Στην φυλακή θα οδηγηθεί ο σταθμάρχης την Λάρισας μετά την μαραθώνια απολογία του η οποία κράτησε 7.5 ώρες.
Η απόφαση λήφθηκε με την σύμφωνη γνώμη ανακρίτριας και εισαγγελέα. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο 59χρονος δεν εμφανίστηκε με απολογητικό υπόμνημα και απάντησε σε πλήθος ερωτήσεων της ανακρίτριας και του εισαγγελέα.
O δικηγόρος του 59χρονου, Στέφανος Παντζαρτζίδης,δήλωσε:
«Με ομόφωνη γνώμη εισαγγελέα και ανακριτή ο κατηγορούμενος κρίθηκε προσωρινά προφυλακιστέος. Ήταν κάτι αναμενόμενο λόγω της σπουδαιότητας της υποθέσεως, του βάρους και των ευθυνών.
Δυστυχώς τώρα αρχίζουν όλα.
Ο κατηγορούμενος είπε τα πάντα: Τα πράγματα όπως ακριβώς έγιναν χωρίς να φοβηθεί αν από την αναφορά αυτή προκύπτουν ευθύνες για τον εαυτό του ή όχι.
«Ο άνθρωπος ούτε έπινε, ούτε γλένταγε. Πότε δεν εγκατέλειψε τη θέση του» τόνισε και υπογράμμισε ότι ο 59χρονος είναι σε τραγική κατάσταση.
Δείτε τις δηλώσεις του δικηγόρου:
https://www.youtube.com/watch?v=bkwjKqRR5dM
Επίσης, βίντεο από την μεταφορά του σταθμάρχη:
https://www.youtube.com/watch?v=j7aZnNII4fQ
Βίντεο με την πορεία του Intercity
Ανατριχίλα προκαλεί ένα βίντεο που είδε το φως της δημοσιότητας και το οποίο αποτυπώνει το μοιραίο τρένο, το Intercity 162, να κινείται στην κατεύθυνση η οποία λίγα μέτρα πιο πέρα θα οδηγούσε στον όλεθρο.
Στο ίδιο βίντεο αποτυπώνεται και το πρώτο λάθος του άπειρου σταθμάρχη της Λάρισας, καθώς στην ίδια κατεύθυνση κινήθηκε νωρίτερα και ο προαστιακός της Λάρισας, ωστόσο, σε αυτή την περίπτωση κατάλαβε το λάθος του και πρόλαβε να γυρίσει το κλειδί.
Συγκεκριμένα, το βίντεο από κάμερα ασφαλείας ενός σπιτιού στη οδό Βόλου, στην Λάρισα καταγράφει στις 22.09 τον προαστιακό Βόλου – Λάρισας να κινείται στο ίδιο ρεύμα που κινήθηκε στη συνέχεια η μοιραία αμαξοστοιχία I καθώς ο σταθμάρχης δεν γύρισε το κλειδί στη διάβαση επί της οδού Καραγάτση για να αποκαταστήσει την κανονική ροή. Σύμφωνα με τον ΣΚΑΪ, ο σταθμάρχης είχε περίπου μία ώρα στη διάθεσή του για να γυρίσει το κλειδί, πράγμα που δεν έκανε.Το μοιραίο τρένο πέρασε από το ίδιο σημείο στις 23:07.
«Υπήρχε και δεύτερος έμπειρος σταθμάρχης!»
Στην αντεπίθεση περνά ο επιθεωρητής του ΟΣΕ ο οποίος τέθηκε σε αργία μέχρι να διερευνηθεί η επιλογή του σταθμάρχη που έκανε στον σταθμό της Λάρισας, ο οποίος φέρεται πως ήταν ο κατηγορούμενος για το τρομερό σιδηροδρομικό δυστύχημα που συνέβη στα Τέμπη.
Ο επιθεωρητής έλαβε πλήθος αρνητικών σχολίων και έσπευσε να εξαφανιστεί με αναρρωτική άδεια (!), ωστόσο, όπως υποστηρίζει ο ίδιος, σύμφωνα με το φύλλο μηνιαίων παρουσιών που ήδη έχει καταθέσει στον ανακριτή – στον οποίο σημειώνει ότι πήγε αυτοβούλως την επομένη του πολύνεκρου δυστυχήματος – στη νυκτερινή βάρδια έπρεπε να εργάζονται τρεις σταθμάρχες: ο ένας να σχολάσει στις 11 το βράδυ και οι άλλοι δύο να αναλάβουν βάρδια στις 10 το βράδυ μέχρι τις 7 το πρωί της επομένης.
Σύμφωνα με το OPEN, στην μοιραία βάρδια έπρεπε να είναι δύο σταθμάρχες, ο ένας εμπειρότερος και δεύτερος ο 59χρονος, o οποίος, δεν είχε την απαιτούμενη εμπειρία. Αν ισχύει όσα υποστηρίζει ο επιθεωρητής, τότε, ερωτηματικά προκαλεί το γεγονός γιατί ο έμπειρος σταθμάρχης δεν ήταν στο πόστο του.
Ο επιθεωρητής ισχυρίζεται ακόμη πως ευθύνη φέρει και ο σταθμάρχης Νέων Πόρων που είδε στον πίνακα διαχείρισης κυκλοφορίας να κινούνται στην ίδια γραμμή οι δύο αμαξοστοιχίες, αλλά δεν σήμανε συναγερμό ώστε να «κινητοποιήσει» και τον σταθμάρχη της Λάρισας.
Ο επιθεωρητής, τέλος, υποστηρίζει ακόμη πως η απόφαση του υπουργείου Μεταφορών να τεθεί σε αργία, στερείται νομικής βάσης και περιμένει την επίσημη αιτιολογία της απόφασης αυτής, ώστε να προχωρήσει στις επόμενες κινήσεις του.
Δείτε το ρεπορτάζ:
«Σα να βλέπαμε ταινία τρόμου»
Τις πρωτόγνωρες στιγμές που έζησαν τις οποίες θα θυμούνται για μια ζωή περιγράφουν διασώστες του ΕΚΑΒ που έφτασαν πρώτοι στο σημείο της τραγωδίας.
Χαρακτηριστικά είναι όσα λένε στον ANT1:
«Σε αυτό το τρένο του τρόμου, θα μπορούσαμε να είμαστε εμείς μέσα ή τα παιδιά μας» λέει διασώστης και συνάδελφός του, συμπληρώνει: «ήταν άνθρωποι μέσα στο σκοτάδι, σαν ταινία τρόμου. Παντού φωτιά και εκεί κατάλαβα πως δυστυχώς θα είχαμε πολλούς νεκρούς. Τρέχαμε και προσπαθούσαμε να βοηθήσουμε τον κόσμο που προσπαθούσε να σωθεί».
«Στην αρχή υποθέσαμε ότι πρόκειται για φάρσα και μετά προσπαθούσαμε να κρατήσουμε την ψυχραιμία μας» λέει η διαβιβάστρια εκείνης της βάρδιας. Στον τόπο της τραγωδίας φτάνουν 45 ασθενοφόρα και πέντε γιατροί.
«Είναι τρομερά δύσκολο να αποφασίσεις να αφήσεις ανθρώπους στον τόπο του σημείου και να επιλέξεις κάποιον άλλον ο οποίος αντιλαμβάνεσαι ότι η ζωή του κρέμεται από μία κλωστή», ανέφερε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος εργαζομένων του ΕΚΑΒ.
Ο διασώστης Νίκος Πατσιάς λέει ακόμη: «Πήραμε τους βαρέως πάσχοντες με μέσα και πρωτόκολλα γιατί είχαμε μάχη με το χρόνο ώστε να έχουμε τις λιγότερες δυνατές απώλειες. Όταν κατέβεις από το ασθενοφόρο σταματάει να είσαι άνθρωπος και είσαι επαγγελματίας και βάζεις σε πλάνο και τάξη τις γνώσεις σου για να ανταπεξέλθεις».
Χωρίς τρένα και προαστιακό αύριο
Ακινητοποιημένα θα μείνουν και αύριο τα τρένα σε όλη τη χώρα λόγω της απεργίας που ανακοίνωσαν τα σωματεία εργαζομένων με αφορμή τη τραγωδία στα Τέμπη.Σε αυτό το πλαίσιο δεν θα πραγματοποιηθούν και τα δρομολόγια και του προαστιακού.
Δείτε επίσης:
Τα εργολαβικά συμφέροντα άφησαν «τυφλά» τα ελληνικά τρένα!