Κόμβος για τη μεταφορά σιτηρών από την Ουκρανία προς την Ευρώπη γίνεται η Ελλάδα, μέσω του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης, αφού έτσι κι αλλιώς το λιμάνι της πόλης του Εβρου καταγράφει αλλεπάλληλα ρεκόρ και στις μεταφορές ξηρού φορτίου χύδην, συμπεριλαμβανομένων οψίμως μεγάλων όγκων σιτηρών.
Ο πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης Κωνσταντίνος Χατζημιχάλης είναι αισιόδοξος ότι το επόμενο διάστημα τα σιτηρά από την Ελλάδα, αλλά και τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία, θα εξαχθούν προς την Ιταλία και την Τουρκία προκειμένου να καλύψουν τις ελλείψεις που έχει δημιουργήσει ο αποκλεισμός των ουκρανικών λιμένων στη Μαύρη Θάλασσα από τον πόλεμο.
Τα ουκρανικά σιτηρά στο προσεχές μέλλον θα περνάνε από το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης και θα είναι η εναλλακτική διαδρομή της Μαύρης Θάλασσας, αφού το στρατιωτικό και το εμπορικό σκέλος του λιμένα συμπληρώνονται από το ενεργειακό, καθώς άρχισε η ανάπτυξη του υπεράκτιου σταθμού αεριοποίησης LNG που μέσω του ελληνικού δικτύου αγωγών θα κατευθύνεται τόσο προς τη ΝΑ Ευρώπη όσο και προς τη Δύση.
Η εμπειρία των τελευταίων ετών από το λιμάνι και την ανάπτυξη των οδικών και σιδηροδρομικών υποδομών σύνδεσής του με την υπόλοιπη Ευρώπη αναμένεται να το κατατάξει το 2023 στη λίστα με τους αναγνωρισμένους από την Ε.Ε. μεταφορικούς διαδρόμους. Πρόσφατα, φορτία που εκφορτώθηκαν στην Αλεξανδρούπολη έφτασαν έως την Πολωνία.
Αυτή τη στιγμή στο λιμάνι του Εβρου, το «ARC Endurance» ξεφορτώνει πολεμικό υλικό, αλλά και κάθε άλλη στιγμή στη χερσαία ζώνη του εφαρμόζονται αυστηρά μέτρα φύλαξης, με τρεις αλλεπάλληλες περιμέτρους ασφαλείας. Εξάλλου, έως τα τέλη Ιουλίου αναμένεται να προχωρήσει και ο διαγωνισμός για την πώληση του ΟΛΑ, με τέσσερις υποψηφίους, εκ των οποίων οι δύο αμερικανικών συμφερόντων.