Διαστάσεις επιδημίας τείνει να λάβει το φαινόμενο του bullying μεταξύ ανηλίκων, με το θέμα να έρχεται και πάλι στο προσκήνιο μετά την αυτοκτονία του 14χρονου στα Σεπόλια.
Αναφορά στο ζήτημα αυτό έκαναν σε τηλεοπτική εκπομπή η ψυχολόγος – ψυχοθεραπεύτρια Φρόσω Φωτεινάκη, ο δικηγόρος Γιάννης Μαρακάκης, και η πρόεδρος της Ομοσπονδίας Γονέων και Κηδεμόνων Αττικής, Στέλλα Βαλαβάνη.
«Τα παιδιά θεωρώ ότι έχουν επιστρέψει στο σχολείο σε ημιάγρια κατάσταση μετά την πανδημία. Και φαίνεται ότι έχουν κλονιστεί οι σχέσεις γονέων και παιδιών. Είχα στο γραφείο μου μέσα σε μια βδομάδα δύο περιστατικά, το ένα ήταν στη Γλυφάδα όπου τρεις 16χρονοι επιτέθηκαν σε έναν 15χρονο, με σιδερογροθιά και πεταλούδα. Τον έστειλαν στο νοσοκομείο. Μιλάμε για εκκολαπτόμενους εγκληματίες. Η άλλη περίπτωση ήταν με ένα κορίτσι 10 ετών. Είχε στοχοποιηθεί από συμμαθητή της, και βρέθηκε και εκείνη στο νοσοκομείο. Αυτά είναι φαινόμενα που θα οδηγήσουν σε μελλοντικά περιστατικά σαν και αυτό που είδαμε με τον Άλκη στη Θεσσαλονίκη», προειδοποίησε ο κ. Μαρακάκης.
Στο πλαίσιο αυτό επεσήμανε πως ο φυσικός χώρος ενός παιδιού είναι κυρίως το σχολείο. «Ο άνθρωπος που μπορεί να διαπιστώσει πού μπορεί να υπάρχει πρόβλημα είναι σε πρώτη φάση ο εκπαιδευτικός. Δεν πρέπει να διστάζουν οι εκπαιδευτικοί», ανέφερε.
Διαβάστε ακόμη: Στο έλεος των «νταήδων» το σχολείο του 14χρονου Μάκη που αυτοκτόνησε – Καταγγελίες για μαχαίρια
Από την πλευρά της, η κ. Φωτεινάκη εξέφρασε την πεποίθηση ότι έχουν όλοι την ευθύνη. «Η οικογένεια έχει τεράστια ευθύνη, αλλά έχουμε ευθύνη και όλοι, ως γονείς, ως εκπαιδευτικοί, ως γείτονες ή φίλοι. Η κοινωνία μας προβληματίζει για το πού τελικά πάμε, χάνοντας συνεχώς την ενσυναίσθηση και την υγεία της ψυχής μας», τόνισε.
«Η βία δε σταματά στα κάγκελα του σχολείου»
Μιλώντας για τα περιστατικά εκφοβισμού ανάμεσα στους εφήβους, η πρόεδρος της Ομοσπονδίας Γονέων και Κηδεμόνων Αττικής εξήγησε: «Στην περίπτωση την τελευταία, του 14χρονου, η διεύθυνση του σχολείου είχε κάνει αιτήματα για ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς στο υπουργείο. Η βία δε σταματά στα κάγκελα του σχολείου. Βία έχουμε και μέσα στο σχολείο και έξω, στην κοινωνία. Είναι ευθύνη όλων, θα βοηθούσε να προβληματιστούμε. Η πανδημία έφερε τεράστια προβλήματα στην οικογένεια, στις διαπροσωπικές σχέσεις. Στα παιδιά μας δεν αρέσει το σχολείο έτσι όπως είναι, και φαίνεται αυτό. Δεν τα έλκει. Οι οικογένειες δυσκολεύονται, οι γονείς περνούν ελάχιστο χρόνο με τα παιδιά τους, λόγω των υποχρεώσεών τους».
Στο σημείο αυτό τόνισε πως σαν κοινωνία πάσχουμε από αποξένωση. «Χρειάζεται να έχουμε το νου μας στο παιδί. Το παιδί που βιώνει bullying έχει χαμηλή αυτοεκτίμηση, δεν πιστεύει στον εαυτό του, είναι συχνά το αόρατο παιδί, δεν ενοχλεί, δεν τραβάει την προσοχή. Το παιδί που ασκεί bullying είναι ένα παιδί επίσης τραυματισμένο, με άλλο τρόπο. Πρέπει να δώσουμε ενδιαφέρον και προσοχή στο παιδί μας, να σκύψουμε από πάνω του, και για να γίνει αυτό πρέπει να σκύψουμε και πάνω από τον εαυτό μας» σημείωσε η κ. Βαλαβάνη και συμπλήρωσε:
«Ο χρόνος είναι βασικό πρόβλημα στην εποχή μας. Σίγουρα οι γονείς πρέπει να σκύψουμε περισσότερο πάνω από τα παιδιά, αλλά και από το σχολείο λείπει ο πολιτισμός, λείπει ο αθλητισμός, όλα αυτά που συνθέτουν την ομαδικότητα και τη συλλογικότητα».
«Η εκπαιδευτική κοινότητα ζητά ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς»
Κλείνοντας η πρόεδρος της Ομοσπονδίας Γονέων και Κηδεμόνων Αττικής είπε πως το σχολείο του 14χρονου έχει 340 μαθητές και 50 εκπαιδευτικούς.
«Ζητούσαν ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς για μεγάλο χρονικό διάστημα, για περιστατικά βίας γενικότερα. Στο σύνολό της η εκπαιδευτική κοινότητα ζητάει κοινωνικούς λειτουργούς και ψυχολόγους. Το υπουργείο κωφεύει για άλλη μία φορά. Δε θέλουμε άλλο περιστατικό σαν του 14χρονου, να είναι το τελευταίο», κατέληξε.