Τη Δευτέρα αναμένεται να παραδοθούν στο επιβατικό κοινό οι τρεις τελευταίοι σταθμοί της επέκτασης του μετρό προς τον Πειραιά.
Οι σταθμοί βρίσκονται στο κέντρο της πόλης, στα Μανιάτικα και στο Δημοτικό Θέατρο, και η λειτουργία τους αναμένεται να αυξήσει τη συνολική επιβατική κίνηση στο δίκτυο του μετρό κατά 132.000 πολίτες ημερησίως, μειώνοντας την κυκλοφορία των Ι.Χ. οχημάτων κατά 23.000 και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 120 τόνους ημερησίως. «Εμείς δεν κάνουμε εγκαίνια με μουσαμάδες. Με το που θα πάμε να εγκαινιάσουμε το μετρό προς Πειραιά, την ίδια ημέρα θα ανοίξει για το επιβατικό κοινό» είπε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής.
Με την παράδοση των τριών σταθμών ο συνολικός χρόνος από το λιμάνι έως το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» θα διανύεται με το μετρό σε 55 λεπτά. Στον σταθμό Πειραιάς προβλέπεται να δημιουργηθεί ένα ιδιαίτερα σημαντικό συγκοινωνιακό κέντρο, συνενώνοντας λειτουργικά δύο γραμμές του μετρό (γραμμές 1 και 3), το λιμάνι, τον προαστιακό σιδηρόδρομο και την επέκταση του τραμ προς τον Πειραιά (5,4 χλμ. μονής γραμμής και 12 σταθμοί), διευκολύνοντας έτσι τις μετεπιβιβάσεις, μεταξύ όλων, των μέσων μεταφοράς. Το κόστος της επέκταση της γραμμής 3 του μετρό «Αγία Μαρίνα – Πειραιάς» φθάνει τα 730.000.000 ευρώ και περιλαμβάνει σήραγγα μήκους 7,6 χλμ. και έξι νέους σύγχρονους σταθμούς (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια, Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο), καθώς και επτά ενδιάμεσα φρέατα εξαερισμού.
Όσον αφορά τα έργα για τη γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας, ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι σε περίπου 15 ημέρες αναμένεται να ολοκληρωθούν ορισμένες επεμβάσεις στην πλατεία Κολωνακίου, ενώ για τις αντιδράσεις για την κατασκευή σταθμού στην πλατεία Εξαρχείων εκτίμησε ότι η αναστάτωση δεν προέρχεται από τους κατοίκους, αλλά από μία ομάδα «γνωστών αγνώστων», οι οποίοι θεωρούν ότι η πλατεία τούς ανήκει και κάθε φορά που πάει να γίνει κάτι πετούν μολότοφ και πέτρες. Επισήμανε ότι το έργο δεν έχει καθυστερήσει και υπενθύμισε την περίπτωση της Αγίας Παρασκευής, όπου οι κάτοικοι είχαν ταχθεί κατά της χωροθέτησης του σταθμού στην κεντρική πλατεία και τώρα «χτυπάνε» το κεφάλι τους στον τοίχο.
Ερωτηθείς γιατί η κυβέρνηση δεν επέλεξε να παραδώσει το μετρό Θεσσαλονίκης χωρίς τον σταθμό Βενιζέλου, ώστε να προχωρήσει πιο γρήγορα, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών εξήγησε ότι θα ήταν ένα μετρό «κολοβό». Υπογράμμισε ότι σήμερα πραγματοποιούνται στη Θεσσαλονίκη δοκιμαστικά δρομολόγια στα εννέα από τα δώδεκα
χιλιόμετρα της γραμμής του Μετρό, ότι η κυβέρνηση έχει θέσει χρονοδιάγραμμα για την παράδοση του έργου στο επιβατικό κοινό έως το τέλος του 2023, και από αυτό θα κριθεί.