Τραγικός επίλογος γράφτηκε πριν από λίγη ώρα και για την 34χρονη Αθηνά Κατσάρα, μητέρα ενός παιδιού ηλικίας 2 ετών, καθώς, όπως έγραψε σε ανάρτησή του ο ποδοσφαιριστής αδερφός της, ο οποίος και την αναζητούσε μέχρι την τελευταία στιγμή, «η αδερφούλα μας δεν είναι πια κοντά μας…».
Σύμφωνα με τα όσα έχουν γίνει γνωστά, η άτυχη κοπέλα από την Κατερίνη, η σορός της οποίας ταυτοποιήθηκε σήμερα, είχε ταξιδέψει για το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας στην Αθήνα και στη μοιραία αμαξοστοιχία βρισκόταν μαζί με τον σύζυγό της, Νίκο Ζήση, ο οποίος και νοσηλεύεται τραυματισμένος στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Λάρισας. Οπως είχε κάνει γνωστό η οικογένεια της, η 34χρονη είχε βγάλει εισιτήριο για το τρίτο βαγόνι.
Η κηδεία της αδικοχαμένης κοπέλας θα τελεστεί αύριο Παρασκευή, στις 4 το μεσημέρι, στον ιερό ναό Αγίας Άννας στην Κατερίνη.
Δυστυχώς, μεταξύ των θυμάτων της πολύνεκρης τραγωδίας στα Τέμπη, είναι, επίσημα πλέον, και ο Κυπριανός (Κύπρος) Παπαιωάννου, ένας εκ των δύο Κύπριων αγνοούμενων που ταξίδευαν για Θεσσαλονίκη, καθώς ταυτοποιήθηκε μέσω DNA. Τον 23χρονο φοιτητή Νομικής του ΑΠΘ αναζητούσε απεγνωσμένα η οικογένεια του απο προχθές το βράδυ, καθώς επέβαινε στο βαγόνι 3 του μοιραίου Intercity.
Ο Κυπριανός Παπαϊωάννου είχε μεταβεί στην Αθήνα για το τριήμερο, προκειμένου να συναντήσει την αρραβωνιαστικιά του. Το νεαρό ζευγάρι είχε λογοδοθεί πρόσφατα και, λόγω της αργίας της Καθαράς Δευτέρας, αποφάσισαν να συναντηθούν στην Αθήνα και κατόπιν να μεταβούν στην Άνδρο, σύμφωνα με το Famagusta.news.
Καταγγελία για εκπαίδευση νέων μηχανοδηγών από άπειρο προσωπικό
Την εκπαίδευση 74 νέων μηχανοδηγών από άπειρο προσωπικό, που δεν είχε γνώση της κείμενης νομοθεσίας, κατήγγειλε η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ), δηλαδή το Σωματείο των Μηχανοδηγών του ΟΣΕ, η οποία αφορά μηχανοδηγούς που είχαν προσληφθεί τον Οκτώβριο του 2021 και η εκπαίδευσή τους έγινε το καλοκαίρι του 2022.
Ειδικότερα, σε μακροσκελή ανάρτησή της στα social media η ΠΕΠΕ αναφέρει τα εξής:
«Σε αιφνιδιαστικό έλεγχο που πραγματοποίησε η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, στις 3 Ιανουαρίου, διαπιστώθηκε ότι παρότι οι Ευρωπαϊκές άδειες μηχανοδήγησης του προσωπικού ίσχυαν κανονικά, η Hellenic Train δεν είχε ανανεώσει τα πιστοποιητικά (τύπου Β) 3 μηχανοδηγών που έληγαν στις 31/12/2022 (μηχανοδηγών με εμπειρία από 3- 40 χρόνια εργασίας), μολονότι οι συνάδελφοί μας πληρούσαν όλα τα κριτήρια (επαγγελματική επάρκεια, ιατρικές εξετάσεις, κλπ.), ενώ σε άλλη (4η περίπτωση) δεν είχε ανακοινωθεί στην ΡΑΣ η κτήση πιστοποιητικού νέου μηχανοδηγού, η οποία είχε γνωστοποιηθεί επίσημα στο Σωματείο μας στις 5 Δεκεμβρίου 2022.
Λόγω του αυστηρού κανονιστικού πλαισίου που διέπει το επάγγελμα των μηχανοδηγών, ο Νομοθέτης έχει προβλέψει σε Ευρωπαϊκό Επίπεδο, αυστηρές κυρώσεις σε περιπτώσεις παραλείψεων των σιδηροδρομικών επιχειρήσεων και αυτές έχουν ενταχθεί στην Κείμενη Νομοθεσία με το άρθρο 29 του Νόμου 3911/2011.
Μόλις διαπιστώθηκαν τα ως άνω αναφερόμενα, το Σωματείο μας, έχοντας ήδη προσβάλει σε Ευρωπαϊκό επίπεδο την προσπάθεια του Υπουργείου Μεταφορών να υποβαθμίσει τα προσόντα που απαιτούνται για την κτήση Ευρωπαϊκής Άδειας Μηχανοδήγησης, προχώρησε σε διαμαρτυρία προς την Hellenic Train για την προχειρότητα με την οποία αντιμετωπίζονται υποχρεώσεις της εταιρείας, γύρω από την πιστή τήρηση Κανονιστικών Διατάξεων, καθώς οι ανανεώσεις πιστοποιήσεων έμπειρών μηχανοδηγών οφείλουν να γίνονται έγκαιρα και να αποστέλλονται οι πληροφορίες στην Ρυθμιστική Αρχή.
Όπως πληροφορηθήκαμε μετά την διαμαρτυρία μας, η αρμόδια για τις πιστοποιήσεις μηχανοδηγών Δομή που ανήκει πλέον στην Τεχνική Διεύθυνση της Hellenic Train, είναι υποστελεχωμένη, καθώς σε αυτήν εργάζονται μόλις 2 μηχανικοί αντί για 4 εξειδικευμένους συναδέλφους (είτε μηχανικούς, είτε μηχανοδηγούς).
Στο σημείο αυτό οφείλουμε να γνωστοποιήσουμε τα όσα τραγελαφικά ζήσαμε το περασμένο καλοκαίρι όταν η εκπαίδευση των 74 νέων μηχανοδηγών που προσλήφθηκαν τον Οκτώβρη του 2021, είχε ανατεθεί σε προσωπικό που όχι μόνο δεν γνώριζε την κείμενη Νομοθεσία, αλλά που δεν είχε και καμία εμπειρία γύρω από την απόλυτα εξειδικευμένη διαδικασία, οδηγώντας την στο τέλμα. Εξέλιξη που ανάγκασε το Σωματείο μας να συμφωνήσει με την Hellenic Train για την μεταφορά των καλοκαιρινών αδειών των μηχανοδηγών σε μεταγενέστερες ημερομηνίες για να μην κλείσει ο σιδηρόδρομος, αλλά και να απαιτήσει να επανέλθει το έμπειρο προσωπικό που είχε αδικαιολόγητα απομακρυνθεί και διαχειριζόταν μέχρι το 2021 την διαδικασία αυτή (όπως και έγινε τελικά).
Αντίστοιχα, σε κρίσιμες Διευθύνσεις της Hellenic Train (Λειτουργία) όπου προβλεπόταν και υφίστατο στελέχωση με έμπειρους μηχανοδηγούς, την τελευταία περίοδο έχουν τοποθετηθεί ή προσληφθεί -χωρίς προκήρυξη των θέσεων εργασίας- στελέχη είτε άλλων κλάδων, είτε από την αγορά, που δεν είχαν καμία απολύτως εμπειρία γύρω από την Νομοθεσία που διέπει τους μηχανοδηγούς ή και γνώση της Ελληνικής πραγματικότητας.
Οι πειραματισμοί αυτοί, τα κίνητρα των οποίων πρέπει να αναζητηθούν σε πιέσεις από εξωγενείς παράγοντες που επιβάλουν ενδοεταιρικές αποφάσεις με εργαλείο την Κρατική χρηματοδότηση που λαμβάνει η Hellenic Train για την εκτέλεση των λεγόμενων άγονων γραμμών, έχουν ως αποτέλεσμα να επικρατεί μια άκρως δυσάρεστη κατάσταση που προκαλεί –τουλάχιστον- εκνευρισμό στο προσωπικό που ενώ εργάζεται με αυταπάρνηση, αισθάνεται απροστάτευτο και εκτεθειμένο, ενώ βλέπει και “αλεξιπτωτιστές” να καταλαμβάνουν χωρίς καμία διαδικασία αξιολόγησης, θέσεις που απαιτούν γνώση και εμπειρία, και με απολαβές πολλαπλάσιες από όσα προβλέπει η ισχύουσα Συλλογική Σύμβαση Εργασίας (με παχυλά bonus) και μάλιστα χωρίς καμία οριοθέτηση πραγματικών στόχων που θα βελτιώσουν την εικόνα του Ελληνικού Σιδηροδρόμου.
Οι μηχανοδηγοί απαιτούν να διερευνηθούν σε βάθος τα αίτια για τα όσα έγιναν προχτές και να αποδοθούν οι ευθύνες που αναλογούν στους υπαιτίους, ενώ η εταιρεία οφείλει να πληρώσει τα πρόστιμα που υποβλήθηκαν στο προσωπικό λόγω υπαιτιότητάς της.
Ο νομικός Σύμβουλος του Σωματείου μας προετοιμάζει εξώδικη παρέμβαση για όσα έχουμε διαπιστώσει με τις “έξωθεν” παρεμβάσεις και την προχειρότητα στην καθημερινή λειτουργία, την οποίαν και σκοπεύουμε να δημοσιοποιήσουμε τις επόμενες ημέρες προς αποκατάσταση των πραγματικών γεγονότων, αλλά και προς ανάδειξη των πραγματικών αιτιών τους».
Τα είκοσι… σωτήρια λεπτά καθυστέρησης
Ο Μιχάλης Μπαγιώτης, μηχανοδηγός δρομολογίου του Προαστιακού, ανέφερε σήμερα πως στη θέση της εμπορικής αμαξοστοιχίας που συγκρούστηκε μετωπικά με τη μοιραία αμαξοστοιχία με τους 350 επιβάτες, θα μπορούσε κάλλιστα να είναι εκείνη που χειριζόταν ο ίδιος.
Ειδικότερα, μιλώντας στον ΣΚΑΪ, ο μηχανοδηγός τόνισε πως το δρομολόγιό του καθυστέρησε, με αποτέλεσμα να μείνει πίσω από την εμπορική αμαξοστοιχία, η οποία, τελικά, συγκρούστηκε μετωπικά με το Intercity, με τα γνωστά τραγικά αποτελέσματα. Ο κος Μπαγιώτης, ο οποίος ξεκίνησε από τη Θεσσαλονίκη με προορισμό τη Λάρισα το βράδυ της Τρίτης 1 Μαρτίου, τόνισε, «φύγαμε με 20 λεπτά καθυστέρηση από τη Θεσσαλονίκη, με αποτέλεσμα να είναι μπροστά από εμάς η εμπορική αμαξοστοιχία, με την οποία συνέβη και το δυστύχημα».
«Επειδή ήταν μπροστά αυτή η αμαξοστοιχία, ο σταθμάρχης υπηρεσίας μάς κράτησε στο σταθμό του Λιτόχωρου, με αποτέλεσμα να προπορευτεί αυτή η αμαξοστοιχία», ανέφερε και πρόσθεσε ότι «εμείς ήμασταν 50 με 55 άτομα». «Προφανώς, αν δεν είχε συμβεί η καθυστέρηση, θα είχαμε εμείς προτεραιότητα, θα ήμασταν στη θέση της εμπορικής αμαξοστοιχίας, ίσως και να προλαβαίναμε, επειδή, λογικά, την αμαξοστοιχία την εμπορική θα την κρατούσε στο προηγούμενο σταθμό, δηλαδή στο Πλατύ. Ίσως να είχε αποφευχθεί και η σύγκρουση», κατέληξε ο μηχανοδηγός.
Δείτε επίσης:
- Τέμπη: Απόστρατος αστυνομικός ο 54χρονος που «χάθηκε» μαζί με τον 15χρονο γιο του
- Η «δημοκρατία» τα έλεγε για την εγκληματική διάλυση του ΟΣΕ
- Υγειονομικός αποκαλύπτει: Ήξεραν από την αρχή ότι οι νεκροί των Τεμπών θα ήταν πάνω από 50 αλλά το έκρυβαν!
- «Θα είσαι πάντα ο μηχανοδηγός της καρδιάς μου»: Σπαράζει η σύντροφος του μηχανοδηγού του Intercity
- Θρήνος: Ταυτοποιήθηκε η σορός της 23χρονης Ιφιγένειας
- Εμπλοκή πολιτικού στην τοποθέτηση του σταθμάρχη στη Λάρισα;
- Επεισόδια σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη μετά την πορεία για την εθνική τραγωδία στα Τέμπη
- «Τι ήρθε να κάνει εδώ ο Μητσοτάκης; Oι δικοί μου πλήρωσαν εισιτήρια θανάτου» – Τους «πετσόκοψε» όλους σε 2 λεπτά
- Θρήνος: Στους 57 έφτασαν οι νεκροί από το δυστύχημα στα Τέμπη
- Για τα πανηγύρια! Διέρρευσε το «σκονάκι» που έδωσαν στον Κώστα Καραμανλή σχετικά με πιθανές ερωτήσεις για τα Τέμπη!