«Ρεκόρ» στους αριθμούς εγγραφών παιδιών μεταναστών και προσφύγων στα σχολεία της χώρας ανακοίνωσε με μια μακροσκελέστατη ανακοίνωσή της η UNICEF, την οποία προώθησε το υπουργείο Παιδείας, προφανώς για να αποδείξει την… παραγωγικότητά του.
Σύμφωνα με τη UNICEF, η «φετινή ακαδημαϊκή χρονιά ήταν εξαιρετικά θετική για την εκπαίδευση των παιδιών προσφύγων στην Ελλάδα. Λόγω των στοχευμένων προσπαθειών του υπουργείου Παιδείας, σε συνεργασία με το υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου, πάνω από 16.000 παιδιά πρόσφυγες έχουν εγγραφεί σε ελληνικά δημόσια σχολεία σε όλη τη χώρα».
Τονίζεται, δε, πως σημαντικό ρόλο έπαιξε και η έναρξη του προγράμματος «Όλα τα παιδιά στην Εκπαίδευση» που άρχισε το 2021, που περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, υπηρεσίες διερμηνείας στα σχολεία, μαθήματα ενίσχυσης των ελληνικών εκτός σχολικού ωραρίου, υπηρεσίες ψυχοκοινωνικής υποστήριξης των μαθητών, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών μέσα από ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα επιμόρφωσης, ανάπτυξη εκπαιδευτικών εργαλείων και υποστήριξη των γονέων.
Παρά το ότι κανείς δεν αμφισβητεί το δικαίωμα ενός παιδιού να έχει πρόσβαση στην εκπαίδευση, δεν μπορεί παρά να αναρωτηθεί πώς ακριβώς μπορούν να προκύπτουν τέτοιοι αριθμοί «ρεκόρ» όταν η κυβέρνηση ισχυρίζεται ότι έχει «λύσει» το μεταναστευτικό πρόβλημα και ότι οι αριθμοί των μεταναστών στη χώρα μας είναι μειωμένοι. Πώς μπορεί από τη μία η κυβέρνηση να ισχυρίζεται ότι οι δομές κλείνουν ή αποσυμφορούνται και από την άλλη να «σπάμε ρεκόρ» στη συμμετοχή των παιδιών των μεταναστών στο εκπαιδευτικό σύστημα.