Ένοχη σιωπή από το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και το Λιμενικό Σώμα για τις συνθήκες θανάτου του 45χρονου λιμενεργάτη που διαμελίστηκε από γερανογέφυρα στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων της κινεζικής Cosco στο Ικόνιο.
Από το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας διέρρευσε ανωνύμως από τα «παπαγαλάκια» τους πως ο άτυχος εργαζόμενος δεν εργαζόταν, όταν διαμελίστηκε στις ράγες της γερανογέφυρας 10 του προβλήτα «Ελ. Βενιζέλος».
Την «είδηση» ότι ο 45χρονος λιμενεργάτες δεν εργαζόταν μετέδωσε και το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων (ΑΠΕ) που υπάγεται απευθείας στο Μέγαρο Μαξίμου και αναπαράχθηκε από μέσα ενημέρωσης, προσπαθώντας να εξωραΐσουν τις απάνθρωπες συνθήκες εργασίας στο εμπορικό λιμάνι του Πειραιά το οποίο διαχειρίζονται οι Κινέζοι της Cosco.
Από το ΑΠΕ μεταδόθηκε πως ο άτυχος εργαζόμενος μόλις είχε σχολάσει και επέστρεφε να πάρει από το σημείο κάποια προσωπικά αντικείμενα.
Όμως η αλήθεια είναι τελείως διαφορετική.
Ο άτυχος 45χρονος λιμενεργάτης εργαζόταν και μάλιστα είχε βάρδια από τις 3 μετά το μεσημέρι μέχρι τις 11 το βράδυ της Δευτέρας 25 Οκτωβρίου, ενώ έχασε τη ζωή του λίγο μετά τις 5 το απόγευμα, άρα ενώ εργαζόταν και όχι μετά τη λήξη της βάρδιας του…
Τι ήθελε να αποκρύψει η κυβέρνηση μέσω του Υπουργείου Ναυτιλίας και του ΑΠΕ;
Τις εγκληματικές ευθύνες των Κινέζων της Cosco ως προς την τήρηση των συνθηκών ασφαλείας στους χώρους εργασίας.
Η Ένωση Μονίμων και Δοκίμων Λιμενεργατών ΟΛΠ αναφέρει σε ανακοίνωση της:
«Σήμερα (Σ.Σ. Δευτέρα) το απόγευμα ένας συνάδελφος μας λιμενεργάτης έχασε τη ζωή του κατά τη διάρκεια της εργασίας του στο τέρμιναλ της ΣΕΠ. Εκφράζουμε τη βαθύτατη θλίψη μας στους οικείους και στους συναδέλφους του και απαιτούμε τη διερεύνηση των συνθηκών που οδήγησαν στο δυστύχημα.
Δυστυχώς, ο θάνατος του συναδέλφου μας αναδεικνύει με τον πιο τραγικό τρόπο τα προβλήματα και τις ελλείψεις που υπάρχουν στους εργασιακούς χώρους και στις Προβλήτες ΙΙ & ΙΙΙ όσον αφορά σε θέματα υγείας και ασφάλειας. Οι ευθύνες για το τραγικό συμβάν στο λιμάνι του Πειραιά θα πρέπει ν’ αναζητηθούν όμως και στον τρόπο λειτουργίας που έχει επιλεγεί μια δεκαετία τώρα στο τέρμιναλ της ΣΕΠ».
Ιδιαίτερη αναφορά κάνουν οι εκπρόσωποι των λιμενεργατών στο ότι οι Κινέζοι της Cosco έχουν δώσει σε υπεργολάβους τις εργασίες φορτοεκφόρτωσης των κοντέινερ στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων.
Η Ένωση Λιμενεργατών ΟΛΠ αναφέρει σχετικά:
«Η εντατικοποίηση της εργασίας, η εργολαβοποίηση των εργασιακών σχέσεων με τις ευέλικτες μορφές απασχόλησης, ο κατακερματισμός των συναδέλφων μας μέσω διαφορετικών εργολάβων είναι παράγοντες που μπορεί ν’αυξάνουν τα κέρδη για τις εταιρείες τους αλλά παράλληλα αυξάνουν και τους κινδύνους για εμάς τους εργαζόμενους. Μια δεκαετία τώρα, δικαίως διεκδικούν οι συνάδελφοι μας λιμενεργάτες στις Προβλήτες ΙΙ & ΙΙΙ να ενταχτούν στα βαρέα και ανθυγιεινά και η απάντηση που παίρνουν από την εργοδοσία είναι η προσφυγή του ΣΕΒ για να ακυρώσει την ένταξη τους!
Φτάνει πια! Κάθε μέρα γίνεται όλο και πιο φανερό ότι οι ιδιωτικοποιήσεις και τα ιδιωτικά μονοπώλια φέρνουν εντατικοποίηση της δουλειάς, παρασιτική «επιχειρηματικότητα» των κάθε λογής εργολάβων και κινδύνους για τους εργαζόμενους».
Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και η ανακοίνωση των εργαζομένων στην εταιρεία Διακίνηση που έχει αναλάβει ως υπεργολάβος τις εργασίες στο ΣΕΜΠΟ.
«Το προδιαγεγραμμένο έγκλημα, το θανατηφόρο εργατικό ατύχημα, έρχεται να επιβεβαιώσει με το πιο τραγικό τρόπο τις προειδοποιήσεις του Σωματείου μας, τις αγωνίες των συναδέλφων για πιθανό θανατηφόρο ατύχημα μέσα στο λιμάνι. Δεν είναι η “κακιά” στιγμή. Είναι αποτέλεσμα της εντατικοποίησης της εργασίας, των ελλιπών μέτρων ασφάλειας της υγείας μας και της ακεραιότητας μας. Είναι αποτέλεσμα των απανωτών κόντρα βαρδιών, των υπερωριών, το πετάμε “νέους εργάτες” να κολυμπήσουν χωρίς την απαραίτητη εκπαίδευση» αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Ένωση Εργαζομένων Διακίνησης Εμπορευματοκιβωτίων στις προβλήτες του Πειραιά (ΕΝΕΔΕΠ).
Το συνδικαλιστικό σωματείο των εργαζομένων με αφορμή τον τραγικό θάνατο που βρήκε 45χρονος εργαζόμενος όταν χτυπήθηκε από γερανογέφυρα ζητεί 6ωρες πόστες, κατάργηση των κόντρα βαρδιών, μετατροπή όλων των συμβάσεων σε πλήρους απασχόλησης, επιτροπές Υγιεινής και Ασφάλειας από τους εργαζόμενους.
Η Γενική Συνέλευση των εργαζομένων έχει λάβει απόφαση για 24ωρη απεργία στην πύλη του ΣΕΠ μέχρι τις 12 το βράδυ της Τρίτης.
Για «άγνωστο λόγο» βρέθηκε ο 46χρονος στη γερανογέφυρα, ισχυρίζεται ο υπεργολάβος των Κινέζων
Από την πλευρά της η εταιρεία DPort Services που έχει αναλάβει ως υπεργολάβος τις εργασίες στο εμπορικό λιμάνι του Πειραιά, αποφεύγει να απαντήσει στις καταγγελίες των εκπροσώπων των εργαζομένων.
Αρκείται να εκφράσει την οδύνη της, ενώ ως προς τις συνθήκες θανάτου του 45χρονου εργαζόμενου υποστηρίζει πως ήταν «για άγνωστο λόγο» στην απογευματινή βάρδια, στο ίδιο μήκος κύματος με τις πληροφορίες του ΑΠΕ και τις διαρροές από το Υπουργείο Ναυτιλίας.
Σε ανακοίνωση της η DPort Services που έχει αναλάβει την υποστήριξη της λειτουργίας και της διαχείρισης του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του λιμανιού του Πειραιά για λογαριασμό της θυγατρικής της Cosco, ΣΕΠ Α.Ε, αναφέρει:
«Ο εκλιπών βρισκόταν για άγνωστο λόγο, στην απογευματινή βάρδια και ώρα 17:16 της 25ης Οκτωβρίου του 2021, πλησίον της γερανογέφυρας νούμερο 10 του Προβλήτα ΙΙ. Η γερανογέφυρα ξεκίνησε να κινείται με εξαιρετικά αργή ταχύτητα – σύμφωνα με τη συνήθη λειτουργία της – όταν για αδιευκρίνιστους μέχρι στιγμής λόγους ήρθε σε επαφή με τη γέφυρα, με αποτέλεσμα να βρει ακαριαίο θάνατο».
Στην ίδια ανακοίνωση η DPort Services αναφέρει πως σε ένδειξη πένθους τηρείται παύση εργασιών έως τις 11 το βράδυ της Τρίτης, κάτι που είχε ήδη αποφασίσει το σωματείο των εργαζομένων.