Ολοένα και περισσότερες αποκαλύψεις έρχονται στο φως της δημοσιότητας σχετικά με το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, τη νύχτας της 28ης Φεβρουαρίου.
Σύμφωνα με την εκπομπή TLive, ο 59χρονος σταθμάρχης που είναι προφυλακισμένος κατέθεσε πως η ώρα της παράδοσης – παραλαβής των βαρδιών των δύο συναδέλφων του που θα έπρεπε να βρίσκονται μαζί του καταγράφεται σε ένα βιβλίο, άλλαξε μετά το συμβάν στα Τέμπη και οι ώρες σβήστηκαν με διορθωτικό!
Ο κατηγορούμενος σταθμάρχης είχε βάρδια από τις 22:00 έως τις 07:00, ο συνάδελφός του είχε την προηγούμενη βάρδια από τις 14:00 έως τις 23:00, που σημαίνει ότι για τουλάχιστον μία ώρα θα έπρεπε να δουλεύουν μαζί.
Ο κατηγορούμενος κατέθεσε πως δεν πρόλαβε να ενημερώσει τον προϊστάμενό του, πως ο παλιός σταθμάρχης είχε αποχωρήσει από τις 22:15 και ο νεότερος είχε αποχωρήσει από τις 22:05.
«Διαπίστωσα από την κατάθεση του προϊσταμένου μου, αυτός είχε δώσει εντολή στους σταθμάρχες της απογευματινής βάρδιας να καθίσουν μέχρι τις 23:00 μέχρι να περάσει και η αμαξοστοιχία 62.
Ο κάθε σταθμάρχης μετά τη βάρδιά του παραδίδει και παραλαμβάνει ο νέος και αυτή η παράδοση – παραλαβή καταγράφεται εγγράφως στο βιβλίο, όπου σε αυτό αναγράφεται η ώρα έναρξης και λήξης της προηγούμενης βάρδιας. Μετά το συμβάν, η ώρα παράδοσης – παραλαβής είχε αλλάξει με διορθωτικό στο βιβλίο.
Δεν θυμάμαι ποια ήταν η ώρα που έγραψαν ότι ανέλαβα. Το συγκεκριμένο βιβλίο βρίσκεται στο γραφείο του σταθμάρχη, τοποθετημένο σε ένα ράφι και διαπίστωσα μετά το συμβάν ότι ήταν διορθωμένη η ώρα. Η πραγματική ώρα αναχώρησης του παλιού σταθμάρχη είναι γύρω στις 22:20 και του νέου γύρω στις 22:10», κατέθεσε μεταξύ άλλων ο 59χρονος, σύμφωνα με το TLIVE.
Από τη μεριά του, ο προϊστάμενος έχει δώσει 3 καταθέσεις στις Αρχές και έχει περιγράψει όλα όσα συνέβησαν τη μοιραία νύχτα της τραγωδίας στα Τέμπη αλλά και όσα παρέλειψαν να κάνουν οι σταθμάρχες, με αποτέλεσμα τη σύγκρουση των τρένων.
Στις τρεις καταθέσεις που έχει δώσει μέχρι τώρα ο προϊστάμενος των σταθμαρχών, είχε δώσει εντολή στους άλλους σταθμάρχες να μείνουν μέχρι τις 23:00 για να είναι σίγουροι για την ομαλή διεξαγωγή της κυκλοφορίας.
«Τον ρώτησα [τον κατηγορούμενο σταθμάρχη] αν είχε επιδώσει υπόδειγμα 1001 δελτίου ειδοποίησης ότι η αμαξοστοιχία 62 κινείται αντίθετα σε μονή γραμμή καθόδου μεταξύ Λάρισας και Νέων Πόρων. Αυτός απάντησε: “Δεν έδωσα 1001 όπως θα έπρεπε να αναζητήσουν οι μηχανοδηγοί αμαξοστοιχίας, γιατί κινούνταν σε αντίθετη κατεύθυνση. Δεν μου ζήτησαν υπόδειγμα 1001 και με αριθμό τηλεγραφήματος 47 ανέφερα στους 2 μηχανοδηγούς ότι έχουν γραμμή ελεύθερη μέχρι τους Νέους Πόρους, χωρίς να προσδιορίσω σε ποια γραμμή θα κινηθούν…”», κατέθεσε μεταξύ άλλων ο προϊστάμενος.
Δείτε τα ρεπορτάζ:
Την ίδια στιγμή, στα χέρια της ανακρίτριας Λάρισας που χειρίζεται την υπόθεση έχει φτάσει ένα χαρτί στο οποίο αναγράφονται οι βάρδιες για τον μήνα Μάρτιο στον σταθμό της Λάρισας.
Σύμφωνα με τον ΣΚΑΙ, στο έγγραφο που βγήκε στις 25 Φεβρουαρίου -τρεις ημέρες πριν το πολύνεκρο δυστύχημα- δεν βρίσκεται πουθενά το όνομά του 59χρονου σταθμάρχη. Πιθανότατα, αυτό να μαρτυρά ότι οι συνάδελφοί του δεν του είχαν εμπιστοσύνη γιατί ήταν άπειρος.
Το έγγραφο αναφέρει πως ο σταθμάρχης είχε αναλάβει να εργάζεται σε πολύ μικρότερα σταθμαρχεία, όπου θα έπρεπε να εξυπηρετεί πολύ λιγότερα τρένα, όπως αυτό τον Νέων Πόρων και της Καλαμπάκας.
Τον Φεβρουάριο ο 59χρονος είχε τοποθετηθεί μόνο σε πέντε βάρδιες. Ίσως, τη μοιραία νύχτα έκανε βάρδια λόγω του τριημέρου της Καθαρής Δευτέρας πιθανόν για να πάρουν κάποιοι συνάδελφοί του ρεπό.
Δείτε το ρεπορτάζ:
Δείτε επίσης:
Κομισιόν: «Δε φταίει η ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ για το δυστύχημα στα Τέμπη»