Σε πολύ σοβαρή καταγγελία προχώρησε ο Πανελλαδικός Σύλλογος «SOS Τροχαία Εγκλήματα», σημειώνοντας πως 11 μήνες μετά το τροχαίο δυστύχημα έξω από τη Βουλή, το οποίο στοίχισε τη ζωή στον 23χρονο Ιάσονα, δεν έχει αλλάξει τίποτα απολύτως αναφορικά με τους κανονισμούς για τα υπηρεσιακά οχήματα που εισέρχονται στο πάρκινγκ του Κοινοβουλίου.
Ειδικότερα, ο πανελλαδικός σύλλογος, που, μάλιστα, χαρακτηρίζει «εν ψυχρώ εκτέλεση» το δυστύχημα με τον άτυχο Ιάσονα, επισημαίνει πως «το δικαίωμα παραβίασης του ΚΟΚ, με ότι αυτό συνεπάγεται, εξακολουθεί να ισχύει στο ακέραιο για υπουργούς, βουλευτές και το υπηρεσιακό τους προσωπικό».
Αναλυτικά η ανάρτηση – καταγγελία του συλλόγου:
«Έντεκα μήνες μετά την εν ψυχρώ εκτέλεση και εγκατάλειψη του 23χρονου μοτοσικλετιστή Ιάσονα Λαλαούνη έξω από την Βουλή από το αυτοκίνητο που οδηγούσε αστυνομικός φρουρός της βουλευτού Ντόρας Μπακογιάννη και τέσσερις μήνες αφότου η υπόθεση χαρακτηρίστηκε από τον εισαγγελέα ανθρωποκτονία από αμέλεια σύμφωνα με το εθιμικό δίκαιο του να βαφτίζουμε το κρέας ψάρι, μια φωτογραφία που αναρτήθηκε στo zougla.gr στις 10/2/2022 ήρθε να μας θυμίσει πως τίποτα δεν έχει αλλάξει και πως το δικαίωμα παραβίασης του ΚΟΚ, με ότι αυτό συνεπάγεται, εξακολουθεί να ισχύει στο ακέραιο για υπουργούς, βουλευτές και το υπηρεσιακό τους προσωπικό.
“αναγνώστης που βρισκόταν με το αυτοκίνητό του ακινητοποιημένος στο ρεύμα καθόδου της λεωφόρου Βασιλίσσης Σοφίας κατέγραψε με το κινητό του τηλέφωνο την εγκληματική ενέργεια οδηγού υπηρεσιακού αυτοκινήτου. Συγκεκριμένα, ο οδηγός του Peugeot 3008 με τις κρατικές πινακίδες (πορτοκαλί) βγήκε στο αντίθετο ρεύμα για να αποφύγει την κίνηση και στη συνέχεια έστριψε αριστερά, στην είσοδο του Ελληνικού Κοινοβουλίου. Σύμφωνα με τον αναγνώστη, ο αστυνομικός που κάθεται στην υπηρεσιακή μοτοσυκλέτα δεν αντέδρασε στην εγκληματική ενέργεια, γιατί, από ό,τι φαίνεται, είναι κάτι που συνηθίζεται στο κεντρικότερο σημείο της χώρας. Μάλιστα, ο ίδιος επισημαίνει πως στο κάθισμα του συνοδηγού καθόταν πρώην υπουργός“, αναφέρει το δημοσίευμα.
Παρατηρώντας την φωτογραφία βλέπει κανείς πως το αυτοκίνητο έχει βγεi στο αντίθετο ρεύμα 20 περίπου μέτρα πριν από την είσοδο της Βουλής στην οποία πρόκειται να στρίψει παράνομα αριστερά. Υπάρχει κόκκινο στο ρεύμα καθόδου, άρα προφανώς υπάρχει πράσινο στην άνοδο από Ακαδημίας. Ο οδηγός του υπηρεσιακού δεν έχει οπτική επαφή με την είσοδο της Βουλής, όπου πιθανόν να υπάρχει τροχονόμος για να σταματήσει την κυκλοφορία, γιατί δεν το επιτρέπει ο όγκος της αστυνομικού λεωφορείου που είναι παρκαρισμένο στο ρεύμα ανόδου. Παρόλα αυτά παραβιάζει τη διπλή διαχωριστική και βγαίνει ολοκληρωτικά στο αντίθετο ρεύμα.
Αν κανείς παρατηρήσει το ύψος που βρίσκεται το υπηρεσιακό όταν τραβήχτηκε η φωτογραφία βλέπει ότι μέχρι το φανάρι (στη διπλανή λωρίδα) βρίσκονται σταματημένα στη σειρά τουλάχιστον τέσσερα αυτοκίνητα. Αν προστεθεί και το πλάτος της διάβασης η απόσταση του αυτοκινήτου από την είσοδο της Βουλής όπου θέλει να καταφύγει είναι πάνω από 20 μέτρα… Η συμπεριφορά του οδηγού είναι παρόμοια με του φονιά του Ιάσονα που παραβίασε την διπλή διαχωριστική αρκετά μέτρα πριν πραγατοποιήσει τη φονική στροφή (….από αμέλεια). Όλα αυτά βέβαια για να μην κάνει 500 μέτρα παραπάνω και να καταλήξει στον προορισμό του νόμιμα και χωρίς να εκθέτει σε κίνδυνο τους άλλους.
Υπενθυμίζουμε ότι σύμφωνα με το άρθρο 290Α του Ποινικού Κώδικα που ψήφισε ο ΣΥΡΙΖΑ, άρθρου που ξαναψήφισε δυο φορές η Νέα Δημοκρατία και μάλιστα την τελευταία φορά τροποποίησε το προέκυψε κίνδυνος που υπήρχε σε μπορεί να προκύψει:
1. Όποιος κατά τη συγκοινωνία στους δρόμους ή στις πλατείες:
β) οδηγεί όχημα σε εθνικές ή περιφερειακές οδούς αντίστροφα στο ρεύμα της εκάστοτε κατεύθυνσης …………. τιμωρείται, αν δεν προβλέπονται βαρύτερες κυρώσεις σε άλλες διατάξεις:
αα) με φυλάκιση έως τρία (3) έτη αν από την πράξη μπορεί να προκύψει κοινός κίνδυνος σε ξένα πράγματα,
ββ) με φυλάκιση τουλάχιστον ενός (1) έτους αν από την πράξη μπορεί να προκύψει κίνδυνος για άνθρωπο,
γγ) με κάθειρξη έως δέκα (10) έτη αν η πράξη είχε ως αποτέλεσμα τη βαριά σωματική βλάβη ή προκάλεσε σημαντική βλάβη σε κοινωφελείς εγκαταστάσεις,
δδ) με κάθειρξη τουλάχιστον δέκα (10) ετών αν η πράξη είχε ως αποτέλεσμα το θάνατο άλλου. Αν προκλήθηκε ο θάνατος μεγάλου αριθμού ανθρώπων, το δικαστήριο μπορεί να επιβάλει ισόβια κάθειρξη.
Όποιος στις περιπτώσεις της προηγούμενης παραγράφου οδηγεί επικίνδυνα από αμέλεια και από την πράξη του αυτή μπορεί να προκύψει κοινός κίνδυνος για ξένα πράγματα ή κίνδυνος για άνθρωπο, τιμωρείται με φυλάκιση έως δύο (2) έτη ή χρηματική ποινή.
Μένει βέβαια να διευκρινιστεί αν το 290 Α ισχύει και για το πολιτικό προσωπικό της χώρας ή μόνο για τους κοινούς θνητούς. Γιατί η δημοσίευση της φωτογραφίας δεν αφήνει περιθώρια παρερμηνιών για το τι ακριβώς κάνει ο οδηγός.
Ακόμα κι αν βρεθεί ένας πρόθυμος εισαγγελέας να αποφανθεί πως η συμπεριφορά του υπουργικού οδηγού οφείλονταν σε αμέλεια και πάλι αυτή δεν παύει να είναι αξιόποινη… Περιμένουμε λοιπόν τις αντιδράσεις…»
- Δείτε την ανάρτηση: