Με σχεδόν 30 χρόνια καθυστέρηση υλοποίησε το ελληνικό κράτος την Ψηφιακή Κάρτα Αναπηρίας, η οποία θεσπίστηκε το… 1996.
Χθες παρουσιάστηκε από τα υπουργεία Εργασίας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης η έναρξη λειτουργίας της κάρτας, η οποία, σημειωτέον, μπορεί να αποθηκεύεται και στα κινητά τηλέφωνα των δικαιούχων. Η κάρτα, που σχεδιάστηκε σε συνεργασία με την Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία (ΕΣΑμεΑ), θα λειτουργεί όπως το φοιτητικό πάσο, αποδεικνύοντας την ταυτότητα του κατόχου της και την ιδιότητά του ως ατόμου με αναπηρία έναντι κάθε δημόσιας Αρχής και τρίτου. Οι κάτοχοι με την επίδειξή της θα εξυπηρετούνται κατά προτεραιότητα σε υπηρεσίες εξυπηρέτησης κοινού, χρησιμοποιώντας την ως δικαιολογητικό αντί της πιστοποίησης αναπηρίας, χωρίς να απαιτείται να μοιραστούν τα ευαίσθητα προσωπικά -και ιδίως ιατρικά- δεδομένα τους. Στο επόμενο διάστημα θα προστίθενται παροχές στην κάρτα, ώστε τελικά να ενσωματωθούν όλες οι παροχές που αφορούν κάθε ανάπηρο.
Η ψηφιακή Κάρτα Αναπηρίας εκδίδεται από την 1η Νοεμβρίου ως εκτυπώσιμο έγγραφο (όπως το πιστοποιητικό εμβολιασμού). Από χθες είναι διαθέσιμη και ως ψηφιακή εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα, αποτελώντας το τρίτο ταυτοποιητικό έγγραφο που μπαίνει στην εφαρμογή gov.gr Wallet, ενώ το επόμενο διάστημα θα κυκλοφορήσει και σε πλαστική μορφή. Δικαιούχοι της Ψηφιακής Κάρτας Αναπηρίας είναι όλα τα άτομα με αναπηρία με συνολικό ποσοστό αναπηρίας τουλάχιστον 50% που είναι καταγεγραμμένα στο Μητρώο Αναπηρίας και έχουν πιστοποίηση αναπηρίας σε ισχύ κατά τον χρόνο έκδοσης. Η κάρτα αποδεικνύει την ταυτότητα του κατόχου της και την ιδιότητα του ατόμου με αναπηρία έναντι κάθε δημόσιας Αρχής και κάθε τρίτου.