Ακόμα μία «μάχη», ίσως τη σημαντικότερη, για τη σωτηρία του Πάρκου Ριζάρη δίνει αυτές τις ημέρες ο εφοπλιστής Νικόλας Πατέρας, ο οποίος από τη στιγμή που έγινε γνωστό ότι ο συγκεκριμένος χώρος πρασίνου στην καρδιά της Αθήνας θα γίνει εργοτάξιο της γραμμής 4 του μετρό αγωνίζεται για να μην αντικαταστήσει η τσιμεντένια υπερκατασκευή αυτόν τον πνεύμονα ζωής για την πόλη.
Η προσφυγή του Ιδρύματος «Νικόλαος Δ. Πατέρας», που έκανε τη γενναία δωρεά της ανάπλασης του πάρκου του Ριζάρειου Ιδρύματος, και πολιτών συζητήθηκε στις 15 Φεβρουαρίου στο ΣτΕ και η εκδίκαση θα συνεχιστεί την ερχόμενη Πέμπτη. Από τον Οκτώβριο του 2021, οπότε στήθηκε το εργοτάξιο, και ως τον Μάιο του 2022 έγινε προσπάθεια εξεύρεσης εναλλακτικής λύσης σε συζητήσεις που έγιναν μεταξύ του Νικόλα Πατέρα, του υπουργού Μεταφορών Κώστα Καραμανλή, του διευθύνοντος συμβούλου της Αττικό Μετρό Α.Ε. Νικόλαου Κουρέτα και του υφυπουργού Υποδομών, Γιώργου Καραγιάννη. Ομως, μετά το αδιέξοδο η προσφυγή στο ΣτΕ ήταν μονόδρομος.
«Η προσφυγή βασίζεται στο ότι δεν έγινε σωστά η διαβούλευση το 2016-2017, καθώς όσοι είδαν το πλάνο της Αττικό Μετρό δεν κατάλαβαν ότι θα καταστραφεί το πάρκο για να γίνει ο σταθμός, αλλά πίστευαν ότι τα έργα θα γίνονταν υπογείως» εξηγεί στην «κυριακάτικη δημοκρατία» ο κ. Πατέρας. Στο μεταξύ, τον Ιούνιο του 2022 ο αρμόδιος υπουργός ζήτησε από την Αττικό Μετρό να βρεθεί λύση και να μετακινηθεί ο σταθμός κατά 70 μέτρα προς την Εθνική Πινακοθήκη. Ετσι, τον Ιανουάριο του 2023 η κοινοπραξία ΑΒΑΞ – Ghella – Alstom παρουσίασε το εναλλακτικό σχέδιο σωτηρίας του πάρκου.
«Πληροφορήθηκα από τον υπουργό ότι η κοινοπραξία ζήτησε 50.000.000 ευρώ για να μετακινήσει τον σταθμό» μας ενημερώνει ο κ. Πατέρας, ο οποίος έκπληκτος θέλησε να μάθει γιατί η επέκταση της σήραγγας επιβατών κατά 50 μέτρα κοστίζει τόσο, αλλά δεν έλαβε απάντηση από τους αρμοδίους. «Ρώτησα τον κ. Κουρέτα για ποιον λόγο δεν υλοποιείται η εναλλακτική μελέτη για να σωθεί το πάρκο και η απάντηση ήταν πως δεν είχε τις απαραίτητες νομικές λύσεις. Οταν είπα “τι σημαίνει αυτό;”, η απάντηση ήταν πως αυτή τη στιγμή δεν μπορούν να κάνουν κάτι» αναφέρει ο κ. Πατέρας και συμπληρώνει: «Οσοι προσφύγαμε δεν έχουμε κάποιοι οικονομικό συμφέρον γιατί η περιοχή δεν έχει εμπορική δραστηριότητα. Το μόνο που κοιτάμε είναι πώς θα βρεθεί τρόπος να γίνει και ο σταθμός και να σωθούν τα 230 δένδρα».
Την ερχόμενη Πέμπτη στο ΣτΕ θα κατατεθούν οι προτάσεις για τη λύση του προβλήματος και θα διαφανεί και η θέση του Δήμου Αθηναίων σε αυτή την επαπειλούμενη οικολογική καταστροφή.