Την… τιμητική τους στις καταγγελίες των καταναλωτών είχαν το 2020 οι ταχυδρομικές υπηρεσίες. Η έντονη δυσαρέσκεια των πολιτών για τις καθυστερήσεις στις παραδόσεις προϊόντων ηλεκτρονικών αγορών αποτυπώνεται στην ετήσια έκθεση της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών – Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ).
Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2020 οι καταγγελίες στην ΕΕΤΤ για τις ταχυδρομικές υπηρεσίες ξεπέρασαν τις 3.000, όταν το 2019 ήταν μόλις 380. Τα περισσότερα και μεγαλύτερα προβλήματα είχαν παρουσιαστεί πέρυσι, το δίμηνο Νοεμβρίου – Δεκεμβρίου, λόγω της εορταστικής περιόδου αγορών που άρχισε από την Black Friday, με τις εταιρίες ταχυμεταφορών να πιάνονται εντελώς απροετοίμαστες.
Η συντριπτική πλειονότητα των καταγγελιών της προηγούμενης χρονιάς (86%) αφορούσε καθυστερήσεις στην επίδοση των δεμάτων, το 7% αφορούσε προβλήματα ενημέρωσης και το 6% απώλεια δέματος ή άλλα προβλήματα εξυπηρέτησης. Οι καταγγελίες ήταν μάλιστα τόσο πολλές, που στα μέσα του καλοκαιριού του 2020 η ΕΕΤΤ αναβάθμισε τη διαδικασία διαχείρισής τους, με στόχο την ταχύτερη διεκπεραίωση των αιτημάτων.
Καταπάτηση των δικαιωμάτων των καταναλωτών
Ακόμη, κάλεσε σε ακροάσεις τις εταιρίες που κατά τη διάρκεια των lockdowns όχι μόνο καθυστέρησαν τις παραδόσεις, αλλά σταμάτησαν και τις παραλαβές. Ωστόσο, θα πρέπει να σημειωθεί ότι ακόμη δεν έχουν ανακοινωθεί ποινές κατά των συγκεκριμένων εταιριών, που όχι μόνο καθυστέρησαν σημαντικά τις παραδόσεις αντικειμένων, αλλά σταμάτησαν να δέχονται νέες παραλαβές, καταπατώντας τη νομοθεσία και τα δικαιώματα των καταναλωτών.
Σύμφωνα με την έκθεση πεπραγμένων της ΕΕΤΤ, το 2020 αποτέλεσε μία ιδιαίτερη χρονιά κατά την οποία, λόγω των μέτρων για την αντιμετώπιση της πανδημίας Covid-19, οι ηλεκτρονικές επικοινωνίες και οι ταχυδρομικές υπηρεσίες επιτέλεσαν ακόμα πιο κεντρικό ρόλο στην καθημερινότητα των καταναλωτών, σε επαγγελματικό και προσωπικό επίπεδο.
Πέρα από τις 3.000 καταγγελίες για τις ταχυδρομικές υπηρεσίες, ο Τομέας Εξυπηρέτησης Καταναλωτών της ΕΕΤΤ διαχειρίστηκε το 2020 και 12.000 γραπτά αιτήματα/καταγγελίες, που αφορούσαν τις ηλεκτρονικές επικοινωνίες, με κυριότερο θέμα την αμφισβήτηση χρεώσεων σε λογαριασμούς. Ο αριθμός αυτός ήταν μειωμένος σε σχέση με το 2019, όταν οι καταγγελίες για την εν λόγω κατηγορία άγγιξαν τις 14.700.