Στην Ελλάδα της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη δικαίωμα επιβίωσης έχουν μόνον
όσοι χειροκροτούν και δεν ασκούν κριτική στα πεπραγμένα του πρωθυπουργού και των
υπουργών. Όχι μόνο δεν είναι σκληρή η διαπίστωση, αλλά αυτό που συνέβη στην
παλαιότερη εφημερίδα των Αθηνών, την «Εστία», αποδεικνύει ότι η «λίστα Πέτσα» δεν
είναι το μόνο εργαλείο για να επιβραβεύονται τα ΜΜΕ που αποθεώνουν το Μέγαρο
Μαξίμου και τους υπουργούς, είναι και ο αποκλεισμός όσων ασκούν κριτική από τη
διαφημιστική πίτα. Οργανισμός εποπτευόμενος από τον κ. Γεωργιάδη δεν έδωσε
διαφήμιση στην «Εστία», γιατί δεν είναι κυβερνητική εφημερίδα.
Η Ανώνυμη Εταιρεία Βιομηχανικής Ερευνας, Τεχνολογικής Ανάπτυξης και Εργαστηριακών
δοκιμών, Πιστοποίησης και Ποιότητας A.E. (ΕΒΕΤΑΜ Α.Ε.), σύμφωνα με το καταστατικό
της, είναι εταιρεία εργαστηριακών ελέγχων και πιστοποίησης βιομηχανικών και
καταναλωτικών προϊόντων, υλικών, εγκαταστάσεων και συστημάτων διαχείρισης. Η
αρμοδιότητα εποπτείας της ΕΒΕΤΑΜ Α.Ε. έχει ανατεθεί στη Γενική Γραμματεία
Βιομηχανίας, δηλαδή στο υπουργείο Ανάπτυξης ή αλλιώς στον πανηγυρίζοντα «για το
οικονομικό θαύμα της Ελλάδας» Άδωνι Γεωργιάδη.
Το εμπορικό τμήμα της «Εστίας» απευθύνθηκε στην ΕΒΕΤΑΜ Α.Ε. (εργαστηριακό κέντρο
βιομηχανικών ελέγχων), με έδρα τον Βόλο, με σκοπό να λάβει διαφήμιση. Η «Εστία», η
οποία κυκλοφορεί τα τελευταία 145 χρόνια, θα έπρεπε να περιποιεί τιμή να διαφημιστεί ο συγκεκριμένος οργανισμός στην «Εστία». Κι όμως η ΕΒΕΤΑΜ Α.Ε. έδωσε μια απάντηση που προκαλεί οργή και λύπη. Τι ακριβώς άκουσε ο υπεύθυνος του εμπορικού τήματος της «Εστίας»; «Μίλησα με την κυρία Α.Κ., η οποία μου μετέφερε από τους προϊσταμένους της πως η “Εστία” είναι κατά της κυβέρνησης και στη συγκεκριμένη εταιρία (στην EBETAM A.E.) οι περισσότεροι μέτοχοι είναι της Ν.Δ., ανάμεσά τους και ο κ. Γεωργιάδης. Συνεπώς δεν μπορούμε καν να συζητάμε για οποιαδήποτε καταχώριση της εταιρίας σε αυτό το έντυπο».
Η απάντηση ήταν πως η εταιρία, η οποία εποπτεύεται από το υπουργείο Ανάπτυξης, δεν
μπορεί όχι να δώσει διαφήμιση σε μια εφημερίδα, η οποία ασκεί κριτική, αλλά ούτε καν να συζητήσει το θέμα. Στην Ελλάδα του 2021 έχει ανατραπεί και η λογική με την οποία
χορηγείται η διαφήμιση, δηλαδή ανάλογα με την απήχηση που έχει το κάθε μέσο
ενημέρωσης και την εγκυρότητά του, γιατί φυσικά δεν αμφισβητείται η εγκυρότητα της
εφημερίδας με τη μακροβιότερη κυκλοφορία στην ιστορία της χώρας. Στην Ελλάδα της
κυβέρνησης Μητσοτάκη διαφήμιση παίρνουν μόνον όσοι είναι υπέρ της κυβέρνησης.