Στο πλευρό των κατοίκων της Πειραϊκής, που αντιδρούν στην επέκταση του επιβατικού λιμανιού του Πειραιά από τους Κινέζους της Cosco, βρέθηκε το Συμβούλιο της Επικρατείας, ακυρώνοντας, ουσιαστικά, τις σχεδιαζόμενες επενδύσεις που προβλέπονταν στο Master Plan του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ).
Η ολομέλεια του ανώτατου διοικητικού δικαστηρίου της χώρας ακύρωσε τις πράξεις της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων, με τις οποίες είχαν εγκριθεί οι υποχρεωτικές επενδύσεις που προβλέπονταν από το Γενικό Προγραμματικό Σχέδιο (Master Plan) του ΟΛΠ και τη σύμβαση παραχώρησης του λιμανιού του Πειραιά στην Cosco Group (Hong Kong) Limited.
Οι επενδύσεις προέβλεπαν μεταξύ των άλλων την επέκταση του επιβατικού λιμένα του Πειραιά στην Πειραϊκή και νέο χερσαίο επιβατικό σταθμό, προκαλώντας τις αντιδράσεις κατοίκων και φορέων της πόλης που είχαν προσφύγει στο ΣτΕ.
Με τις υπ’ αριθμ. 547 έως 549/2022, τρεις αποφάσεις του, η ολομέλεια του ανώτατου διοικητικού δικαστηρίου, με πρόεδρο την Μαίρη Σάρπ και εισηγήτρια την σύμβουλο Επικρατείας Μ. Σωτηροπούλου, έκρινε ότι οι πράξεις έγκρισης ήταν μη νόμιμες, διότι:
Δεν είχε προηγηθεί, κατά παράβαση της οδηγίας 2001/42/ΕΚ και της κοινής υπουργικής απόφασης ΥΠΕΧΩΔΕ/ΕΥΠΕ/οικ. 107017/28.8.2006, στρατηγική περιβαλλοντική εκτίμηση του νέου σχεδιασμού του λιμένα του Πειραιά, που περιελάμβανε μεταξύ άλλων, τη νότια επέκταση του επιβατικού λιμένα του Πειραιά, νέο χερσαίο επιβατικό σταθμό, τέσσερα νέα ξενοδοχειακά συγκροτήματα, την επέκταση του σταθμού διακίνησης αυτοκινήτων στον εμπορικό Λιμένα Ηρακλέους και την κατασκευή πενταώροφου κτιρίου στάθμευσης αυτοκινήτων στον Προβλήτα Ηρακλέους και νέων αποθηκών σε χώρο 80 στρεμμάτων.
Αντίθετη γνώμη, πάντως, είχαν επτά μέλη του δικαστηρίου.
Με δεύτερη απόφαση του ΣτΕ ακυρώθηκε η πράξη του Γενικού Γραμματέα Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, με την οποία χορηγήθηκε η άδεια κατασκευής του έργου της νότιας επέκτασης του επιβατικού λιμένα Πειραιά.
Με την τρίτη απόφαση του δικαστηρίου καταργήθηκε η τρίτη δίκη-υπόθεση, με την αιτιολογία ότι προσβαλλονται οι πράξεις της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων οι οποίες ακυρώθηκαν με την πρώτη απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ.