Διαστάσεις… επιδημίας λαμβάνουν τα τηλεφωνήματα για τοποθέτηση βόμβας σε σχολεία της Θεσσαλονίκης, καθώς ήδη μέσα στο 2023 υπήρξαν τουλάχιστον επτά τέτοιες περιπτώσεις, που όλες τους αποδείχτηκαν -φυσικά- φάρσες.
Σήμερα, για παράδειγμα, έγιναν δύο τέτοια τηλεφωνήματα, το πρώτο για τοποθέτηση εκρηκτικού μηχανισμού στο σχολικό συγκρότημα του Ευκλείδη και το δεύτερο για τοποθέτηση βόμβας στο 1ο ΓΕΛ της Πολίχνης λύκειο, στη δυτική Θεσσαλονίκη, όπου και έσπευσε κλιμάκιο του Τμήματος Εξουδετέρωσης Εκρηκτικών Μηχανισμών για τον έλεγχο, αφού προηγουμένως εκκενώθηκε το κτίριο.
Τα -σχεδόν καθημερινά- τηλεφωνήματα για τοποθέτηση βόμβας προκαλούν, όπως είναι φυσικό, τεράστια αναστάτωση, όχι μόνο στα ίδια τα σχολεία, αλλά και στις αρχές της συμπρωτεύουσας, καθώς κάθε τρεις και λίγο κινητοποιούνται ισχυρές αστυνομικές δυνάμεις για να εκκενώνουν σχολεία, χώρια του ότι χάνονται και πολλές μαθητικές ώρες.
Μάλιστα, όπως αναφέρει το ρεπορτάζ του grtimes.gr, την παρούσα σχολική χρονιά (2022-2023) σημειώνεται μια έξαρση στις συγκεκριμένες φάρσες, καθώς μέσα σε εννέα εργάσιμες ημέρες από τις 9 Ιανουαρίου οπότε και ξανάνοιξαν τα σχολεία έγιναν επτά τηλεφωνήματα για τοποθέτηση βόμβας!
Και οι εν λόγω φάρσες συνεχίζονται, παρότι επισείουν ποινές φυλάκισης ως αδικήματα, πράγμα που σημαίνει πως αντιμετωπίζονται σοβαρότατα από τις αρχές, και παρά το γεγονός ότι οι δράστες αργά ή γρήγορα εντοπίζονται. Σύμφωνα με τα αρχεία του ιστότοπου, μέσα σε περίπου έναν χρόνο η αστυνομία έχει σχηματίσει δικογραφίες για διασπορά ψευδών ειδήσεων για τρεις διαφορετικές περιπτώσεις, σε συνολικά πέντε ανήλικους.
Κάνουν φάρσες είτε για να χάσουν μάθημα, είτε για «πλάκα»
Όπως δηλώνει στο grtimes.gr ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ενώσεων Γονέων Κεντρικής Μακεδονίας, Θανάσης Κοκονάς, υπαίτιοι είναι συνήθως μαθητές που κάνουν τις φάρσες είτε για να χάσουν μάθημα, είτε για «πλάκα», αγνοώντας τη σοβαρότητα της πράξης τους και την αναστάτωση που προκαλούν και πιστεύοντας ότι δεν θα εντοπιστούν.
«Υπάρχει κίνδυνος να έχουμε ένα πραγματικό τέτοιο ζήτημα και να μην το πάρουμε σοβαρά, δηλαδή να δημιουργηθεί ένας εφησυχασμός», σημείωσε χαρακτηριστικά, ενώ εκτίμησε πως πρέπει να γίνει σε κεντρικό επίπεδο μια επισήμανση προς τη σχολική κοινότητα για αυτό το φαινόμενο και τις επιπτώσεις που θα έχουν οι υπαίτιοι.
Ο κ. Κοκονάς απέδωσε γενικότερα το φαινόμενο στο γεγονός πως τα παιδιά αυτά δεν αγαπούν το σχολείο. «Αν θέλουμε να εντοπίσουμε πραγματικά την αιτία του προβλήματος, πρέπει να δούμε γιατί τα παιδιά δεν θέλουν το σχολείο και δεν το αγαπάνε. Αρνούνται τη γνώση που λαμβάνουν, με τον τρόπο που τη λαμβάνουν και όλα αυτά τα φαινόμενα όπως οι φάρσες, πατούν σε αυτή τη βάση», σημείωσε χαρακτηριστικά.
*πηγή φωτο: grtimes.gr