Μια ακόμα μεγαλύτερη εφιαλτική διάσταση του τρομερού δυστυχήματος με την σύγκρουση των τρένων στην Λάρισα αναδεικνύει ο πρόεδρος του Οργανισμού Αντισεισμικού Σχεδιασμού και Προστασίας, Ευθύμιος Λέκκας.
Όπως αναφέρει ο κ. Λέκκας αν οι συρμοί συγκρούονταν σε τούνελ ίσως να μην υπήρχαν καθόλου ζωντανοί ή ο αριθμός τους να ήταν μικρός που σημαίνει ότι θα μιλούσαμε για μια μεγαλύτερη τραγωδία.
Συγκεκριμένα, οι λόγοι θα ήταν οι εξής:
α. η τεράστια κινητική ενέργεια που είχαν οι δύο αντίθετα κινούμενοι συρμοί και η οποία εν μέρει έχει απορροφηθεί από τον εκτροχιασμό μεγάλου αριθμού βαγονιών, θα είχε εκτονωθεί με μία άνευ προηγουμένου παραμόρφωση όλων των βαγονιών και των δύο συρμών σε όλο το μήκος των αμαξοστοιχιών
β. η επακολουθείσα πυρκαγιά θα καταλάμβανε όλο το μήκος σχεδόν της σήραγγας, ενώ οι υψηλές θερμοκρασίες και η αποπνικτική ατμόσφαιρα δε θα έδιναν κανένα περιθώριο για επιζώντες
γ. θα υπήρχε αδυναμία διείσδυσης και επέμβασης των διασωστικών συνεργείων για τον απεγκλωβισμό τυχόν επιζώντων για πολλές ώρες
δ. πιθανότατα θα υπήρχε κατάρρευση της στοάς σε μεγάλο μήκος, λόγω των τεράστιων κρουστικών δυνάμεων και των υψηλών θερμοκρασιών.
Όπως καταλήγει ο κ. Λέκκας:
«Είναι κοινά παραδεκτό ότι η διαχείριση των καταστροφών τα τελευταία χρόνια, αντί να βελτιώνεται με τη χρήση σύγχρονων συστημάτων, δυστυχώς επιδεινώνεται λόγω της πολυπλοκότητας και της τρωτότητας που υφίσταται σε όλα τα επιμέρους συστήματα.»
Δείτε επίσης:
Παραιτήθηκε ο υπουργός Μεταφορών Κώστας Καραμανλής
Πρώην αχθοφόρος του ΟΣΕ και υπάλληλος του Υπ. Παιδείας ο σταθμάρχης Λάρισας!
Τέμπη: Φόβοι για πάρα πολλούς νεκρούς