Οι καταναλωτές δεν έχουν δείξει ιδιαίτερο ενδιαφέρον στο καλάθι του νοικοκυριού, καθώς οι τιμές των προϊόντων δεν παρουσιάζουν αισθητές μειώσεις. Δεν είναι τυχαίο ότι, οι πολίτες θεωρούν ότι πρόκειται για άλλο ένα «κόλπο» της κυβέρνησης προκειμένου να γίνει αρεστή.
Τις τρίτες κατά σειρά λίστες τους από την έναρξη της πρωτοβουλίας «το καλάθι του νοικοκυριού», γνωστοποίησαν στους καταναλωτές χθες, Τετάρτη 16/11, τα σούπερ μάρκετ. Στην πλατφόρμα e-καταναλωτής αναρτήθηκαν οι νέοι κατάλογοι με τα προϊόντα που επέλεξαν για αυτή την εβδομάδα οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ: ΑΒ Βασιλόπουλος, Βazaar, Γαλαξίας, Discount Market, Κρητικός, Lidl, Μασούτης, Market In, My Market, Σκλαβενίτης, ΣΥΝΚΑ, Χαλκιαδάκης καθώς και το οnline Efresh.gr και η πλατφόρμα efood. Επιπλέον με δικό της «καλάθι» που θα περιλαμβάνει 57 προϊόντα συμμετέχει για πρώτη φορά και η πλατφόρμα Wolt.
Ο Υπουργός Ανάπτυξης, Άδωνις Γεωργιάδης έκανε την καθιερωμένη επίσκεψή του σε σούπερ μάρκετ της αλυσίδας My Market καθώς είχε την μεγαλύτερη ποσοστιαία μεταβολή προς τα κάτω στο καλάθι του νοικοκυριού και σε σούπερ μάρκετ της αλυσίδας Lidl γιατί είχαν το φτηνότερο καλάθι για την τρίτη εβδομάδα του μέτρου, ο υπουργός Ανάπτυξης προειδοποίησε ότι θα κάνει το ίδιο και σε όποια αλυσίδα προχωρήσει σε αύξηση. Το παράδειγμα της αλυσίδας My Market, η οποία ενώ τις δύο πρώτες εβδομάδες ήταν αυτή με το χαμηλότερο ποσοστό ιδιωτικής ετικέτας στο «καλάθι» (10 στα 52) χθες αποφάσισε να διπλασιάσει τον αριθμό των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, αυξάνοντάς τα σε 20 στα 52. Η εν λόγω αλυσίδα προχώρησε σε ριζική αναμόρφωση του «καλαθιού», αλλάζοντας την πλειονότητα των κωδικών. Δεν είναι τυχαίο ότι από το υπουργείο Ανάπτυξης η εν λόγω αλυσίδα αναδείχθηκε «νικητής της εβδομάδας», καθώς σύμφωνα πάντα με τους υπολογισμούς του υπουργείου, η αξία του «καλαθιού» της σημείωσε τη μεγαλύτερη μείωση σε σύγκριση με την προηγούμενη εβδομάδα, της τάξης του 11,3%. Σε αύξηση του ποσοστού των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας που συμμετέχουν στο «καλάθι» προχώρησε και η αλυσίδα «Μασούτης». Έτσι, στη λίστα που ανακοίνωσε χθες το σχετικό ποσοστό είναι 39,80%. Στα ίδια περίπου επίπεδα με την προηγούμενη εβδομάδα διατήρησαν τον αριθμό των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας η «Σκλαβενίτης» (25 στα 65) και η «ΑΒ Βασιλόπουλος» (47 στα 74).