Μια πρώτη εκτίμηση για τα αίτια του τραγικού δυστυχήματος στη Λάρισα προσπάθησε να κάνει ο πραγματογνώμονας Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων, Αναστάσιος Δέδες, τονίζοντας ότι οφείλεται σε ανθρώπινο λάθος καθώς και στην μη λειτουργία των συστημάτων.
«Είναι ξεκάθαρο ότι πρόκειται για ένα ανθρώπινο λάθος σε συνδυασμό με τη μη ύπαρξη των συστημάτων. Το τρένο έχει ξεκινήσει από Αθήνα, έφτασε στη Λάρισα και από εκεί και πέρα άλλαξε γραμμή κατόπιν εντολής του σταθμάρχη προς τον κλειδούχο και πήγε στη γραμμή η οποία ήταν η γραμμή καθόδου. Αυτή η ενέργεια η οποία έγινε ήταν για μένα εντελώς αψυχολόγητη, λανθασμένη και επικίνδυνη, καθόσον δεν υπήρχε έλεγχος από τον μηχανοδηγό της κίνησης η οποία υπήρχε στην κάθοδο», ανάφερε, μιλώντας στην ΕΡΤ.
Σύμφωνα με τον ίδιο, οι απομαγνητοφωνήσεις των συνομιλιών μεταξύ των εμπλεκόμενων ατόμων θα ρίξουν περισσότερο φως στα αίτια του δυστυχήματος.
Ο κ. Δέδες ανέφερε σχετικά με τις κινήσεις που θα έπρεπε να έχουν γίνει:
«Είναι δεδομένο ότι το τραίνο ακολουθούσε λανθασμένη διαδρομή είτε από πρόβλημα που υπήρχε στην γραμμή ανόδου λόγω ρεύματος ή λόγω οποιοδήποτε άλλης αιτίας. Το τρένο, την στιγμή κατά την οποία ξεκίνησε να ανεβαίνει προς τα πάνω, έπρεπε να έχει σήματα στο δρόμο από τα οποία ο μηχανοδηγός να βλέπει εάν η γραμμή είναι ελεύθερη ή όχι».
Όσο για τα συστήματα ήταν και εκείνα χαλασμένα καθώς τα φανάρια δεν λειτουργούσαν.
«Τα φανάρια ήταν εκτός λειτουργίας, διότι το σύστημα δεν λειτουργούσε. Δεν είχε αναβαθμιστεί και τεθεί σε λειτουργία, με αποτέλεσμα οι μηχανοδηγοί να επαφίενται στις εντολές των σταθμαρχών και να κινούνται στα τυφλά», τόνισε.
Αν συνυπολογιστούν όλοι οι παράγοντες «υπήρχε ρίσκο τεράστιο» με την κίνηση του τρένου intercity 62 καθώς, όπως περιέγραψε, «έδωσαν εντολή στον μηχανοδηγό να κινηθεί. Ο μηχανοδηγός έφυγε, δεν είχε σήμανση μπροστά του και κινείτο στα τυφλά. Το ίδιο και ο αντίθετα ερχόμενος διότι δεν δούλευε ούτε η άλλη πλευρά».
Δείτε τι δήλωσε:
Δείτε επίσης:
Σύγκρουση τρένων: Χαροπαλεύει κοριτσάκι 6,5 μηνών – Η λίστα με τα ονόματα των τραυματιών