Ένα λεπτό ήταν αρκετό για τους τρεις από τους πέντε εργαζόμενους που βρίσκονταν πάνω στο βαγονέτο του ΗΣΑΠ να πηδήξουν στο κενό και να σωθούν, ξεφεύγοντας από την τρελή πορεία του συρμού που δεν είχε φρένα.
Ο Πέτρος Γιάμαλης ωστόσο δεν είχε την ίδια τύχη… Μέχρι την τελευταία στιγμή καθοδηγούσε τους συναδέλφους του να εγκαταλείψουν τον συρμό όταν φτάσει στην αποβάθρα. Ο 40χρονος ήταν ο εργοδηγός και μέχρι το τέλος προσπαθούσε να σταματήσει την ανεξέλεγκτη πορεία του, χάνοντας τη ζωή του.
Οι σκηνές που κατέγραψε το κλειστό κύκλωμα και αποκάλυψε το MEGA πραγματικά συγκλονίζουν.
https://www.youtube.com/watch?v=Xdt6arnsYzI
Μετά το αποκλειστικό βίντεο που παρουσίασε το MEGA στο οποίο φαίνονται οι εργαζόμενοι που πέφτουν από τον συρμό του ΗΣΑΠ που δεν είχε φρένα και χτυπούν στις γραμμές, έρχονται στο φως οι σοκαριστικές καταθέσεις των ανθρώπων που βγήκαν από το νοσοκομείο.
Συγκλονίζουν οι καταθέσεις των εργατών
«Το τρένο πήγαινε με όλο και πιο μεγάλη ταχύτητα. Μετά το Μαρούσι καταλάβαμε ότι δεν έχουμε καθόλου φρένα. Ξαφνικά, ο Έλληνας που ήταν στο βαγόνι μας και τον έλεγαν Πέτρο, μας είπε να πηδήξουμε», αποκάλυψε ο Κροάτης τεχνικός.
Ο πρώτος εργαζόμενος, αφού βουτά στο κενό, χτυπά στην κολόνα της αποβάθρας και καταλήγει στις γραμμές. Τον πλησιάζει ο συνάδελφός του που πήδηξε κι αυτός χωρίς να πάθει το παραμικρό για να δει αν είναι καλά. Λίγο αργότερα, στον σταθμό του Ηρακλείου, ένας τρίτος εργαζόμενος πηδά στην αποβάθρα και πέφτει με το κεφάλι πάνω στις γραμμές, μένοντας για κάποια λεπτά ακίνητος.
«Από το ατύχημα έχω πάθει αμνησία και δε θυμάμαι τίποτα. Θυμάμαι πράγματα δύο μέρες πριν το ατύχημα μόνο. Δεν μπορώ να θυμηθώ τίποτα σχετικά με το συμβάν. Συνήλθα μετά από πολλές μέρες, είχα χτυπήματα στο κεφάλι και έμεινα αρκετές μέρες στο νοσοκομείο», συμπληρώνει ο τεχνικός.
Δευτερόλεπτα αργότερα ο 40χρονος εργοδηγός αποφασίζει να εγκαταλείψει το τρένο, όμως δεν καταφέρνει να βρεθεί πάνω στην αποβάθρα. Έπεσε στο κενό μετά τον σταθμό του Νέου Ηρακλείου, αρχικά χτύπησε σε τσιμεντένια κολόνα εκτός αποβάθρας και κατέληξε σε δέντρο.
Μέσα στο βαγόνι έμεινε μόνο ένας Έλληνας τεχνικός. Λίγο πριν γίνει η σύγκρουση με συρμό του ΗΣΑΠ που είχε τοποθετηθεί για να ανακόψει την πορεία του, έτρεξε στην πίσω πλευρά.
«Εγώ δεν πήδηξα από το βαγόνι, μπήκα κάτω από το κάθισμα, κουλουριάστηκα και περίμενα. Μετά από κάποιο διάστημα κατάλαβα ότι έγινε σύγκρουση του συρμού μου με κάτι», είπε ο Έλληνας τεχνικός που ήταν ο μόνος που παρέμεινε στο βαγόνι.
Δεν είχε γίνει σωστή συντήρηση
Σύμφωνα με το MEGA το πόρισμα της τραγωδίας αναφέρει ότι τόσο το κύριο όσο και το εφεδρικό σύστημα πέδησης, δεν δούλεψαν, με αποτέλεσμα η λοκομοτίβα να μην μπορέσει να σταματήσει παρά τις προσπάθειες του χειριστή της.
Σύμφωνα με τους πραγματογνώμονες δεν είχε γίνει σωστή συντήρηση. Η τοποθέτηση του συρμού για να πέσει πάνω του η μηχανή και να σταματήσει, δεν προβλέπεται από κάποια διαδικασία αλλά ήταν αυτοσχεδιασμός της τελευταίας στιγμής από 3-4 ανθρώπους που ήταν εκείνη την ώρα στο κέντρο του δικτύου.
Διαβάστε ακόμα:
«Έδωσε τη ζωή του για την δουλειά» – Ο σπαραγμός της αδερφής του αδικοχαμένου Πέτρου Γιάμαλη (video)
Σκηνές αρχαίας τραγωδίας στην κηδεία του Πέτρου Γιάμαλη που σκοτώθηκε στις γραμμές του ΗΣΑΠ