Αντιμέτωποι με μια ακόμη διαδικτυακή απάτη βρίσκονται οι κάτοικοι του Βόλου, αυτή τη φορά με φόντο την πανδημία του κορωνοϊού.
Όπως αποκάλυψε μιλώντας στο Ράδιο ΈΝΑ, ο Αλέκος Κουτσελίνης, πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών Βόλου, μέχρι στιγμής έχουν καταγγελθεί τέσσερις νέες απάτες, κάποιες εκ των οποίων τους καλούν μέσω email να δουν εάν βρίσκονται σε λίστες με θετικά κρούσματα κορωνοϊού!
Νέα απάτη με …κρούσματα κορωνοϊού
Η Ένωση Καταναλωτών Βόλου και Θεσσαλίας, δέχτηκε μια καταγγελία για μια πρωτότυπη, όπως τη χαρακτήρισε ο κ. Κουτσελίνης διαδικτυακή απάτη.
Σύμφωνα με τον ίδιο, οργανισμός, κατά βάση δημόσιος, φέρεται να στέλνει email στους εργαζόμενους και φαίνεται ότι τους ζητάει να πατήσουν σε ένα link και να δουν εάν είναι και οι ίδιοι, «κρούσματα του Covid-19». » Κάποιος χωρίς να σκεφτεί εάν έκανε ή δεν έκανε τεστ, μπορεί από περιέργεια να μπει στη λίστα κι εδώ έχουμε προσπάθεια αφαίρεσης προσωπικών δεδομένων ή προσπάθεια εγκατάστασης κακόβουλου λογισμικού που κι αυτό μπορεί να κάνει την ίδια δουλειά», εξήγησε ο κ. Κουτσελίνης για το πως μπορεί κάποιος να την…πατήσει.
Μάλιστα αυτού του είδους την απάτη, οι άνθρωποι της Ένωσης Καταναλωτών την είδαν σε δυο-τρεις διαφορετικές περιπτώσεις στον Βόλο, μόλις τα προηγούμενα 24ωρα!
«Οι απατεώνες είναι Έλληνες, άσχετα εάν στέλνουν τα email από το εξωτερικό , που σημαίνει ότι γνωρίζουν τους οργανισμούς, τα email των εργαζομένων και στέλνουν πολύ καλοδουλεμένα email, άψογα όχι κακομεταφρασμένα κι έτσι γίνονται αρκετά πιστευτοί», σημείωσε ο ίδιος. Μάλιστα όπως τόνισε, τα πρόσωπα στα οποία στέλνονται τα μηνύματα, είναι εργαζόμενοι του οργανισμού, που σημαίνει ότι η απάτη έχει προχωρήσει!
Απάτη με αποστολέα δήθεν τράπεζα
Μία από τις υποθέσεις που εξετάζει η Ένωση Καταναλωτών Βόλου είναι και μια περίπτωση που, όπως ανέφερε ο κ. Κουτσελίνης δεν την είχαν ξανασυναντήσει. Η απάτη έχει αποστολέα μία τράπεζα και ο τίτλος του email που δέχεται ο ανυποψίαστος πολίτης είναι για ειδοποίηση λογαριασμού.
«Είναι πολύ πιστευτό το email. Έχει τα στοιχεία της τράπεζας, καθώς έχουν εξελιχθεί σε αυτές τις απάτες και γράφει πως ο λογαριασμός σας κλειδώθηκε λόγω πολλών αποτυχημένων προσπαθειών σύνδεσης. Κάντε κλικ παρακάτω για επαναφορά του λογαριασμού.
Δεν είναι δύσκολο λοιπόν κάποιος βλέποντας το email της τράπεζας ή κάτι που μοιάζει, ίσως έκανε κάποιες προσπάθειες σύνδεσης ίσως και όχι, αλλά αν πατήσει εκεί που λέει πατήστε εδώ ή το link, πάει σε μια σελίδα που είναι πιστό αντίγραφο της τράπεζας και πολύ εύκολα εκεί μπορεί να βάλει τους κωδικούς του. Εκεί θα του ζητήσουν να βάλει καινούργιους κωδικούς, βάζοντας αρχικά τον παλιό κωδικό και ουσιαστικά βρίσκεται στο «σπίτι» του απατεώνα και ο απατεώνας μπορεί να υποκλέψει από το e-banking χρήματα», ανέφερε ο κ. Κουτσελίνης.
Εξήγησε πως καμία τράπεζα δεν στέλνει στο email για ειδοποίηση λογαριασμού και για αλλαγή κωδικών και οι τράπεζες συνήθως ενημερώνουν και καλούν τους πολίτες στο τραπεζικό κατάστημα ή η αλλαγή κωδικού γίνεται στο e banking.
Απάτη και με κληρονομιά
Μια άλλη απάτη με κληρονομιά απασχόλησε την Ένωση Καταναλωτών Βόλου και είναι πολύ πιστευτή σύμφωνα με τον κ. Κουτσελίνη. Μιλώντας για την εν λόγω υπόθεση, ο πολίτης δέχεται ένα email από κάποιο δικηγόρο στο εξωτερικό και τον ενημερώνει για έναν συγγενή, θείο του από την Αμερική πως πέθανε και του αφήνει κληρονομιά. Το περίεργο σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ένωσης Καταναλωτών είναι πως το email απευθύνεται προσωπικά στον πολίτη και μάλιστα το επίθετο του εκλιπόντος είναι το ίδιο με του παραλήπτη του email. Ο δικηγόρος αυτός ζητά λογαριασμούς ή κάποια χρήματα για τα δικαστικά έξοδα και την εκταμίευση της κληρονομιάς.
Και τα κρυπτονομίσματα στο στόχαστρο των απατεώνων
Μία τέταρτη περίπτωση αφορά στα κρυπτονομίσματα, με τον κ. Κουτσελίνη να κάνει λόγο για μεγάλη φάμπρικα και κοστίζει πολύ ακριβά στα θύματα.
«Είχαμε μια περίπτωση που κάποιος ζήτησε να κάνει επένδυση 60.000 ευρώ, ο άνθρωπος τον πίστεψε είπε ότι είχε τη δεδομένη στιγμή τις 30.000 ευρώ. Έβαλε αυτό το ποσό και οι επιτήδειοι τον «μεταφέρανε» σε μια εικονική σελίδα που έβλεπε τις 30.000 να αυγατίζουν και να γίνονται 40.000 και ταυτόχρονα τον πιέζανε να βάλει και τις υπόλοιπες 30.000 για να κερδίσει περισσότερα χρήματα. Τελικώς, με αυτές τις σελίδες είναι ότι όταν κάποιος αποφασίζει να πει «φέρε μου τα λεφτά μου ή τα κέρδη μου», εξαφανίζονται οι απατεώνες, δεν μπορεί να τους εντοπίσει και χάνει τα λεφτά και μιλάμε για τεράστια ποσά», σημείωσε ο κ. Κουτσελίνης.
Ο ίδιος τόνισε πως χρειάζεται πολύ μεγάλη προσοχή, όπως και με τις διαδικτυακές αγγελίες στα κοινωνικά δίκτυα για πράγματα τεχνολογίας σε πολύ μικρές τιμές.
«Βλέπω μια αφέλεια στους χρήστες του διαδικτύου. Πρέπει να είμαστε πολύ καχύποπτοι σε δελεαστικές προτάσεις. Εάν θέλουμε να κάνουμε κάποια διαδικτυακή αγορά θα πρέπει να ξέρουμε το κατάστημα να έχει διεύθυνση, τηλέφωνο, στοιχεία και να προτιμήσουμε την αντικαταβολή», υποστήριξε τέλος.