Το πρωτοσέλιδο της «δημοκρατίας», το προηγούμενο Σάββατο 5 Φεβρουαρίου, προκάλεσε αίσθηση και απέδειξε με τον καλύτερο τρόπο πόσο μεγάλο είναι το πρόβλημα με τους λογαριασμούς ρεύματος.
Η επιστολή του 95χρονου συνταξιούχου Κωνσταντίνου Δημάκη προς τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη ήταν μια κραυγή αγωνίας από έναν άνθρωπο ο οποίος έλαβε λογαριασμό της ΔΕΗ υψηλότερο από τη σύνταξή του και αδυνατούσε να τον πληρώσει.
Ο γιος του 95χρονου έστειλε νέα επιστολή στη «δημοκρατία», με την οποία ενημερώνει για όλα όσα ακολούθησαν μετά το πρωτοσέλιδο της εφημερίδας:
«Αξιότιμοι κύριοι της εγκυρότατης εφημερίδας “δημοκρατία”, νιώθω την ανάγκη να επικοινωνήσω μαζί σας για να σας εκφράσω με τον πιο εμφατικό τρόπο την ευγνωμοσύνη μου σχετικά με την ανάδειξη του καυτού θέματος των εξοντωτικών λογαριασμών της ΔΕΗ, δημοσιοποιώντας το πρωτοσέλιδο, το προηγούμενο Σάββατο 5 Φεβρουαρίου.
Είναι γεγονός ότι οι έντυπες εφημερίδες έχουν ένα ισχυρό πλεονέκτημα σε σχέση με τις ηλεκτρονικές, αφού διαθέτουν το χρονικό περιθώριο να αναλύσουν ένα γεγονός, καθώς και τα αίτια που το προκάλεσαν και τις πιθανές προεκτάσεις αυτού. Η δημοσιογραφική ποιότητα είναι βασικός πυλώνας και ακρογωνιαίος λίθος για την ποιότητα του πολιτεύματος, μέσω του ελέγχου που ασκεί ο υγιής Τύπος στην εκάστοτε εξουσία.
Προφανέστατα, λοιπόν, απευθύνθηκα σε μια εφημερίδα που έχει ως βασικό γνώμονα λειτουργίας το κοινό συμφέρον και την προστασία της κοινωνίας εν γένει. Μια εφημερίδα έτοιμη και πρόθυμη να συγκρουστεί με τα συμφέροντα, που λειτουργούν σε βάρος του κυρίως ευάλωτου Έλληνα πολίτη.
Μια εφημερίδα, η φιλοσοφία της οποίας εξόφθαλμα αποτελεί εξαίρεση, γιατί δεν αποτελεί όχημα υποστήριξης άνομων πολιτικών συμφερόντων και πολιτικών επιλογών που στρέφονται κατά του απλού και ανίσχυρου πολίτη.
Είναι γεγονός ότι η χώρα μας, ειδικά στην παρούσα, εξαιρετικά δύσκολη περίοδο, έχει ανάγκη από ανεξάρτητα ΜΜΕ, τα οποία έχουν διάθεση να ελέγχουν την εξουσία και να είναι απέναντι σε πρακτικές και νοοτροπίες σαν αυτές που οδήγησαν τη χώρα στα βράχια.
Αξιότιμοι κύριοι, η εγκυρότητα και η πολύχρονη δημοσιογραφική σας εμπειρία και καταξίωση είχαν ως αποτέλεσμα το πρωτοσέλιδο “κόλαφος” με τον 95χρονο συνταξιούχο πατέρα μου των 700 €, που παρέλαβε να πληρώσει λογαριασμό ΔΕΗ 785 €, να δημιουργήσει τρομερή αίσθηση, γιατί προκάλεσε ευαίσθητα κοινωνικά ανακλαστικά, έδωσε έμφαση και ένταση στο πρόβλημα, ένα πρόβλημα που αγγίζει τη συντριπτική πλειονότητα της σημερινής ταλαιπωρημένης κοινωνίας, ανέδειξε σε μεγάλο βαθμό την αναλγησία της Πολιτείας, κέντρισε, ταρακούνησε και αφύπνισε φορείς, υπηρεσίες και κρατικούς μηχανισμούς εξουσίας, με αποτέλεσμα, την αμέσως επόμενη στιγμή, να πάρει “φωτιά” το κινητό μου τηλέφωνο, τόσο από το γραφείο του κυρίου Σκρέκα, υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, όσο και από τα κεντρικά γραφεία της ΔΕΗ, με στόχο την επίδειξη ξαφνικού ενδιαφέροντος για την εξέταση και επίλυση (ρύθμιση) του προβλήματος, καθώς και την αναζήτηση πιθανών αιτιών που οδήγησαν σε αυτό, σε μια εξόφθαλμη προσπάθεια όμως εστίασης του προβλήματος ως καθαρά προσωπικού και μεμονωμένου, τη στιγμή που το πρόβλημα “βρυχάται” ως γενικευμένο και ίσως καθολικό.
Βεβαίως, στην εξέλιξη των επαφών αυτών προέκυψε το -μέχρι εκείνη τη στιγμή άγνωστο σε εμένα, αλλά, όπως απεδείχθη στη συνέχεια, άγνωστο σχεδόν σε όλους τους καταναλωτές οικιακού ρεύματος- δεδομένο της ύπαρξης σταθερών προγραμμάτων, μέσω των οποίων απαλλάσσεται κάποιος από την περιβόητη ρήτρα αναπροσαρμογής, τη ρήτρα δηλαδή που ευθύνεται αποκλειστικά για την απογείωση των λογαριασμών ρεύματος.
Το θέμα στη συνέχεια πήρε ανεξέλεγκτες διαστάσεις δημοσιότητας, αναπαρήχθη σε χρόνο dt από όλα τα ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωσης, πανελλαδικά, με αποτέλεσμα σε ελάχιστες ώρες να γίνουν κοινωνοί του σχεδόν όλοι οι πολίτες καταναλωτές ρεύματος.
Το πρωτοσέλιδο, επίσης, έγινε αφορμή να ευαισθητοποιηθούν και τηλεοπτικοί σταθμοί, τόσο περιφερειακοί όσο όμως και κεντρικοί, και αυτό είχε ως αποτέλεσμα, την επόμενη ημέρα, μέσω των ειδήσεων αυτών και της παρουσίας μου σε κάποιους από αυτούς (Ionian Channel, Πάτρα, κεντρικό δελτίο με την κυρία Πατρινού, καθώς και στην πρωινή ζώνη του OPEN, στον κύριο Άκη Παυλόπουλο και στην κυρία Ρέβη), το θέμα να γιγαντωθεί.
Εδώ αξίζει να αναφέρω ότι το θέμα έγινε πρωτοσέλιδο επίσης στην εφημερίδα “Πρώτη” του νομού Ηλείας. Ενα θέμα λοιπόν που αρχικά φάνταζε μεμονωμένο, εξατομικευμένο και προσωπικό απεδείχθη στη συνέχεια ότι ήταν καθολικό και γενικευμένο, και βεβαίως ένα εξαιρετικά επίκαιρο θέμα, που χρήζει άμεσα κρατικής παρέμβασης για την επίλυσή του.
Επίσης, αξίζει να αναφέρω ότι, τις ελάχιστες ημέρες που μεσολάβησαν από τη δημοσίευση που κάνατε, προκλήθηκε τεράστιο ενδιαφέρον για τα σταθερά αυτά προγράμματα της ΔΕΗ και των υπόλοιπων παρόχων, και γίνομαι καθημερινά αποδέκτης τηλεφωνημάτων και μηνυμάτων από ανθρώπους από όλα τα μέρη της Ελλάδας.
Τέλος, έχει αξία να αναφέρω ότι μόλις χθες έστειλα ηλεκτρονική επιστολή στον πρόεδρο του Δ.Σ. Αθηνών κύριο Βερβεσό, καλώντας τον, με το νομικό οπλοστάσιο, το κύρος, τη γνώση και την εμπειρία που διαθέτουν ως ο “ηγέτης” επιστημονικός σύλλογος της χώρας, να παρέμβουν στον βαθμό που αυτό είναι δυνατόν, ώστε όσοι καταναλωτές, με υπαιτιότητα των παρόχων, δεν ενημερώθηκαν εγκαίρως, να μην πληρώσουν το “χαράτσι” αυτό.
Εν κατακλείδι, λοιπόν, η συμβολή σας στην ανάδειξη του τόσο σημαντικού αυτού προβλήματος πρέπει να συνομολογηθεί ότι ήταν κορυφαία και σημαντική, και για αυτό σάς ευχαριστώ από καρδιάς. Παραμένω στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε επιπλέον διευκρίνιση ή πληροφορία.
Με απεριόριστη και βαθύτατη εκτίμηση,
ΔΗΜΑΚΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ».