Σχεδόν 2,5 μήνες από τη στιγμή που ξέσπασε μεγάλη πυρκαγιά στο πλοίο «Euroferry Olympia», με αποτέλεσμα να βρουν τραγικό θάνατο στις φλόγες 11 άνθρωποι, ακόμη παραμένουν αναπάντητα δεκάδες ερωτήματα, με πρώτο και κυριότερο το πώς ξεκίνησε η φωτιά.
Από τότε μέχρι και σήμερα ένας τεράστιος δικαστικός αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη, καθώς οι οικογένειες των θυμάτων, αλλά και οι ιδιοκτήτες των φορτηγών που είδαν τα οχήματά τους να καταστρέφονται, διεκδικούν αποζημιώσεις. Κι ενώ όσοι χάθηκαν δεν πρόκειται να γυρίσουν πίσω, από την όλη διαδικασία μπορεί να βγει και κάτι θετικό. Να αλλάξει, για παράδειγμα, η στάση των εταιρειών που πραγματοποιούν τέτοια ταξίδια, ούτως ώστε να μην υπάρχουν ξανά άλλες απώλειες αγαπημένων προσώπων.
Με βάση τα πρώτα ευρήματα των τριών πραγματογνωμόνων της Εισαγγελίας, οι οποίοι συνεργάζονται με τους τεχνικούς συμβούλους των οικογενειών και προσπαθούν να συντάξουν ένα τελικό πόρισμα για το πώς ξεκίνησε η φωτιά, εκείνο που είναι ξεκάθαρο, είναι πως υπήρξε κάποιο βραχυκύκλωμα στα σημεία όπου λαμβάνουν ρεύμα τα φορτηγά ψυγεία. Αυτό συμφωνεί με τα όσα που είχαν καταγγείλει οι οδηγοί και οι συγγενείς τους, λίγο μετά την έναρξη της πυρκαγιάς και των ερευνών για τους αγνοούμενους.
Εξάλλου, το ίδιο το πλοίο, βάσει των μέχρι στιγμής στοιχείων, ήταν κακοσυντηρημένο, δεν είχαν γίνει τα απαραίτητα, ενώ η πυρασφάλεια δεν λειτούργησε σωστά. Όσον αφορά, εξάλλου, στα ερωτήματα που εξακολουθούν να παραμένουν αναπάντητα, τα βασικότερα εξ αυτών είναι τα ακόλουθα:
- Γιατί ήταν ορισμένοι οδηγοί μέσα στα γκαράζ ενώ αυτό απαγορεύεται;
- Γιατί δεν απομακρύνθηκαν; Έγινε έλεγχος σε όλα τα γκαράζ για να φύγουν όλοι από τα σημεία και να μεταφερθούν στις καμπίνες τους;
- Ήταν καλές οι συνθήκες υγιεινής μέσα στο πλοίο;
- Πόσο γρήγορα εκκενώθηκε το πλοίο και πως λειτούργησε το προσωπικό;
«Να λάμψει η αλήθεια» ζητούν οι συγγενείς των θυμάτων
«Φυσικά και θέλουμε δικαίωση. Θέλουμε να λάμψει η αλήθεια. Η φωτιά δεν ξεκίνησε από κάποιο φορτηγό όπως έλεγαν στην αρχή, αλλά από βραχυκύκλωμα στα σημεία που παίρνουν ρεύμα τα φορτηγά ψυγεία», είπε ο Ηλίας Γεροντιδάκης, ο οποίος έχασε τον πατέρα του από τη φωτιά στο «Euroferry Olympia» στον ΣΚΑΪ, από την Ολλανδία, όπου βρίσκεται αυτή τη στιγμή για επαγγελματικούς λόγους, όντας οδηγός φορτηγού και ο ίδιος.
«Η υπόθεση πρέπει να οδηγηθεί στο δικαστήριο και να διαπιστωθεί τι έχει συμβεί. Πρέπει να μάθουμε την αλήθεια. Χάθηκαν άνθρωποι», συμπλήρωσε ο ίδιος. Από την πλευρά της, η Βένια Μπεκιάρη, η οποία έζησε αρκετές ημέρες με την αγωνία για το αν ο -νεκρός- σύζυγός της, Νίκος, κατάφερνε να βγει ζωντανός από την πύρινη κόλαση, καθώς για αρκετές ημέρες ήταν στη λίστα των αγνοουμένων, ζητά, επίσης, να δικαιωθεί. «Αυτό που θέλουμε είναι μόνο η αλήθεια», είπε φανερά καταβεβλημένη.
O δικηγόρος, Μιχάλης Μαρκουλάκος, ο οποίος εκπροσωπεί οικογένειες των θυμάτων, αλλά και μέλη του πληρώματος του πλοίου που έχουν καταγωγή από την Ελλάδα, αναφέρθηκε τα πρώτα ευρήματα των πραγματογνωμόνων. «Ήδη οι διορισμένοι από εμάς τεχνικοί σύμβουλοι έχουν εντοπίσει τα pillars, τα οποία εμφανίζουν βραχυκύκλωμα και υπερφόρτωσης ρεύματος. Από αυτό προκύπτει ότι μάλλον από εκεί πέρασε η φωτιά. Πρέπει να μας αποδοθούν και άλλα στοιχεία, όπως είναι τα βίντεο και το μαύρο κουτί. Πρέπει να μας δοθούν τα στοιχεία για να φτιαχτεί το τελικό πόρισμα. Η φωτιά ξεκίνησε από ένα από τα γκαράζ του πλοίου», εξήγησε στον ΣΚΑΪ.
Σύμφωνα με τον ποινικολόγο «οι οικογένειες των νεκρών, οι οδηγοί και όσοι κινδύνευσαν ζητούν να λάβουν χρηματική αποζημίωση. Το ατύχημα, στην πραγματικότητα, ήταν προβλεπόμενο ότι θα συμβεί. Οι συνθήκες και η κατάσταση στο καράβι ήταν κακή. Ήταν απλώς θέμα χρόνου να συμβεί. Το πιο σημαντικό πλέον είναι το μαύρο κουτί του πλοίου αλλά και το βίντεο».
Η πλοιοκτήτρια εταιρεία Grimaldi, πάντως, έχει ορίσει και δικούς της τεχνικούς συμβούλους, οι οποίοι θα πραγματοποιήσουν ανεξάρτητη και διαφορετική έρευνα για το τι πήγε λάθος και οδηγηθήκαμε σε αυτή την τραγωδία.
- Δείτε σχετικό ρεπορτάζ: