Συνεχίζεται το παραλήρημα από εκπροσώπους της Εκκλησίας αναφορικά με τις αμβλώσεις και τους βιασμούς. Αυτή τη φορά ο συνοδικός μητροπολίτης Σερβίων και Κοζάνης Παύλος φαίνεται να έχει σχεδόν ίδιες απόψεις με τον μητροπολίτη Δωδώνης Χρυσόστομου, κάτι το οποίο προκάλεσε -δικαίως- έντονες αντιδράσεις όχι μόνο από τον λαό, αλλά και από τον κλήρο.
Συγκεκριμένα, την Πέμπτη αναγνώστηκε σε όλους τους ναούς της χώρας η εγκύκλιος της Ιεράς Συνόδου αναφορικά με την προστασία της ανθρώπινης ζωής και την αποφυγή των αμβλώσεων. Ο μητροπολίτης Κοζάνης, όμως, δεν περιορίστηκε στην ανάγνωση της εγκυκλίου, αλλά μίλησε στους πιστούς επί του θέματος για περισσότερο από μισή ώρα. Αναφέρθηκε στους βιασμούς που γίνονταν παλαιότερα, τονίζοντας πως κοινωνικά επιτρέπονταν οι εκτρώσεις.
«Οι κοπέλες πήγαιναν στα χωράφια, στα περιβόλια για δουλειά και κάποιος παλιάνθρωπος τις άρπαζε και τις βίαζε. Αυτό ήταν μεγάλο κακό και ήταν καρπός βιασμού. Τότε, δεν άντεχε η κοινωνία να χαθεί η τιμή και η παρθενία μιας κοπέλας, γιατί βάδιζε πάνω σε αρχές, στη δημόσια αιδώ και στα χρηστά ήθη και σε όλα εκείνα που διαμορφώθηκαν στον αστικό κώδικα του Φεβρουαρίου του 1952… Αλλά σιγά σιγά ήρθαμε μετά εμείς και τα σβήσαμε όλα αυτά» υποστήριξε ο σεβασμιότατος και συμπλήρωσε:
«Επιτρεπόταν να βγαίνει ο άλλος ή η άλλη γυμνός ή ημίγυμνη από τη θάλασσα και να πηγαίνουν μέσα σε κατοικήσιμες περιοχές; Σήμερα γυρίζουν ημίγυμνες οι κόρες και οι εγγόνες σας μέσα στην πόλη. Ημίγυμνα 13 και 14 ετών. Τα ήλεγξα αυτά, την Κυριακή πριν από τα Χριστούγεννα, όταν κατέβαινα να λειτουργήσω στον καθεδρικό ναό και είδα κάποια κοριτσάκια 13 και 14 χρονών στον δρόμο μεθυσμένα...»
Είναι σαφές ότι ο τρόπος με τον οποίο ο μητροπολίτης συνδυάζει το θέμα των βιασμών με την προκλητική εμφάνιση των νέων παραπέμπει στη σκέψη ότι τα θύματα προκαλούν τους θύτες με τις ενδυματολογικές τους επιλογές.
Οι πιστοί που βρίσκονταν στον Ιερό Ναό Γεννήσεως της Θεοτόκου, εκτός από την κούρασή τους από το μακροσκελές κήρυγμα, είχαν να διαχειριστούν και τις απαράδεκτες δηλώσεις του ιεράρχη, ο οποίος επιτέθηκε στη σημερινή νεολαία για το ντύσιμο και τη συμπεριφορά της, αντί να αναρωτηθεί τι κάνει η Εκκλησία για να προσεγγίσει τους νέους, και αν τους πλησιάζει με αγάπη.
Αναφορικά με τις εκτρώσεις, ο συνοδικός αρχιερέας τις εξομοίωσε με τους φόνους, τις κακοποιήσεις και τις ληστείες, και διερωτήθηκε «εάν αυτός είναι πολιτισμός», ενώ υπογράμμισε χαρακτηριστικά ότι «η Εκκλησία σέβεται την επιστήμη, αλλά μέχρι εκεί που προσφέρει στον άνθρωπο», κάνοντας λόγο για χρήση και κατάχρηση.