Επειτα από πολλά επεισόδια στο σίριαλ για την ανάθεση εκτέλεσης δρομολογίων στην άγονη γραμμή Πειραιάς – Μήλος – Θήρα – Ανάφη – Ηράκλειο – Σητεία – Κάσος – Κάρπαθος – Διαφάνι Καρπάθου – Χάλκη – Ρόδος, το ΣτΕ αποφάσισε να κατοχυρώσει τη γραμμή δημόσιας υπηρεσίας στη SeaSpeed Lines, με το πλοίο «Olympus». Ωστόσο, παρά το γεγονός ότι η πρώτη αναχώρηση του πλοίου ήταν προγραμματισμένη για το απόγευμα της Δευτέρας, οι επιβάτες της ξέμειναν στον… μόλο!
Η εταιρία παρέλαβε τα πιστοποιητικά του πλοίου από τον ρωσικό νηογνώμονα μόλις λίγες ώρες πριν, σύμφωνα με τις δηλώσεις του υφυπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Κώστα Κατσαφάδου. Ακολούθησε επιθεώρηση από στελέχη του Λιμενικού Σώματος, πιστοποιημένα γι’ αυτές τις διαδικασίες, ωστόσο στο πλοίο βρέθηκαν ελλείψεις και γι’ αυτό απαγορεύτηκε ο απόπλους του.
Ο χρόνος αποκατάστασης αυτών των ελλείψεων είναι άγνωστος και ήδη ξέσπασαν αντιδράσεις. Μάλιστα, ο δήμαρχος Κάσου Μιχάλης Ερωτόκριτος κατήγγειλε σε δηλώσεις του ότι το νησί κινδυνεύει να μείνει χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση μέσα στην αιχμή της τουριστικής περιόδου, ενώ οι επιβάτες ενημερώθηκαν γι’ αυτήν την εξέλιξη αφού είχαν ήδη επιβιβαστεί.
Φανερά αγανακτισμένος, ο κ. Ερωτόκριτος τόνισε ότι είναι εξοργιστικό να μένουν χωρίς πλοίο τα δύο νησιά, η Κάσος και η Κάρπαθος, και επέρριψε ευθύνες στο υπουργείο Ναυτιλίας, αφού, παρά τις διαβεβαιώσεις που δόθηκαν από την ηγεσία του, οι υποσχέσεις δεν τηρήθηκαν, αφήνοντας εκτεθειμένους τους νησιώτες.
«Είναι πολιτική η ευθύνη, έχει την αποκλειστική ευθύνη το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Το ψήφισμα του δημοτικού συμβουλίου είναι μια προειδοποίηση για να καταλάβουν οι αρμόδιοι το πρόβλημα» είπε, μεταξύ άλλων, ο δήμαρχος και προειδοποίησε για δυναμικές κινητοποιήσεις, που θα αποφασίσει η λαϊκή συνέλευση, την οποία θα συγκαλέσει.