Υπάρχει λοιπόν μία ιστοσελίδα που λέγεται tomanifesto. Μπορεί η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων χρηστών του διαδικτύου να μην την γνωρίζουν, φαίνεται όμως ότι τα «λαγωνικά» της Δ.Ε.Η., της ΔΕΠΑ και κάποιων τραπεζών, «κατάφεραν» να την ανακαλύψουν.
Θα αναρωτηθείτε, πως είναι δυνατόν νοικοκυριά και επιχειρήσεις να υποφέρουν από τις πρωτοφανείς αυξήσεις στο κόστος της ενέργειας, ενώ ο τραπεζικός δανεισμός να είναι άπιαστο όνειρο για την συντριπτική πλειοψηφία των επιχειρήσεων, αλλά την ίδια στιγμή εταιρείες ενέργειας και τράπεζες να διοχετεύουν χρήμα σε ιστοσελίδες τύπου «tomanifesto»;
Τα περίεργο όμως δεν σταματούν εδώ.
Αναζητώντας κανείς την επισκεψιμότητα της συγκεκριμένης ιστοσελίδας στην γνωστή πλατφόρμα Alexa, παθαίνει δέος. Το tomanifesto φαίνεται να είναι στην 32η θέση ανάμεσα στις ελληνικές ιστοσελίδες. Απίστευτη πραγματικά κατάταξη για μία ιστοσελίδα που γνωρίζουν ελάχιστοι. Ακόμα και από τις επιδόσεις της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και συγκεκριμένα στην σελίδα της στο facebook, δεν προκύπτει κάτι τέτοιο. Οι περισσότερες αναρτήσεις εκεί περνούν απαρατήρητες και θεωρείται επιτυχία εάν υπάρχει διψήφια αντίδραση από τους αναγνώστες σε κάποιο άρθρο.
Ανατρέχοντας όμως στην πλατφόρμα Similarweb που θεωρείται από τις πιο αξιόπιστες για αξιολόγηση ιστοσελίδων, τα δεδομένα ανατρέπονται. Εκεί, το tomanifesto.gr κατακρημνίζεται στην θέση… 3,241 στην Ελλάδα!
Κάτι λοιπόν δεν πάει καθόλου καλά. Πως είναι δυνατόν σε αυτές τις κρίσιμες στιγμές που υποτίθεται ότι οι εταιρείες ενέργειας αλλά και οι τράπεζες θα έπρεπε να εξοικονομούν πόρους προκειμένου να συμβάλλουν στην αντιμετώπιση αυτής της δύσκολης κατάστασης που βιώνουμε όλοι, είτε ως επαγγελματίες είτε ως πολίτες, να μοιράζουν χρήμα αφειδώς σε μέσα που πρακτικά δεν μπορούν να εγγυηθούν «ανταπόδοση» της συγκεκριμένης δαπάνης.
Και πως τελοσπάντων η συγκεκριμένη ιστοσελίδα, έχει πρόσβαση σε διαφήμιση τέτοιας εμβέλειας, ενώ την ίδια στιγμή εμφανίζει τέτοιες τεράστιες διακυμάνσεις στην αξιολόγηση του από τις πλατφόρμες;
Σε κάθε περίπτωση, οι συγκεκριμένοι οργανισμοί που μοιράζουν με αυτόν τον τρόπο διαφήμιση, οφείλουν να διαθέτουν μηχανισμούς ελέγχου. Ή, οφείλουν να έχουν. Διότι μπορεί οι συγκεκριμένοι οργανισμοί να επιβιώνουν «δημοσία δαπάνη», δεν μπορεί όμως να γίνεται το ίδιο με τον κάθε έναν που ανοίγει μια ιστοσελίδα.