Προτού καλά καλά ξεκινήσει η «περίφημη» πρωτοβουλία του Άδωνι Γεωργιάδη για το καλάθι του νοικοκυριού, ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων προανήγγειλε άρον άρον διορθωτικές κινήσεις με στόχο να θεραπεύσει κάποιες από τις πάμπολλες αστοχίες του πνευματικού του τέκνου.
Παρότι από την εξαγγελία του κ. Γεωργιάδη έως την έναρξη εφαρμογής του μέτρου πέρασαν περίπου δύο εβδομάδες, δεν είχε προβλέψει ότι οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ θα επιχειρούσαν να αποτρέψουν με έμμεσο τρόπο τους καταναλωτές από το καλάθι, καθώς τα προϊόντα που περιέχονται σε αυτό έχουν μικρότερο ποσοστό κέρδους. Έτσι, μετά τις καταγγελίες των πολιτών και των μέσων μαζικής ενημέρωσης, ο υπουργός Ανάπτυξης τόνισε ότι θα εκδώσει προσεχώς νέα υπουργική απόφαση που θα προβλέπει ότι υποχρεωτικά θα πρέπει να είναι μεγαλύτερες και ευδιάκριτες οι ταμπέλες στα προϊόντα του καλαθιού αλλά και να διασφαλίζεται η επάρκεια των προσφερόμενων προϊόντων. Επίσης ο κ. Γεωργιάδης υποστήριξε ότι η πρώτη εβδομάδα εφαρμογής του μέτρου ήταν ενθαρρυντική, ενώ πρόσθεσε ότι από την Τετάρτη στην ηλεκτρονική εφαρμογή του υπουργείου θα παρακολουθούνται οι τιμές των προϊόντων ανά εβδομάδα.
Σύμφωνα πάντως με έρευνα που διενήργησε η Ένωση Εργαζόμενων Καταναλωτών Ελλάδος, κάποιες από τις 13 αλυσίδες εμπορίας που καταχώρισαν στην πλατφόρμα «e-katanalotis» προϊόντα δεν είχαν αποστείλει πλήρη κατάλογο αυτών, δηλαδή δεν κάλυπταν όλες τις κατηγορίες, όπως αυτές περιγράφονται στον νόμο, κάτι που επισύρει πρόστιμο 5.000 ευρώ για κάθε ημέρα μη συμμόρφωσης με την υποχρέωση αυτή. Επίσης, παρά τις δηλώσεις του αναπληρωτή υπουργού Ανάπτυξης Νίκου Παπαθανάση, ότι «το 20%-40% των προϊόντων αφορούν προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας», εντούτοις υπάρχουν αλυσίδες που περιλαμβάνουν προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας σε ποσοστό περίπου 80% του συνόλου.
Διαβάστε ακόμα: