Οι κατολισθήσεις στην Κακιά Σκάλα που προκάλεσαν σοβαρά προβλήματα στην κυκλοφορία στην Αθηνών-Κορίνθου, απασχόλησαν και τον πρόεδρο του Οργανισμού Αντισεισμικού Σχεδιασμού και Προστασίας, Ευθύμιο Λέκκα, ο οποίος έκρουσε το καμπανάκι του κινδύνου κάνοντας λόγο για αυξημένο κίνδυνο κατολίσθησης μεγάλων ογκόλιθων.
«Πρόκειται για μια συνδυασμένη απόφαση που πρέπει να ληφθεί από τους τεχνικούς, από αυτούς που επιχειρούν αλλά και από τη διοίκηση της εταιρείας. Δεν μπορώ να εκφέρω άποψη επ’ αυτού. Απλά και μόνο εκείνο το οποίο θα πρέπει να τονίσω είναι ότι υπάρχει μια αυξημένη κατολισθητική επικινδυνότητα στην περιοχή» τόνισε και σημείωσε: «Είναι γύρω στο ένα χιλιόμετρο που ο κίνδυνος αυτός είναι υψηλός. Στο πρανές επάνω υπάρχουν ογκόλιθοι οι οποίοι έχουν μεγάλη πιθανότητα να κατολισθήσουν».
Για το αν θα πέρναγε απόψε από το σημείο, είπε: «Κοιτάξτε, δεν είμαι μέτρο εγώ γιατί έχω αντιμετωπίσει τρομερές τέτοιες καταστάσεις, οπότε δεν μπορώ να συμβουλεύσω κάποιους να περάσουν ή να μην περάσουν απλά και μόνο η σκέψη που υπάρχει είναι να ανοίξει μόνο το ένα ρεύμα, μια λωρίδα κυκλοφορίας, οι άλλες δύο να αποκλειστούν έτσι ώστε να μπορέσουν στις άλλες δύο λωρίδες να κατασκευαστούν κάποια πρόχειρα τεχνικά έργα, έτσι ώστε να μειωθεί ο κίνδυνος ο οποίος υπάρχει προς την εξωτερική πλευρά του δρόμου».
«Εκείνο το οποίο θα πρέπει να πούμε είναι ότι κατ’ αρχάς στην Κακιά Σκάλα από αρχαιοτάτων χρόνων έχουμε μεγάλο κατολισθητικό κίνδυνο που σημαίνει ότι έχουμε απότομες πλαγιές και μορφολογικές ασυνέχειες, κατακερματισμένα πετρώματα, πετρώματα τα οποία αποκόπτονται σε τεμάχια και ογκόλιθους και μπορούν να καταπέσουν. Όλα αυτά είναι οι αιτίες των κατολισθήσεων. Τώρα το ποια θα είναι η αφορμή για να κινηθεί μια κατολίσθηση είναι όπως σε έναν πόλεμο, αιτίες υπάρχουν, αλλά οι αφορμές δεν υπάρχουν» πρόσθεσε.
Για τυχόν απόδοση ευθυνών σημείωσε ότι πρόκειται για κάτι που «θέλει πολύ μεγάλη συζήτηση, δεν σπεύδω να αποδώσω ευθύνες από την πρώτη στιγμή ή εν πάση περιπτώσει να δείξω κάποιους υπεύθυνους, αυτό θα το δείξει μετά η έρευνα, η οποία θα γίνει. Πάντως εδώ στην περιοχή ουσιαστικά έχουμε να κάνουμε με πολύ δύσκολες συνθήκες. Συνθήκες οι οποίες παρά τα γεγονός ότι έχουν κατασκευαστεί έργα, δίκτυα συγκράτησης, παγίδες συγκράτησης κλπ. επειδή ήταν μεγάλος όγκος αυτά δεν λειτούργησαν, καταστράφηκαν όλα και υπάρχει ένας γενικότερος προβληματισμός για το πώς θα μπορέσουν να πιαστούν όλοι αυτοί οι ογκόλιθοι στα μεγάλα ύψη που υπάρχουν».
Τέλος, απαντώντας σε ερώτηση είπε ότι θα μπορούσαμε να είχαμε και θύματα.