Συνεχίζει το επικοινωνιακό σόου γύρω από το «καλάθι του νοικοκυριού» ο Άδωνις Γεωργιάδης. Οι ανατιμήσεις στα προϊόντα που δεν περιλαμβάνονται στο καλάθι είναι συνεχείς, η αγοραστική δύναμη των νοικοκυριών μειώνεται, ο υπουργός Ανάπτυξης όμως εξακολουθεί κάθε εβδομάδα να… πανηγυρίζει για την επιτυχία του μέτρου.
Με την ίδια επιχειρηματολογία για το πόσο βοηθά η συγκεκριμένη πρωτοβουλία στη διατήρηση των τιμών σε χαμηλά επίπεδα, αλλά με διαφορετικούς αριθμούς κάθε μέρα, τους οποίους προσαρμόζει κατά το δοκούν. Χθες ο κ. Γεωργιάδης, συνοδευόμενος από τον γ.γ. Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή Σωτήρη Αναγνωστόπουλο, επισκέφθηκε δύο καταστήματα των αλυσίδων σούπερ μάρκετ Κρητικός και ΑΒ Βασιλόπουλος, καθώς την εβδομάδα που πέρασε κατέγραψαν μείωση στις τιμές των προϊόντων του «καλαθιού του νοικοκυριού». Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία που παρουσίασε, καταγράφεται αποκλιμάκωση τιμών στα προϊόντα του «καλαθιού» έπειτα από την ολοκλήρωση οκτώ εβδομάδων του μέτρου. Συγκεκριμένα, η μέση σταθμισμένη τιμή του καλαθιού σε σχέση με την πρώτη εβδομάδα ισχύος του μέτρου έχει υποχωρήσει κατά 14%, στα 107,05 ευρώ από 124,62 ευρώ.
Ερωτηθείς για την εκτόξευση της τιμής της φέτας, που έχει φτάσει να πωλείται 14 ευρώ το κιλό, ο υπουργός υποστήριξε ότι αυτό αποδίδεται στην αύξηση του κόστους παραγωγής τόσο στην Ελλάδα όσο και σε όλη την Ευρώπη. «Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να έχει μειωθεί πάρα πολύ η παραγωγή γάλακτος. Όταν μειώνεται η παραγωγή γάλακτος αυξάνεται η τιμή γάλακτος. Το γάλα είναι η βασική πρώτη ύλη της φέτας, έτσι αυξάνεται και η τιμή της φέτας» τόνισε, προσθέτοντας ότι στο «καλάθι του νοικοκυριού» διατίθεται φέτα σε πολύ χαμηλότερη τιμή (8,95 ευρώ). Αναφερόμενος στο λεγόμενο market pass ο κ. Γεωργιάδης το χαρακτήρισε το δίδυμο μέτρο με το «καλάθι», λέγοντας ότι από τη μία θα καλυφθεί το 10% του κόστους της κατανάλωσης στα σούπερ μάρκετ και τα άλλα καταστήματα και από την άλλη με το «καλάθι» μειώνονται οι τιμές στα βασικά προϊόντα.