Μέλος της «επιτροπής έρευνας» καρφώνει την κυβέρνηση: Δεν ξέρουμε ακόμα τι θα διερευνήσουμε!

Ενώ ο Γεραπετρίτης έχει δώσει καταληκτική ημερομηνία το τέλος Μαρτίου, για να κλείσει άρον – άρον η έρευνα, στέλεχος της επιτροπής που ο ίδιος διόρισε, αποκαλύπτει σημεία και τέρατα

Must Read

Μια ημέρα μετά τη σύσταση της Ειδικής Επιτροπής Ερευνας, η οποία έχει συσταθεί για τη διερεύνηση του πολύνεκρου σιδηροδρομικού δυστυχήματος, τα μέλη της ακόμα δεν γνωρίζουν τι ακριβώς θα διερευνήσουν για τα Τέμπη.

Ο Βασίλης Προφυλλίδης, καθηγητής Συγκοινωνιακής πολιτικής και ένα από τα μέλη της  πολυσυζητημένης Επιτροπής, μιλώντας στο Open για τις έρευνες που θα γίνουν, ανέφερε αρχικά πως, «θα επιδιώξω η επιτροπή να πετύχει να εξακριβώσει τα ακριβή αίτια του συμβάντος. Μπορώ να σας πω ότι, όταν ζητήθηκε να αναλάβω το συγκεκριμένο καθήκον, ένιωσα όπως νιώθει ένας στρατεύσιμος που έχει κληθεί για να προσφέρει την μέγιστη εθνική υπηρεσία. Θεωρώ ότι είναι ένα καθήκον και αυτό που μπορώ να πω είναι ότι το καθήκον αυτό θα καταβάλω προσπάθεια να γίνει με τους μέγιστους δυνατούς όρους. Στο ζήτημα εάν θα υπάρξουν έξωθεν πιέσεις, όσο με αφορά σας πληροφορώ πως ένας είναι ο χώρος από τον οποίο νιώθω πίεση: η διακρίβωση της επιστημονικής αλήθειας συντρέχοντος με την ακαδημαϊκή και κοινωνική ηθική».

Σε ερώτηση για το αν υπάρχει περίπτωση να παραιτηθεί, εάν διαπιστώσει πως αυτό δεν θα γίνει, τονίζει: «Ελπίζω να μην φτάσουμε μέχρι εκεί». Ερωτώμενος, στη συνέχεια, για το τι ακριβώς θα αναζητήσουν στην επιτροπή, ο καθηγητής απάντησε τα εξής: «Aυτή τη στιγμή που μιλούμε δεν έχω ακόμα το πλαίσιο στο οποίο θα κινηθούμε. Οι δυνατότητες είναι δύο, δεν ξέρω τι αποφάσισε το κράτος, η πολιτεία. Η μια είναι να ασχοληθούμε περιοριστικά με το συγκεκριμένο δυστύχημα, η άλλη είναι να έχει το πλαίσιο η επιτροπή μας και το αντικείμενο των εργασιών μας να είναι διερευνήσουμε πώς φτάσαμε και πώς θα μπορούσε να αποτραπεί (η τραγωδία). Αυτή τη στιγμή δεν μπορώ να σας πω κάτι παραπάνω».

«Εγώ προσωπικά θα κάνω κάθε τι…»

Σε ερώτηση δε για το πώς θα βγει ένα πόρισμα μέσα στο μήνα, όπως γράφει η εφημερίδα «Καθημερινή» επικαλούμενη κυβερνητικές πηγές, αφού ακόμα δεν έχει οριστεί τι θα κάνει η επιτροπή αυτή, απαντά πως «αυτό που μπορώ να σας πω είναι πως με ευαισθησία σε όλους αυτούς τους ανθρώπους, εγώ προσωπικά θα κάνω κάθε τι, ώστε οι Ελληνίδες και οι Έλληνες πολίτες να έχουν γνώση τι συμβαίνει στη χώρα που ζουν».

Σχετικά με το ποια είναι η άποψή του για τη λειτουργία ή μη των τρένων υπό αυτές τις τραγικές συνθήκες, ο κος Προφυλλίδης σημειώνει: «Ότι οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι έχουν μια υστέρηση κάποιων δεκαετιών με σύγκριση με τους σιδηροδρόμους της Ευρώπης αυτό είναι κάτι αναντίρρητο, δεν χρειάζεται να το πω εγώ. Αν το ζήτημα που θίγεται άπτεται έστω και περιφερειακά του αντικειμένου των εργασιών μας, εγώ δεν είμαι μέσα στον Οργανισμό για να ξέρω. Δεν είχα κάποια θέση. Εγώ είμαι ένας καθηγητής. Αν λάβουμε υπ’ όψιν τον δείκτη των ατυχημάτων ανά μεταφορικό έργο, το αεροπλάνο και ο σιδηρόδρομος είναι τα πιο ασφαλή μέσα. Πιο ασφαλή από την οδική κυκλοφορία. Αλλά το δυστύχημα που γίνεται σε αυτά τα δύο μέσα είναι θεαματικό και προκαλεί την εντύπωση του κόσμου, αντίθετα με τα πολλά μικρά τροχαία ατυχήματα που γίνονται στους δρόμους».

  • Δείτε το ρεπορτάζ:

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο Viber για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

Περισσότερα Βίντεο

Διαβάζονται τώρα

More Articles Like This