Οι τουρκικές ενέργειες στην Αλεξανδρούπολη, σε συνδυασμό με τις τουρκικές υπερπτήσεις και παραβιάσεις -που επί κυβέρνησης Μητσοτάκη εκτελούνται με την ώρα-, δεν συνιστούν επιθετική φραστική ρητορική προς την Αθήνα, ούτε υλικό για εσωτερική τουρκική κατανάλωση, αλλά συστηματική εφαρμογή σχεδίου επεκτατικής τουρκικής πολιτικής σε βάρος της χώρας μας.
- Από την Κύρα Αδάμ
Και τούτο διότι οι τουρκικές δηλώσεις σε βάρος της Ελλάδας γίνονται πλέον πράξεις από την Άγκυρα, η οποία εμφανώς επιδιώκει θερμό επεισόδιο, ώστε οι δύο χώρες να οδηγηθούν σε Δ.Δ. Χάγης ή σε διαιτησία για όλες τις τουρκικές βλέψεις, με την προσδοκία να αποκομίσει μέγιστα οφέλη σε βάρος μας.
Το πρόσφατο επεισόδιο στην Αλεξανδρούπολη συνιστά μια σημαντική καμπή στην εφαρμογή και εκτέλεση του τουρκικού σχεδίου επεκτατικής πολιτικής σε βάρος της Ελλάδας, διότι:
Είναι η πρώτη φορά που η Άγκυρα παραβιάζει για 8 ν.μ. την ελληνική κυριαρχία της ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ και μάλιστα με το στοιχείο του αιφνιδιασμού.
Η τουρκική ενέργεια στην Αλεξανδρούπολη μετέτρεψε την ελληνική «ενεργή αεράμυνα» σε «παθητική αεράμυνα» και μάλιστα με το στοιχείο του αιφνιδιασμού, λίγες μόνον ημέρες μετά τις δηλώσεις του Α/ΓΕΕΘΑ ότι για τις τουρκικές παραβιάσεις – υπερπτήσεις στο Αιγαίο θα χρησιμοποιήσει την «ενεργή αεράμυνα». Οι «ισχυροί σύμμαχοι» της Ελλάδας ΗΠΑ και Ε.Ε. σκανδαλωδώς υποβάθμισαν την προκλητική παραβίαση της ελληνικής κυριαρχίας στο ηπειρωτικό έδαφος κράτους-μέλους του ΝΑΤΟ και της Ε.Ε. και επιπροσθέτως οι αντιδράσεις τους ουδόλως πείραξαν την Τουρκία.
Από κοινού όμως ΗΠΑ και Ε.Ε. πιέζουν Ελλάδα και Τουρκία να κάτσουν να τα βρουν μεταξύ τους, καθώς σύμμαχοι και εταίροι είναι απασχολημένοι με την Ουκρανία και δεν έχουν χρόνο για «δευτερεύουσες υποθέσεις». Δίνουν έτσι το ελεύθερο στον Ερντογάν να προχωρήσει από δω και πέρα όχι σε μία αλλά «σε πολλές Αλεξανδρουπόλεις», σε βάρος της ελληνικής κυριαρχίας.
Ο πρωθυπουργός Κ. Μητσοτάκης από το DAVOS για πολλοστή φορά «διαβεβαίωσε» την Τουρκία ότι θα υπερασπιστεί «την κυριαρχία και τα κυριαρχικά δικαιώματα της Ελλάδας». Αυτό μοιάζει πλέον με κακό ανέκδοτο, όταν ο Ερντογάν την ίδια ώρα την κατακερματίζει όπου και όταν θέλει, χωρίς καμιά συνέπεια σε βάρος του.
Σημειώνεται, ακόμα, ότι η Ελλάδα με την κυβέρνηση Μητσοτάκη και την απολύτως εχθρική στάση της απέναντι στη Ρωσία έχει κάψει η ίδια το «διπλωματικό όπλο» προσφυγής στο Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ, διότι θα εισπράττει εσαεί το ρωσικό βέτο προς όφελος της Τουρκίας, όσες επιστολές κι αν στείλει η Αθήνα.
Η βάση των Αμερικανών στην Αλεξανδρούπολη έβλεπε, αλλά δεν μίλαγε
Οι ΗΠΑ αδιαφόρησαν ή μάλλον αποδέχθηκαν την τουρκική παραβίαση της ελληνικής κυριαρχίας στην Αλεξανδρούπολη, διότι: Η βάση των ΗΠΑ στην Αλεξανδρούπολη διαθέτει SATCOM και SATR, δηλαδή δορυφορικό έλεγχο και RADAR. Επομένως, σε ποσοστό 1.000% εντόπισαν και παρακολουθούσαν τα τουρκικά F-16 αμέσως μετά την απογείωσή τους από την Bandırma. Πλην όμως ουδέν έπραξαν για να αποτρέψουν την τουρκική εισβολή στην κυριαρχία της ηπειρωτικής Ελλάδας, ούτε ενημέρωσαν έγκαιρα τις ελληνικές Αρχές για να γίνει αναχαίτιση.
Το γεγονός ότι οι ΗΠΑ ουδόλως αντέδρασαν στην προσέγγιση και την παρουσία πολεμικών αεροσκαφών που είχαν όλα τα χαρακτηριστικά αεροσκάφους RENEGATE (τρομοκρατικό αεροσκάφος), δηλαδή σιγή ασυρμάτου, χωρίς σήμα IFF (αναγνώριση φίλου η εχθρού), οδηγεί αβίαστα στο συμπέρασμα ότι η Τουρκία είχε ενημερώσει προηγουμένως τις ΗΠΑ για την επιχείρηση. Σε αντίθετη περίπτωση, αυτή τη στιγμή η αμερικανική βάση στην Αλεξανδρούπολη θα έπρεπε είτε να έχει αναδιαρθρωθεί συθέμελα είτε να ξηλώνεται ως άχρηστη, διότι υπάρχουν και τα ρωσικά αεροσκάφη στον αέρα…
Το Στέιτ Ντιπάρτμεντ προχώρησε αμέσως σε μια απαράδεκτη, ανέντιμη και εξευτελιστική για την Ελλάδα ανακοίνωση, που παραβιάζει τη διεθνή νομιμότητα περί κυριαρχίας της Ελλάδας – την στιγμή που οι ΗΠΑ κόπτονται για την κυριαρχία της Ουκρανίας. Στην ανακοίνωση αναφέρεται ότι «όπου υπάρχει αμφισβήτηση – διαφιλονικία της κυριαρχίας του εναέριου χώρου, οι χώρες πρέπει να τα βρουν μεταξύ τους» και ακόμα ότι «τα στρατιωτικά αεροσκάφη (State aircrafts) που πετάνε με δική τους ευθύνη (due regard), πρέπει να προσέχουν την ασφάλεια των πολιτικών αεροσκαφών».
Όμως η τουρκική παραβίαση στην Αλεξανδρούπολη αφορούσε ελληνική κυριαρχία 2,5 ν.μ. από την Αλεξανδρούπολη και 1,5 ν.μ. υπέρπτηση στην ηπειρωτική Ελλάδα και ΟΧΙ τα 6 ν.μ. και τα 10 ν.μ. του ΕΕΧ που αμφισβητεί η Άγκυρα. Δηλαδή ο Μπάιντεν, ο Μπλίνκεν και το Κογκρέσο μάς ορίζουν να συζητήσουμε την κυριαρχία του εναερίου χώρου της Αλεξανδρούπολης και της ηπειρωτικής Ελλάδας, δεδομένου ότι υπήρξε παραβίαση εναερίου χώρου 2,5 ν.μ. από την Αλεξανδρούπολη και 1,5 ν.μ. στην ηπειρωτική Ελλάδα, ενώ έως σήμερα η Τουρκία δηλώνει διεθνώς ότι σέβεται μόνο τα 6 ν.μ.
Με άλλα λόγια, οι ΗΠΑ εξωθούν και ενθαρρύνουν την Τουρκία να διεκδικήσει την ελληνική κυριαρχία και εγγύτερα των 6 ν.μ. και στην ηπειρωτική χώρα. Με τη δήλωση «αμφισβητούμενη κυριαρχία του εναερίου χώρου» οι ΗΠΑ παροτρύνουν την Τουρκία να διεκδικήσει την κυριαρχία του εναερίου χώρου στις βραχονησίδες Καλόγηροι βορείως της Άνδρου, καθόσον, σύμφωνα με την Άγκυρα, δεν έχουν καθορισμένο ιδιοκτησιακό καθεστώς, διότι δεν παραχωρήθηκαν στην Ελλάδα με συνθήκες ή διμερή συμφωνία.
Οι ΗΠΑ όφειλαν με βάση τη διεθνή νομιμότητα να δηλώσουν ότι η Τουρκία πρέπει να σέβεται την ελληνική κυριαρχία εντός του FIR Αθηνών και τούτο διότι βάσει των συνθηκών και των διεθνών συμφωνιών τα νησιά, νησίδες και βραχονησίδες εντός του FIR Αθηνών είναι ΕΛΛΗΝΙΚΑ. Με την ανακοίνωση των ΗΠΑ ότι τα κρατικά αεροσκάφη που πετάνε με δική τους ευθύνη πρέπει να σέβονται την ασφάλεια των επιβατικών αεροσκαφών, οι ΗΠΑ σαφώς δηλώνουν ότι τα στρατιωτικά αεροσκάφη δεν υποχρεούνται να καταθέτουν σχέδια πτήσης για τον ΔΕΧ. Υποστηρίζουν δηλαδή την Τουρκία στην πράξη, καθώς η Τουρκία χρησιμοποιεί το ίδιο αιτιολογικό για να μην καταθέτει σχέδια πτήσης.
Οι ΗΠΑ ταυτίζονται με τις θέσεις της Τουρκίας σε εθνικό επίπεδο αλλά και σε νατοϊκό πλαίσιο, διότι και στο ΝΑΤΟ υποστηρίζουν ότι κάθε χώρα ασκεί πλήρη και αποκλειστική κυριαρχία μόνον στον εναέριο χώρο πάνω από την ξηρά και τα χωρικά ύδατα, που για την Ελλάδα είναι τα 6 ν.μ. Δηλαδή, σήμερα με την Αλεξανδρούπολη και στο πλαίσιο του ΝΑΤΟ οι ΗΠΑ στέλνουν τα 10 ν.μ. στα σκουπίδια και την ελληνική κυριαρχία εγγύτερα των 6 ν.μ. στην αγκαλιά του Ερντογάν..
Σημειώνεται ότι επί ΥΕΘΑ Βίτσα – Καμμένου είχαν ελαχιστοποιηθεί οι παραβιάσεις και μηδενιστεί οι υπερπτήσεις, ενώ σήμερα βρίσκονται σε δραματικό επίπεδο. Αυτό είναι προάγγελος και άλλων αιφνιδιαστικών τουρκικών ενεργειών, για τις οποίες πρέπει να αφυπνιστεί και να προετοιμάζεται η κυβέρνηση, πολύ περισσότερο διότι η Συνθήκη της Λωζάννης συμπληρώνει 100 χρόνια το 2023.
Ισχυρισμοί «μαϊμού» από Ερντογάν για αντίποινα
Η Τουρκία ισχυρίζεται ότι οι ενέργειές της στην Αλεξανδρούπολη αποτελούν αντίποινα, επειδή ελληνικά μαχητικά παραβίασαν τουρκική κυριαρχία σε Ίμβρο και Ενέζ στις 16 και 17 Μαΐου 2022 αντίστοιχα και η Τουρκία εφάρμοσε τους κανόνες εμπλοκής.
Ωστόσο αυτοί οι ισχυρισμοί της Τουρκίας είναι «μαϊμού» διότι: Τις ημέρες 16 και 17 Μαΐου 2022 ΔΕΝ πετούσαν ελληνικά μαχητικά αεροσκάφη στην περιοχή που επικαλείται η Τουρκία, ώστε να μπορεί κάποιος να ισχυριστεί ότι έστω και από λάθος έγιναν ελληνικές παραβιάσεις. Επισημαίνεται ακόμα ότι οι Ελληνες πιλότοι εφαρμόζουν τη διεθνή νομιμότητα και είναι πολύ προσεκτικοί και άριστα εκπαιδευμένοι, κάτι που αποκλείει τέτοιο λάθος.
Ο ψευδής ισχυρισμός της Τουρκίας αποδεικνύεται από το γεγονός ότι η Άγκυρα δεν κατέρριψε τα ελληνικά αεροσκάφη, τα οποία κατά την Τουρκία παραβίασαν 4,5 ν.μ. και 7ν.μ. στην Ίμβρο και την Ενέζ αντίστοιχα, όταν η Τουρκία κατέρριψε το ρωσικό SU-24 στον πόλεμο με τη Συρία το 2015, το οποίο παραβίασε 1,2 ν.μ. τον τουρκικό εναέριο χώρο.
Οι «κανόνες εμπλοκής» (αντίποινα) που ισχυρίζεται ότι εφάρμοσε η Τουρκία είναι για γέλια και για… παζάρι, δεδομένου ότι δεν προασπίζει την τουρκική κυριαρχία. Δηλαδή είναι σαν να περιμένει η Τουρκία να προκαλέσει βλάβη η Ελλάδα στην τουρκική κυριαρχία και μετά να εφαρμόσει αντίποινα. Ωστόσο, η πονηρή Τουρκία έθεσε τα… καθυστερημένα αντίποινα για να δικαιολογήσει ότι αυτή δεν έχει επιθετικές βλέψεις κατά της Ελλάδας, η οποία απειλεί την Τουρκία, η οποία γι’ αυτό αναγκάζεται σε αντίποινα.
Λάθος από το 1998
Στην εικόνα ραντάρ που στέλνει η Τουρκία στο ΝΑΤΟ πράγματι φαίνονται οι ελληνικές παραβιάσεις που επικαλείται η Τουρκία, πλην όμως αυτές είναι «μαϊμού» και οφείλονται σε ελληνική ανεπάρκεια και λανθασμένες αποφάσεις του 1998.
Το 1998 ενεργοποιήθηκε η RAP (συνεχής αποστολή στο ΝΑΤΟ εικόνας ραντάρ Ελλάδας και Τουρκίας), προκειμένου να μειωθεί η ένταση στο Αιγαίο και το ΝΑΤΟ να έχει εικόνα RADAR των πτήσεων στην περιοχή, δηλαδή των τουρκικών υπερπτήσεων – παραβιάσεων. Ωστόσο οι χειριστές των ραντάρ μπορούν να επεμβαίνουν μηχανικά και να τροποποιούν τα στοιχεία που παίρνει το ΝΑΤΟ.
Μπορούν δηλαδή οι Τούρκοι ρανταρίστες -και αυτό κάνουν- για δύο τουρκικά αεροσκάφη που, για παράδειγμα πετούν πάνω από το Αγαθονήσι, να τροποποιήσουν τα στοιχεία και το ΝΑΤΟ να βλέπει ότι αυτά περνάνε… 12 ν.μ. από τις ακτές του νησιού. Αυτό έκαναν στην περίπτωση των Ίμβρου και Ενέζ τώρα.
Ολα αυτά συμβαίνουν διότι, πίσω στο 1998, δεν έγινε δεκτή η πρόταση του τότε Α/ΤΑ Δ. Λυτζεράκου, ο οποίος επέμενε ότι πρέπει να είναι αυτοματοποιημένη η RAP, ώστε να μην μπορεί «να βάλει χέρι κανένας». Δηλαδή, η πολυδιαφημισμένη RAP εξυπηρετεί την Τουρκία και άντε μετά να αποδείξει κανείς τις τουρκικές απατεωνιές…
Ε.Ε.: «Ουδέν σχόλιον»
Αλλά και η συμπεριφορά της Ευρωπαϊκής Επιτροπής απέναντι στα γεγονότα της Αλεξανδρούπολης είναι απαράδεκτη και εξοργιστική, διότι η πρώτη επίσημη απάντηση του εκπροσώπου της Κομισιόν στο επίσημο μπρίφινγκ στις Βρυξέλλες ήταν ένα ξερό «ουδέν σχόλιον».
Έπρεπε να κινηθεί παρασκηνιακώς γη και ουρανός, ώστε τις επόμενες μέρες η Ευρωπαϊκή Επιτροπή να αναγκαστεί να μασήσει τα λόγια της, επιστρατεύοντας έναν 5ο τη τάξει Ευρωπαίο αξιωματούχο της υπηρεσιακής και όχι της πολιτικής ηγεσίας της Κομισιόν, τον γενικό διευθυντή της ΚΕΠΠΑ (υπηρεσία εξωτερικής δράσης της Ε.Ε.) να μουρμουρίζει κούφιες επαινετικές φράσεις για την Ελλάδα και καμιά καταδικαστική για την Τουρκία.
Η ταυτότητα της επιχείρησης
- Στις 18/5/2022 δύο τουρκικά F-16 απογειώθηκαν από το αεροδρόμιο της Bandırma σε πολύ χαμηλό ύψος, και με το IFF κλειστό και με σιγή ασυρμάτου, για να μη γίνουν αντιληπτά από το ελληνικό σύστημα αεράμυνας, εισήλθαν στο FIR Αθηνών και ίπταντο συνεχώς εντός της ελληνικής κυριαρχίας.
- Μάλιστα, εγγύτερα των 6 ν.μ. και με βορειοδυτική πορεία έφτασαν 8 ν.μ. εντός του FIR Αθηνών και 5 ν.μ. δυτικά της Αλεξανδρούπολης, και αφού εισήλθαν 1,5 ν.μ. ΕΝΤΟΣ ΤΗΣ ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ, με αριστερή στροφή και με ανατολική πορεία επέστρεψαν στην Τουρκία.
- Σύμφωνα με νατοϊκές πηγές που βασίζονται στην εικόνα RADAR (RAP) που στέλνουν η Ελλάδα και η Τουρκία στο ΝΑΤΟ, τα τουρκικά F-16 ακολούθησαν το δρομολόγιο που φαίνεται στον χάρτη που αποκαλύπτει η «κυριακάτικη δημοκρατία». Στον χάρτη σκοπίμως φαίνονται μόνο τα 6 ν.μ. του εθνικού εναέριου χώρου και όχι τα 10 ν.μ., ώστε να γίνει αντιληπτό το μέγεθος της τουρκικής επιθετικής ενέργειας.
- Τα τουρκικά αεροσκάφη πετούσαν με ταχύτητα 420 knots GS και με 395 TAS, και το ύψος πτήσης ήταν κάτω από τα 4.000 πόδια. Τα τουρκικά αεροσκάφη F-16 πέταξαν πάνω από την ελληνική βραχονησίδα Τζουράφα (οι Τούρκοι ψαράδες με την ανοχή της κυβέρνησης τη θεωρούν τουρκική) και με πορεία 290 μοίρες εισήλθαν 8 ν.μ. εντός του FIR Αθηνών και 1,5 ν.μ. εντός της ηπειρωτικής Ελλάδας, και με αριστερή στροφή πήραν ανατολική πορεία προς την Τουρκία.
- Η πτήση των τουρκικών F-16 εντός του FIR Αθηνών και εντός της ελληνικής κυριαρχίας διήρκεσε 2 λεπτά και 40 δευτερόλεπτα, με αποτέλεσμα να μη γίνει αναχαίτιση από ελληνικά αεροσκάφη.