Μεγάλη προχειρότητα διακρίνει τον σχεδιασμό του νέου δακτυλίου της Αθήνας, ο οποίος επανέρχεται στις 25 Οκτωβρίου. Οι τελευταίες πινελιές για το πλαίσιο λειτουργίας του αναμένεται να μπουν σε αυριανή σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου, ήδη, όμως, γεννώνται πολλά ερωτήματα για την αρχική επιλογή του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών να δοθεί «ελευθέρας» μόνο στα ηλεκτρικά οχήματα.
Σύμφωνα με τον Κώστα Αχ.Καραμανλή, ο «καθαρός δακτύλιος» θα είναι η νέα φιλοσοφία του μέτρου, καταργώντας όλα τα «παραθυράκια» και τις εξαιρέσεις. Μία φιλοσοφία, όμως, που έρχεται να ανατρέψει την Κοινή Υπουργική Απόφαση, που υπεγράφη μόλις πριν από έξι μήνες.
Σύμφωνα με την ΚΥΑ, στον δακτύλιο θα επιτρεπόταν η ελεύθερη κυκλοφορία χωρίς κανέναν περιορισμό των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων και των οχημάτων κατηγορίας Euro 5 και Euro 6, που εκπέμπουν χαμηλούς ρύπους ανεξαρτήτως του καυσίμου που χρησιμοποιούν (βενζίνη, πετρέλαιο, υγραέριο ή συμπιεσμένο φυσικό αέριο) κι έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά σε κράτος-μέλος της Ε.Ε. έως και την 31/12/2020, των ηλεκτρικών υβριδικών οχημάτων και των οχημάτων που χρησιμοποιούν για την κίνησή τους αέρια καύσιμα, είναι τεχνολογίας Euro 4 κι εκπέμπουν χαμηλούς ρύπους, αλλά και των οχημάτων που ταξινομούνται για πρώτη φορά από την 01/01/2021, εφόσον εκπέμπουν χαμηλούς ρύπους.
Στον νέο σχεδιασμό απαγορεύεται σε όλα αυτά τα οχήματα, με εξαίρεση τα ηλεκτρικά, η ελεύθερη είσοδος στον δακτύλιο, κάτι που δεν αποκλείεται να αλλάξει, μέχρι να δημοσιευτεί η νέα απόφαση σε ΦΕΚ.