Είναι χαρακτηριστικό ότι μία στις δύο επιχειρήσεις δεν κατόρθωσε να εκπληρώσει τις προσδοκίες της και να πιάσει ή να ξεπεράσει τους στόχους του προγραμματισμού των πωλήσεων.
Σύμφωνα με την εξαμηνιαία έρευνα του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών για την περίοδο των θερινών εκπτώσεων, που πραγματοποιήθηκε με τη συνεργασία του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, έξι στους 10 αύξησαν τον τζίρο τους σε σχέση με το 2021, όμως αντίστοιχα έξι στους 10 απέχουν ακόμα αρκετά από το τελευταίο «κανονικό» έτος (2019). Η έρευνα αποτυπώνει τον σημαντικό ρόλο του τουρισμού, με τέσσερα καταστήματα στα 10 που δραστηριοποιούνται σε τουριστικά σημεία, είτε στο κέντρο της Αθήνας κοντά στον κύκλο της Ακρόπολης είτε σε εμπορικά κέντρα, να ενίσχυσαν τον τζίρο τους από τους ξένους επισκέπτες.
Αντίθετα, το υπόλοιπο κέντρο της πρωτεύουσας, οι συνοικιακές αγορές της Αθήνας, καθώς και οι περιφερειακές αγορές, που αντιπροσωπεύουν το 63,5% του δείγματος και δεν επηρεάζονται από τον τουρισμό, αντιμετώπισαν σοβαρό πρόβλημα, γιατί το ελάχιστο διαθέσιμο εισόδημα των Ελλήνων καταναλωτών δεν μπόρεσε να τονώσει τον τζίρο. «Είναι ξεκάθαρο ότι πήγαμε καλύτερα από πέρυσι, αλλά απέχουμε ακόμη αρκετά από το να ξεπεράσουμε το 2019, που αποτελεί για όλους τον μοναδικό στόχο» σχολίασε ο πρόεδρος του ΕΣΑ Σταύρος Καφούνης.