Άλωση της ελληνικής κυριαρχίας στο Αιγαίο από την Τουρκία

Για πρώτη φορά, η Άγκυρα παραβιάζει τον εναέριο χώρο με drones, καθημερινά, για 12 ώρες επί 30 ημέρες!

Must Read

Με ανώδυνες και άσφαιρες λεκτικές πιρουέτες, η κυβέρνηση βαυκαλίζεται ότι αντιμετωπίζει τα παγιωμένα πλέον τουρκικά σχέδια για κατάληψη-κατάλυση της ελληνικής κυριαρχίας σε ελληνικά νησιά του Αιγαίου που δεν περιλαμβάνονται στις Συνθήκες Λωζάννης και Παρισίων, συμπαρασύροντας όλα τα εθνικά συμφέροντα.

Με δύο τρανταχτές και περίτεχνες ασκήσεις μόνο για τον Ιανουάριο, η Άγκυρα περνάει «κοκορέτσι» ολόκληρη την ελληνική κυριαρχία στο Αιγαίο, από τη Ρόδο μέχρι πλησίον της Θάσου, καταλαμβάνοντας την ελληνική κυριαρχία σε ελληνικές νήσους και βραχονησίδες που δεν περιλαμβάνονται στις συνθήκες, εφαρμόζοντας έτσι στην πράξη την αμφισβήτηση της ελληνικής κυριαρχίας σε αυτές.

Η Τουρκία δηλώνει ακόμα ευθέως ότι στις ασκήσεις της θα χρησιμοποιεί καθημερινά μη επανδρωμένα αεροσκάφη (UAVs), δηλαδή θα καταλαμβάνει εθνική κυριαρχία για 12 συνεχείς ώρες επί 30 ημέρες.

Η κυβέρνηση δεν έχει λάβει καθόλου υπόψη της την επικίνδυνη αυτή αλλαγή στην τουρκική συμπεριφορά στο Αιγαίο, ενώ η μοναδική, σύννομη με όλους τους διεθνείς οργανισμούς, κίνηση της Αθήνας είναι η κατάρριψη των UAVs στο Αιγαίο. Έτσι επιτρέπει στην Τουρκία να νομιμοποιεί και να παγιώνει δικαιώματα σε βάρος της Ελλάδας που δεν της ανήκουν.

Αναλυτικά:

Ασκήσεις έως 21 Ιανουαρίου 2022

Η Τουρκία, με τα TELEX 101551 και 070800, ζήτησε από την Αθήνα να εκδώσει δύο αγγελίες για εκτέλεση δύο τουρκικών ασκήσεων στο Αιγαίο, από 23 Δεκεμβρίου 2021 έως 21 Ιανουαρίου 2022. Σύμφωνα με τα τουρκικά TELEX, πρόκειται για ασκήσεις «Προστασίας του περιβάλλοντος και για αποστολές υποστήριξης της έρευνας και διάσωσης», οι οποίες θα εκτελούνται σε πέντε περιοχές και σε διαδρομές που:

  • αρχίζουν μεταξύ Ρόδου – Καστελόριζου
  • περνάνε «κοκορέτσι» ολόκληρη την ελληνική κυριαρχία και όλα τα ελληνικά συμφέροντα στο Αιγαίο, για να καταλήξουν οι διαδρομές σε σημείο πλησίον της Θάσου και στη συνέχεια
  • οι διαδρομές συνεχίζονται με αντίστροφη πορεία μέχρι τις 21 Ιανουαρίου 2022 (Χάρτης 1).

Καταργούνται όλες οι πτήσεις

Οι πέντε περιοχές των τουρκικών ασκήσεων και οι διαδρομές τους θα εκτελούνται από τα 16.000 έως τα 23.000 πόδια. Τούτο σημαίνει ότι για έναν ολόκληρο μήνα καταργούνται όλες οι πτήσεις πολιτικών αεροσκαφών από όλες τις χώρες που θα διέρχονται από τις πέντε περιοχές και την τουρκική διαδρομή, με αποτέλεσμα εκατομμύρια ευρώ από τα τέλη διαδρομής των αεροσκαφών να χάνονται από το Ελληνικό Δημόσιο και να πηγαίνουν στις τσέπες των Τούρκων.

«Η Ελλάδα δεν συνεργάζεται»

Η κυβέρνηση δεν εξέδωσε αγγελία σχετικά με την εκτέλεση των τουρκικών ασκήσεων, με αποτέλεσμα η Άγκυρα να εκδώσει τις διεθνείς αγγελίες Α 7307 και Α 7305/20 – Δεκ. 2021, με τις οποίες δηλώνει διεθνώς ότι αναγκάστηκε να εκδώσει τις αγγελίες αυτές, διότι η Ελλάδα δεν συνεργάζεται και δεν εφαρμόζει τη διεθνή νομιμότητα.

Τότε μόνον η κυβέρνηση εξέδωσε δύο αντίστοιχες αγγελίες, με τις οποίες αιτιολογεί τους λόγους για τους οποίους δεν εξέδωσε τις αγγελίες για την εκτέλεση των τουρκικών ασκήσεων και δηλώνει ότι οι τουρκικές αγγελίες είναι άκυρες και καταχρηστικές. Πλην όμως η Άγκυρα αντέδρασε αστραπιαία, δηλώνοντας ότι οι τουρκικές ασκήσεις θα γίνουν κανονικά, ανεξάρτητα από όποιες αβάσιμες δικαιολογίες της Αθήνας.

Η κυβέρνηση «κουκουλώνει» τις τουρκικές παρανομίες

1. Όπως φαίνεται στον Χάρτη 1, η Τουρκία εξέδωσε αγγελίες για τουρκικές ασκήσεις στο Αιγαίο εντός του FIR Αθηνών. Η ενέργεια αυτή παραβιάζει τη Σύμβαση του Σικάγο του ICAO, ο οποίος, με τη σύμφωνη γνώμη της Τουρκίας, έχει εκχωρήσει αποκλειστικές αρμοδιότητες μόνο στην Ελλάδα για έκδοση αγγελιών και έρευνας και διάσωσης μέσα στο FIR Αθηνών.
Η κυβέρνηση, προφανώς για να μην προκαλέσει την Τουρκία, δεν διασφάλισε τα εθνικά συμφέροντα και κουκούλωσε τις τουρκικές παρανομίες, δηλαδή δεν κατήγγειλε, ως όφειλε, την Τουρκία στον ICAO. Δι’ αυτού του τρόπου, στην πράξη αφήνει το Αιγαίο προς συνδιαχείριση στην εναέρια κυκλοφορία, στην έρευνα και διάσωση, ενώ το FIR Αθηνών καθίσταται ανύπαρκτο.
2. Οι περιοχές 1, 2, 3, 4 και 5 (Χάρτης 1) καταλαμβάνουν-καπακώνουν ελληνική εθνική κυριαρχία. Επίσης, η διαδρομή της άσκησης από το σημείο Α στο σημείο Β και αντιστρόφως καταλαμβάνει ελληνική κυριαρχία. Η τουρκική κατάληψη της ελληνικής κυριαρχίας βασίζεται και εκμεταλλεύεται την αδυναμία που παρουσιάζει η ελληνική κυβέρνηση να προασπίσει το ελληνικό ιδιοκτησιακό καθεστώς των βραχονησίδων και νήσων που δεν κατονομάζονται στις συνθήκες.

Η Τουρκία έχει σχεδιάσει κατά τέτοιον τρόπο την άσκηση, ώστε αυτή να καταλαμβάνει κυριαρχία στα ελληνικά νησιά που δεν κατονομάζονται στις συνθήκες, όπως, π.χ., ο Αη Στράτης, τα Ψαρά, τα Αντίψαρα κ.λπ. Το αιτιολογικό που παρουσιάζει η Τουρκία είναι ότι τα νησιά αυτά δεν έχουν παραχωρηθεί στην Ελλάδα με διεθνείς συνθήκες ή διμερείς συμφωνίες, γι’ αυτό και δεν είναι ελληνικά.

Σημειώνεται ότι στις επίσημες θέσεις του το ελληνικό ΥΠΕΞ επισημαίνει τη θέση της Τουρκίας, χωρίς όμως να παραθέτει στοιχεία που να αποδεικνύουν την ελληνικότητα των νήσων.

Η κυβέρνηση δηλώνει επισήμως, διεθνώς, εγγράφως και ενυπογράφως ότι «η Τουρκία ισχυρίζεται πως ελληνική κυριαρχία υφίσταται μόνο σε εκείνα τα νησιά του Αιγαίου τα οποία αναφέρονται-αναγράφονται ονομαστικά στα κείμενα των συνθηκών, με τις οποίες αυτά τα νησιά παραχωρήθηκαν στην Ελλάδα». Δηλαδή, απλώς αναπαράγει η κυβέρνηση αυτό που είναι ήδη γνωστό στους Έλληνες, διότι το ίδιο ακριβώς δηλώνουν οι Τούρκοι σε καθημερινή βάση.

Ωστόσο, η κυβέρνηση δεν δηλώνει ότι τα νησιά εκτός συνθηκών είναι ελληνικά.

Μοιραία και άβουλη

Η κυβέρνηση αφήνει το θέμα να «σέρνεται» στο διηνεκές, προς όφελος των επεκτατικών βλέψεων της Τουρκίας και σε βάρος της ελληνικής κυριαρχίας και των εθνικών συμφερόντων. Έτσι, διεθνώς, η κυβέρνηση ακόμα και τώρα, που δέχεται συνεχή τουρκική διπλωματική και έμπρακτη αμφισβήτηση της ελληνικότητας των νήσων στο Αιγαίο εκτός συνθηκών, εμφανίζεται αμήχανη, ανήμπορη και αδύναμη να διασφαλίσει την ελληνική κυριαρχία. Δηλαδή, αρνείται να ψάξει, να αναδείξει και να αξιοποιήσει διεθνείς συμφωνίες του παρελθόντος, με την υπογραφή της Τουρκίας, που αποδεικνύουν την ελληνικότητα των νήσων.

Αντιθέτως, η κυβέρνηση περιορίζεται και ικανοποιείται με σκόρπιες προσωπικές, ανεπίσημες δηλώσεις συνοδοιπόρων της ότι «με το άρθρο 16 της Συνθήκης της Λωζάννης, η Τουρκία παραιτείται παντός τίτλου και δικαιώματος επί των εδαφών που κατείχε…». Και με το άρθρο 12 ότι «μόνον οι νήσοι που κείνται μέχρι 3 ν.μ. από τις ασιατικές ακτές παραμένουν σε τουρκική κυριαρχία», οι οποίες δεν διασφαλίζουν την ελληνικότητα των υπόλοιπων νήσων.

Και τούτο διότι η Άγκυρα ουδέποτε έχει ισχυριστεί ότι τα νησιά που δεν αναφέρονται στις συνθήκες είναι τουρκικά, αλλά ότι δεν είναι ελληνικά, δηλαδή αποτελούν «ξένο κράτος», και αφού η Ελλάδα εκτελεί ασκήσεις στα νησιά αυτά το ίδιο μπορεί να κάνει και η Τουρκία.

«Πέρασε» τις θέσεις στο ΝΑΤΟ

Το πρόσθετο διαχρονικό και εξόχως επικίνδυνο γεγονός είναι ότι, λόγω της διαχρονικής αδιαφορίας της Αθήνας, το ΝΑΤΟ αποδέχεται και εφαρμόζει τη θέση της Τουρκίας για τα νησιά αυτά (Λουνς, Σολάνα, SACEUR 2006), συμπεριλαμβανομένων της Γαλλίας και των ΗΠΑ, με τις οποίες η κυβέρνηση υπέγραψε συμφωνίες κομματικής παρέλασης και δεν ζήτησε από τις χώρες αυτές να διαφοροποιηθούν στο ΝΑΤΟ ως προς τις θέσεις της Τουρκίας.

Το ίδιο ισχύει και για τις βραχονησίδες, δεδομένου ότι αυτές δεν αναφέρονται στις συνθήκες και επομένως δεν υφίσταται ο περιορισμός του άρθρου 12 της Συνθήκης της Λωζάννης. Το άρθρο αυτό αναφέρεται μόνο στα νησιά που βρίσκονται μέχρι 3 ν.μ. από τις τουρκικές ακτές και όχι στις βραχονησίδες.

Την ασάφεια και τις ελλείψεις στη Συνθήκη της Λωζάννης μπορεί να αξιοποιήσει η Τουρκία και να απαιτήσει, π.χ., να καθοριστεί το ιδιοκτησιακό καθεστώς των βραχονησίδων, όπως οι Ανθρωποφάγοι, οι Μελαμπιοί, τα Χταπόδια, οι Καλόγηροι κ.λπ., τις οποίες συστηματικώς «παρενοχλεί» η Άγκυρα. Και τούτο διότι η συνθήκη δεν απαγορεύει τουρκική κυριαρχία στις βραχονησίδες που είναι πέρα από τα 3 ν.μ. των τουρκικών ακτών. Και στην περίπτωση αυτή εναπόκειται στην ελληνική κυβέρνηση να αποδείξει ότι όλες οι βραχονησίδες του Αιγαίου είναι νομικά ελληνικές και μάλιστα και με τουρκικές υπογραφές από τις δεκαετίες του 1930 και του 1940.

3. Η Αγκυρα εξέδωσε τις αγγελίες για τις δύο ασκήσεις και πονηρά δεν αναφέρει σε αυτές τα μέσα (αεροσκάφη, πλοία, UAV κ.λπ.) που θα εκτελέσουν τις ασκήσεις, ούτε αν αυτά είναι πολιτικά ή στρατιωτικά ούτε ποιας εθνικότητας είναι αυτά, παραβιάζοντας τη Σύμβαση του ICAO. Με αυτή την πονηριά, η Τουρκία μπορεί να χρησιμοποιεί όποια μέσα επιλέγει αυτή.

4. Η Τουρκία, με βάση τις ξεχωριστές αγγελίες της, Α 7418 και Α 7419, ανακοινώνει ότι χρησιμοποιεί στις ασκήσεις της UAVs, αλλά το στοιχείο αυτό δεν το περιλαμβάνει στις αγγελίες της για τις ασκήσεις της. Και τούτο διότι ICAO, OHE, EUROCONTROL ECAC και E.E. απαγορεύουν τέτοιου είδους ασκήσεις, και μάλιστα όπως τις έχει σχεδιάσει η Τουρκία.

Με την αγγελία Α 7418/21, η Τουρκία ανακοινώνει τη χρήση των UAVs στο Αιγαίο.

5. Το δραματικό για την Ελλάδα είναι ότι η κυβέρνηση κάνει «γαργάρα» τη χρησιμοποίηση UAVs στις τουρκικές ασκήσεις και δεν ζητά την επέμβαση των διεθνών οργανισμών, όπως δικαιούται και απαιτείται. Η «κυριακάτικη δημοκρατία» παρουσιάζει ως τεκμήριο την ελληνική αγγελία Α 4167/21, η οποία επιβεβαιώνει όλα τα στοιχεία του ρεπορτάζ και κάνει «γαργάρα» το γεγονός ότι τις τουρκικές ασκήσεις θα εκτελέσουν τουρκικά UAVs.

Με την αγγελία Α 4167/21, η Αθήνα κάνει ότι δεν βλέπει τα UAVs στο Αιγαίο.

6. Έτσι, προκύπτει μείζον θέμα για τα ελληνικά κυριαρχικά δικαιώματα, διότι τα UAVs μπορούν να πετούν στο Αιγαίο 12 ώρες συνεχώς, σε αντίθεση με τα τουρκικά F-16, που η πτήση τους περιορίζεται σε 1:30 ώρες. Τα τουρκικά F-16, που παραβιάζουν την ελληνική κυριαρχία των νήσων, αναχαιτίζονται και επιστρέφουν στα τουρκικά αεροδρόμια λόγω έλλειψης καυσίμου. Τα drones, όμως, μπορούν να παραβιάζουν συνεχώς, επί 12 ώρες, την ελληνική κυριαρχία νήσων, νησίδων, βραχονησίδων, και μάλιστα σε καθημερινή βάση. Επομένως, η κυβέρνηση έχει δικαίωμα και οφείλει να τα καταρρίπτει, χωρίς να προκαλεί απώλεια ανθρώπινης ζωής.

Διαφορετικά, η κυβέρνηση νομιμοποιεί και παγιώνει όλες τις τουρκικές διεκδικήσεις σε βάρος της Ελλάδας.

Το δώρο στον Ερντογάν

7. Τέλος, όπως σημειώνεται στον Χάρτη 1, η Τουρκία ξεκινά τις ασκήσεις της από το σημείο Α μεταξύ Ρόδου – Καστελόριζου. Το σημείο Α έπρεπε να κείται στα 6 ν.μ. από τις τουρκικές ακτές, που είναι τα χωρικά ύδατα της Τουρκίας στο Αιγαίο. Ωστόσο, το σημείο Α της άσκησης κείται 12 ν.μ. από τις τουρκικές ακτές και αυτό είναι το δώρο της κυβέρνησης στον Ερντογάν, όταν η κυβέρνηση συμφώνησε τον Σεπτέμβριο του 2019 ότι η περιοχή ανατολικά της Ρόδου κείται στη Μεσόγειο, όπου η Τουρκία έχει 12 ν.μ. χωρικά ύδατα λόγω Μεσογείου.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο Viber για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

Περισσότερα Βίντεο

Latest News

spot_img

Διαβάζονται τώρα

More Articles Like This