντήρησης και ζητούν «το πιστοποιητικό ότι τα ελικόπτερα ήταν συντηρημένα και πλόιμα από την NSPA, σε σχέση με τα υψηλότατα ετήσια κόστη συντήρησης τους». Το αίτημα της χαροκαμένης μάνας ΔΕΝ ικανοποιείται! Και δεν ικανοποιείται από την παρούσα κυβέρνηση της ΝΔ !!!
-Το 2021 η σύμβαση του 2018 από 6.777.379,95 εκτοξεύεται στα 9.037.379,95 ευρώ. Παράλληλα η σύμβαση του ´18 επεκτείνεται μέχρι και το 2022 καθώς οι υπηρεσίες -λέει- δεν πρόλαβαν να στείλουν στοιχεία στην NSPA για να γίνει νέος διαγωνισμός !
Παράλληλα την ίδια χρόνια η Ελλάδα παραλαμβάνει τα τέσσερα αμερικανικά ελικόπτερα ROMEO ανθυποβρυχιακού πολέμου ύψους 180 εκατομμυρίων ! Και ενώ το Πολεμικό Ναυτικό διαθέτει στην βάση ελικοπτέρων στο Κοτρώνι του Μαραθώνα υπερσύγχρονο Κέντρο συντήρησης των ιπτάμενων μέσων του ΠΝ , η συντήρηση των ROMEO ανατίθεται στο ΚΤΕΟ του «κόκκινου υποτρόφου» βάσει της αρχικής σύμβασης . Και το καλύτερο ! Το ελληνικό Δημόσιο δαπανά αρκετά εκατομμύρια ευρώ ώστε το ιδιωτικό ΚΤΕΟ να αποκτήσει τον αναγκαίο εξοπλισμό για να μπορεί να κάνει την συντήρηση των ελικοπτέρων ROMEO !!!
ΠΡΟΣΟΧΗ! Επί 35 χρόνια στο στρατιωτικό ρεπορτάζ κάθε φορά που γίνεται ένα αεροπορικό ατύχημα, το πρώτο πράγμα που εξετάζεται είναι η συντήρηση του πτητικού μέσου και εάν το ατύχημα προήλθε από τεχνικό πρόβλημα. Στην κρίση των Ιμίων με την πτώση του ελικοπτέρου η δημόσια συζήτηση επί μήνες είχε επικεντρωθεί στην κατάσταση που βρίσκονταν το μοιραίο ελικόπτερο! Ωστόσο ουδείς είχε αμφισβητήσει την επάρκεια της Βάσης υποστήριξης των ελικοπτέρων του ΠΝ στο Κοτρώνι!
Και το ερώτημα που γεννάται τώρα είναι πως το ελληνικό Δημόσιο χρηματοδοτεί το ΚΤΕΟ του «κόκκινου υπότροφου» για να αναλαμβάνει ένα τόσο σημαντικό έργο χωρίς πρότερη σύμβαση με το υπουργείο Άμυνας ή έστω αντίστοιχη πιστοποίηση ;
– Αυτοί που αποφάσισαν και υπέγραψαν για να περάσει η συντήρηση των πολεμικών πτητικών μέσων σε ιδιωτικά ΚΤΕΟ έχουν συνειδητοποιήσει την ευθύνη που επωμίζονται εάν το ποσοστό διαθεσιμότητας δεν είναι το προβλεπόμενο σε περιόδους κρίσεων ;
Ο «κόκκινος υπότροφος» με τις πλάτες του Αμερικάνου πρέσβη αλλά και προφανώς με άκρες σε κυβέρνηση και αντιπολίτευση επιχειρεί τώρα να επεκταθεί και στην συντήρηση των ιπτάμενων μέσων του Λιμενικού με τις φήμες να οργιάζουν στο λιμάνι ότι έχει ήδη στηθεί φωτογραφικός διαγωνισμός…
Μόνο που στην Ελλάδα αποκαλούν «τσάμπα μάγκες» αυτούς που με τα χρήματα του Δημοσίου πατάνε επί πτωμάτων και χτίζουν καριέρες και αυτοκρατορίες…
Πηγή: I-eidiseis