Σε καθεστώς… αναμονής έχει τεθεί η ανάθεση στον νατοϊκό οργανισμό υποστήριξης και προμηθειών (NATO Support and Procurement Agency – NSPA) της συντήρησης ενός ελικοπτέρου έρευνας και διάσωσης AS 332C1 Super Puma της Πολεμικής Αεροπορίας.
Σύμφωνα με πληροφορίες που είδαν το φως της δημοσιότητας, η σχετική εισήγηση του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας (ΓΕΑ), η οποία προέβλεπε την «πεπατημένη», δηλαδή τη μέθοδο που είχε ακολουθηθεί στο παρελθόν για δύο ελικόπτερα του ιδίου τύπου, ανετράπη με άνωθεν εντολή. Πάντως, σύμφωνα με τις πιο πρόσφατες πληροφορίες, μέχρι σήμερα ο σχετικός φάκελος δεν επιστράφηκε στον αρμόδιο επιτελικό φορέα, αλλά… αγνοείται.
Κατάσταση, η οποία με βάση την εμπειρία του παρελθόντος επέρχεται όταν αναμένεται ευνοϊκότερη «συγκυρία» για τη υλοποίηση με βάση τη νέα κατεύθυνση που θα ακολουθηθεί. Φαίνεται, πάντως, ότι τα ελικόπτερα των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων και ειδικά η συντήρησή τους αποτελούν τομέα εφαρμογής ιδιαίτερης μεθοδολογίας. Η συντήρηση του ελικοπτέρου Super Puma, εφόσον οι προαναφερθείσες εξελίξεις επιβεβαιωθούν, είναι το δεύτερο περιστατικό όπου οι εισηγήσεις των ουσιαστικά και τυπικά αρμοδίων, δηλαδή των επιτελικών φορέων, δεν υιοθετούνται.
Είχε προηγηθεί το διάρκειας πέντε ετών (με έναρξη από το 2022) και συνολικού κόστους περί τα 100.000.000 ευρώ πρόγραμμα συντήρησης των μεταφορικών ελικοπτέρων CH-47D Chinook της Αεροπορίας Στρατού. Το πρόγραμμα εισήχθη στην ειδική διαρκή επιτροπή εξοπλιστικών προγραμμάτων και συμβάσεων της Βουλής των Ελλήνων και η υλοποίησή του, μέσω διακρατικής συμφωνίας με τις ΗΠΑ, εγκρίθηκε στις 22 Ιουλίου 2021. Στη συνέχεια όμως, η LOR (Επιστολή Αίτησης), που απεστάλη στις αρμόδιες αμερικανικές Αρχές, είχε, σύμφωνα με πληροφορίες, αλλαγές «φωτογραφικού» χαρακτήρα, σε σχέση με το κείμενο που εγκρίθηκε στην κοινοβουλευτική επιτροπή.