Με μια αιχμηρή ανακοίνωση το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής, σχολιάζει τις αποκαλύψεις διεθνών ΜΜΕ για την εμπλοκή της εταιρείας Uber σε συνομιλίες με κυβερνήσεις χωρών την περασμένη δεκαετία.
Το Συνδικάτο ζητά να ανοίξει ο «φάκελος Uber» και στην Ελλάδα, καλώντας την κυβέρνηση, τους ελεγκτικούς φορείς αλλά και τα ΜΜΕ ώστε να ρίξουν άπλετο φως στην υπόθεση. Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει το Documento.gr, ο ΣΑΤΑ διερωτάται ποιος υποστήριξε την εταιρεία, ποια ήταν η μεταχείρισή της από τα ΜΜΕ αλλά και το εάν χάθηκαν έσοδα από το ελληνικό κράτος λόγω της δραστηριότητας της Uber.
Στην ανακοίνωση τονίζεται ότι το ΣΑΤΑ θα προβεί «σε οποιαδήποτε νόμιμη ενέργεια προκειμένου να προστατέψει τα δικαιώματα των επαγγελματιών αυτοκινητιστών ταξί».
Η ανακοίνωση του ΣΑΤΑ
Αν και η δικαίωση (για την οποία δεν είχαμε την παραμικρή αμφιβολία) καθυστέρησε αρκετά χρόνια, περιμένουμε σήμερα μια πρωτοβουλία-έρευνα από τις αρμόδιες ελεγκτικές αρχές για το τι έγινε στο ίδιο διάστημα στην Ελλάδα, ποιος τους υποστήριξε, ποια μεταχείριση είχε η Uber από τα ελληνικά ΜΜΕ (γι αυτό περιμένουμε την επίσημη θέση της ΕΣΗΕΑ) , με ποιο τρόπο ποδοπατήθηκε το εισόδημα των οδηγών ταξί και αν έχασε έσοδα –και πόσα- το ελληνικό κράτος από την δραστηριότητα της εταιρίας.
Ζητάμε επίσημη δήλωση-τοποθέτηση όλων των κομμάτων που εκπροσωπούν τον ελληνικό λαό στο Κοινοβούλιο και φυσικά την άποψη της ελληνικής κυβέρνησης, είτε από τον ίδιο τον πρωθυπουργό είτε από τον αρμόδιο υπουργό Μεταφορών.
Σε κάθε περίπτωση το ΣΑΤΑ θα προβεί σε οποιαδήποτε νόμιμη ενέργεια προκειμένου να προστατέψει τα δικαιώματα των επαγγελματιών αυτοκινητιστών Ταξί και να ρίξει φως σε μια διαμάχη που κρατάει σχεδόν οχτώ χρόνια. Ωστόσο αναρωτιόμαστε :
-Γιατί δεν έχει εφαρμοστεί ακόμη ο νόμος του Υπουργείου Οικονομικών (Παπανάτσιου, Ν 4607/2019 άρθρο 75 ) που απαγορεύει την είσπραξη του κομίστρου από κάθε διαμεσολαβητική εταιρία;
– Πως συνδυάζονται οι δηλώσεις της UBER ‘’Ως μέρος της δέσμευσής μας να καταστούμε μια πλατφόρμα κινητικότητας μηδενικών εκπομπών ρύπων έως το 2040, επενδύουμε 800 εκατομμύρια δολάρια προκειμένου να βοηθήσουμε τους οδηγούς να στραφούν στα ηλεκτρικά οχήματα’’ με την υποχρεωτική μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση για τον κλάδο των ταξί (από το 2026 στην Αθήνα και την Θεσσαλονίκη, από το 2030 σε άλλες ευρωπαϊκές πόλεις) ;
– Με ποιόν τρόπο προστατεύεται ο δημόσιος χαρακτήρας των υπηρεσιών ταξί και γιατί υπάρχει τέτοια ανοχή και ελλιπή νομοθεσία για τις επιβατικές μεταφορές που πραγματοποιούν τα Ε.Ι.Χ ;
Διαβάστε ακόμη: Θύμιος Λυμπερόπουλος για το σκάνδαλο Uber – «Στην Ελλάδα τόσο ηλίθιοι είναι και δεν πήραν τίποτα;»