Εκφράζοντας την ικανοποίησή του για την μέχρι τώρα πορεία του τουρισμού στην Ελλάδα, καθώς τα μέχρι τώρα στοιχεία για τις αφίξεις «είναι πολύ ενθαρρυντικά για την ελληνική οικονομία και για το εισόδημα της μέσης ελληνικής οικογένεια», ο Βασίλης Κικίλιας εξέφρασε τον προβληματισμό του και την ανησυχία του για το πόσο θα επηρεαστεί το τουριστικό προϊόν από την εμπόλεμη κατάσταση στην Ουκρανία.
«Τα μέχρι τώρα στοιχεία για τις αφίξεις τουριστών στην Ελλάδα, είναι πολύ ενθαρρυντικά και σε αυτό πρέπει να συμπεριλάβουμε και τις διακοπές του Πάσχα, όπου η Ελλάδα γέμισε με κόσμο από το εξωτερικό. Θυμίζω ότι μετά από 2 χρόνια η χώρα μας υποδέχτηκε ταξιδιώτες στους χειμερινούς προορισμούς, στο city break τα Σαββατοκύριακα, κυρίως σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και τώρα το πρώτο 20ημερο του Απριλίου τα δεδομένα είναι πραγματικά πολύ θετικά. Θετικά για την ελληνική οικονομία και για το εισόδημα της μέσης ελληνικής οικογένειας. Ζούμε όμως ακόμα σε περιβάλλον πανδημίας και δυστυχώς έχουμε σε εξέλιξη έναν τραγικό πόλεμο στην καρδιά της Ευρώπης, που φυσικά επηρεάζουν τον τουρισμό παγκοσμίως. Εμείς θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε σκληρά, κάτι που κάνουμε από την πρώτη ημέρα στο Υπουργείο, ώστε να πετύχουμε το καλύτερο δυνατό για τη χώρα. Όπως έχω πει ταμείο θα κάνουμε στο τέλος του 2022», είπε ο Υπουργός Τουρισμού στην εφημερίδα RealNews.
Και αναφερόμενος συγκεκριμένα στις επιπτώσεις του ουκρανικού στον τουρισμό επεσήμανε ότι η Κυβέρνηση γενικά, είναι… πετυχημένη:
«Όπως είπα ήδη η ενεργειακή κρίση, η ακρίβεια και η γενικότερη ανασφάλεια ως απόρροια του πολέμου μας επηρεάζουν, όπως κάθε χώρα. Όμως πρέπει να πω το εξής. Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας χειρίστηκαν με επιτυχία τις μεγάλες και εξωγενείς προκλήσεις των τελευταίων ετών δημιουργώντας κλίμα εμπιστοσύνης και ασφαλείας στο εξωτερικό για την Ελλάδα. Το brand name της χωρας αναβαθμίστηκε παγκοσμίως. Η εικόνα άλλαξε προς το καλύτερο και αυτό έχει ως αποτέλεσμα να έχουμε ισχυρό τουριστικό ρεύμα, που δημιουργεί σημαντικές προοπτικές ώθησης της ελληνικής οικονομίας μέσω του τουρισμού».
Νέο πρόγραμμα κοινωνικού τουρισμού
Στη συνέντευξή του ο κ.Κικίλιας ανακοίνωσε ότι από τον Ιούλιο θα ξεκινήσει ένα νέο πρόγραμμα κοινωνικού τουρισμού, το οποίο θα δίνει τη δυνατότητα για διακοπές σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς. Είπε χαρακτηριστικά, επαναλαμβάνοντας και το ότι η κρίση είναι παγκόσμια, πιστός στη γραμμή της αποποίησης πάσας ευθύνης που έχει χαράξει το Μαξίμου:
«Η κυβέρνηση κάνει και θα συνεχίσει να κάνει ότι είναι ανθρωπίνως δυνατό για να στηρίξει τους Έλληνες σε αυτή την τεράστια, παγκόσμια ενεργειακή κρίση. Ομοίως και τους επαγγελματίες του τουρισμού, τους επιχειρηματίες του κλάδου. Ο Τουρισμός είναι η λαϊκή οικονομία της χώρας που δίνει μέρισμα εσόδων στη μέση ελληνική οικογένεια και προφανώς δεν προσφέρεται για μικροπολιτική. Tα χρήματα από τον τουρισμό περνούν κάθετα και οριζόντια, άμεσα, χωρίς μεσάζοντες και καθυστερήσεις σε όλους: στον επιχειρηματία της εστίασης, τον εργαζόμενο στον τουρισμό, τον ιδιοκτήτη ενοικιαζόμενων δωματίων, την εφοδιαστική αλυσίδα, τον μεταφορέα, τον ιδιοκτήτη ενός μίνι μάρκετ, τον αγρότη. Για αυτό στρατηγική του Πρωθυπουργού, της κυβέρνησης και του Υπουργείου Τουρισμού, είναι αυτό ακριβώς το μέρισμα, όπως ανέφερα της επιτυχίας από τον τουρισμό να φτάσει στην τσέπη του Έλληνα που δυσκολεύεται αυτήν την εποχή. Για αυτό, από τον Ιούλιο θα έχουμε νέο πρόγραμμα κοινωνικού τουρισμού για τις Ελληνίδες και τους Έλληνες, ύψους 30.000.000 ευρώ, με δυνατότητα διακοπών όλο το χρόνο, για να στηρίξουμε αυτούς που δε μπορούν ή δεν έχουν».
Επιμήκυνση τουριστικής σαιζόν
Στόχος του Υπουργείου Τουρισμού είναι να έρχονται τουρίστες στην Ελλάδα όλο το χρόνο και σύμφωνα με τον κ.Κικίλια είναι δυνατή μια επιμήκυνση της τουριστικής σαιζόν και μετά τον Σεπτέμβριο:
«Θυμίζω ότι αυτή είναι η στρατηγική μας. Το καταφέραμε για τον Οκτώβριο, τον Νοέμβριο, όπου πολλά ελληνικά νησιά όπως η Ρόδος και η Κέρκυρα είχαν τουρισμό και τους μήνες Δεκέμβριο έως και Μάρτιο, στον χειμερινό τουρισμό. Να σημειώσω ότι ήταν η πρώτη φορά που το Υπουργείο Τουρισμού και ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού έκανε καμπάνια για την προβολή του χειμερινού τουρισμού και ήρθαν επισκέπτες στα χιονοδρομικά μας από τα Χανιά μέχρι βεβαίως την Ήπειρο. Αρχές Μαρτίου αφίχθησαν τα πρώτα κρουαζιερόπλοια σε Πειραιά, Θεσσαλονίκη και Ηράκλειο, νωρίτερα από ποτέ. Όπως νωρίτερα από ποτέ στις 7 Μαρτίου ξεκίνησαν οι πρώτες απευθείας πτήσεις από την Αμερική. Πάνω από 470.000 ταξιδιώτες θα έρθουν φέτος στην Αθήνα από Ουάσιγκτον, Σικάγο, Άτλαντα, Βοστόνη και Νέα Υόρκη μέσω του Ελευθέριος Βενιζέλος. Στόχος και μέριμνά μας, είναι να έχουμε τουρίστες και επισκέπτες στην Ελλάδα όλο τον χρόνο».
Και συμπλήρωσε:
«Η ανάδειξη νέων προορισμών είναι ο λόγος που φέτος για πρώτη φορά στην ιστορία του ο ΕΟΤ και το Υπουργείο Τουρισμού κάνουν καμπάνια και τους 12 μήνες του χρόνου. Για χειμερινούς και ηπειρώτικους προορισμούς, για city break σε Αθηνα, Θεσσαλονίκη και άλλες πόλεις και φυσικά για όλους τους νησιωτικούς προορισμούς και ιδιαιτέρα τους λιγότερο προβεβλημένους. Αυτή η έννοια μας. Να φωτίσουμε τους λιγότερο προβεβλημένους προορισμούς, τις απαράμιλλες ομορφιές, άγνωστες σε πολλούς ταξιδιώτες, που βρίσκονται σε κάθε γωνιά της πατρίδας. Είναι εξίσου σημαντικό, πέραν της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης που αποτελούν στρατηγική μας στόχευση για την τουριστική ανάπτυξη, ότι ο τουρισμός αποτελεί το ισχυρότερο μέσο περιφερειακής ανάπτυξης και τόνωσης της οικονομίας. Στα μικρά μας νησιά και στις ορεινές μας περιοχές συρρέουν επενδύσεις και αυξάνεται κατακόρυφα το εισόδημα που προέρχεται από τον τουρισμό. Στο ίδιο πλαίσιο οι τουριστικές επενδύσεις που υλοποιούνται πλέον σε όλη την Ελλάδα αναβαθμίζουν ποιοτικά το brand μας και συμβάλουν στην ανάδειξη νέων προορισμών».